Divorce is in the air

En av tingene som var oppe til diskusjon i planleggingsfasen av denne bloggen, var hvorvidt jeg skulle ha åpent eller stengt kommentarfelt. Flere av Norges største bloggere har valgt å stenge sine på grunn av alle “Nettrollene”, derfor streifet jeg innom tanken selv også. Jeg er riktignok en liten blogger, men jeg lærer mer enn gjerne av de store. Men mannen min var kjapt på ballen:

Nei nei, det er viktig med åpent kommentarfelt! Det skal jo være en dialog og det er kjekt med tilbakemeldinger, ris og ros, og ikke minst konstruktiv kritikk.

Dette hadde han så klart helt rett i. Men lite visste jeg at det bare skulle nøyaktig fire dager med blogging til, før det skulle ta helt av med “konstruktiv kritikk”..

 

 

Torsdag kveld postet jeg et innlegg om hinting (les hele innlegget: “Ta et hint da, mann!”). Kort fortalt handlet det om at min samboer Peter ikke forstår hint, at dette er noe jeg fint kan leve med, men at jeg mente han hadde tatt hinting til et nytt nivå da han ikke forstod handlelappen jeg hadde sendt med ham på butikken.

I mine øyne var ikke handlelappen et hint. Jeg hadde riktignok skrevet ketchup med et spørsmålstegn bak, et spørsmålstegn som betydde “ikke kjøp ketchup dersom du kjøpte det da du var på butikken for 48 timer siden”.

Enden på historien var at Peter kjøpte ketchup begge gangene. Han husket at han hadde kjøpt det på mandag, men siden det også stod på onsdagens handleliste, kjøpte han altså en flaske til likevel. Bare for å være sikker.

Jeg syns dette var et fantastisk morsomt tema å skrive om. Det var veldig mange lesere som kjente seg igjen, kanskje først og fremst kvinner, men kommentarfeltet fikk også en real boost fra menn som ønsket å gi meg noen mer eller mindre velmenende råd.

Og noen av dem ønsker jeg å se litt nærmere på nå..

 

Kjetil skriver:

Haha, tror mannen din rett og slett bare er dum.

– Hei Kjetil, jeg måtte konfrontere mannen med dette, for jeg visste helt ærlig talt ikke hva jeg skulle svare deg. Men vi konkluderte begge to med at du sannsynligvis har ganske rett. Så da er jo det greit.

 

Mann skriver:

Herregud..
At du blogger om dette sier greit mye om deg..

– Kjære Mann, dette har du helt rett i. Det sier faktisk alt om meg. Lurer litt på hva du tenker når jeg forteller at jeg har skrevet et eget innlegg om hemoroider, men det kan vi kanskje komme tilbake til en annen gang.

 

Max skriver:

Du viser med denne posten en helt utrolig mangel på respekt for din mann! Han gikk inn i forholdet og sa allerede for 5 år siden at han ikke tok hint. Hvorfor prøver du da enda? Hvorfor er det så forbanna vanskelig for deg å si ting rett ut? (…) Ikke nok med det, men du er frekk nok til å dele det med hele internett!?”

– Heisann Max! Beklager at jeg måtte kutte i din lange kommentar, jeg hoppet over den delen hvor du sammenlignet osten med å “utføre felatio”. Jeg er ikke prippen eller noe altså, men det der var et freskt eksempel! Jeg måtte google “felatio” for å se om jeg kunne skrive det på en annen måte, og det kunne jeg ikke.
Du mener jeg er frekk nok til å dele hinte-innlegget med hele internett, og med tanke på at jeg opprettet denne bloggen ene og alene for å dele historier som dette, så har jeg muligens et ørlite problem.. Mener du forresten at hele internett har vært innom bloggen min? Wow, også jeg som bare har holdt på i en ukes tid!

 

Bakkelars skriver:

Mulig god humoristisk lesnad dette blogginnlegget ditt. Eg kjenner deg ikkje, men om ein skal ta det for det der står, og ein skal basere eit forhold på subtil hinting og vage hentydingar må eg berre sei at eg gjev dykk ikkje mange åra i lag! (…) Og heilt til slutt…
Om to flasker ketsjup er eit stort problem i tilværelsen burde ein kanskje vende nasa ut av kjøleskapet, få med seg dei mindre viktige tinga i verda, og engasjere seg litt?

– Hallo Bakkelars, fantastisk dialekt først og fremst! Jeg måtte kutte litt på kommentaren din. Men selvfølgelig veldig trist å høre at du ikke gir mannen min og meg mange åra i lag. Vi har jo så klart et ønske om at forholdet skal vare livet ut, men hvis du mener at eksempelet med osten og ikke minst hendelsen med ketchupflaska er nok til å tvile på framtidsutsiktene, så skal jeg helt klart ta dette til etterretning. Når det gjelder å vende “nasa ut av kjøleskapet” derimot, så blir det nok litt verre. Jeg ammer fortsatt datteren min, noe som medfører at jeg er noe så inni granskauen sulten. Så det er dessverre helt uaktuelt.

 

Bolla skriver:

Jeeeze. Du virker og være en skikkelig kranglefant frue. Om du ikke gidder å sette inn osten selv, så spør mannen din om han kan gjøre det da. Ved å påpeke at den står fremme, er det vel normalt en selvfølge at du har tenkt å sette den inn selv? Og, “hadde ikke tid til å sjekke om vi hadde ketchup”?!? Er det ikke i kjøleskapet dere pleier å ha den? Hvor lang tid trenger du på å åpne kjøleskapsdøra og sjekke? (Tydeligvis lang tid, med tanke på at det var helt krise å sette inn osten selv…).

– Hei Bolla. Herregud så trist at jeg allerede har etablert bloggnavn! “Kranglefantfrue” er det jo så mye mer schwung over enn “Kona til”! Det stemmer at vi pleier å ha ketchupen i kjøleskapet, akkurat nå står begge to i hylle nr to nedenfra. Det var der det var ledig plass. Litt usikker på hvor lang tid jeg trenger på å åpne et kjøleskap, men jeg skal love deg at det tar ekstra lang tid med en telefonsamtale og ei handleliste i den ene hånda, og en baby på den andre armen – sånn det var den dagen hinte-hendelsen fant sted. Men du.. Den osten var bare et eksempel, altså.

 

Jan skriver:

Divorce is in the air?

– Hei Jan! Dette er noe vi vil vurdere i nærmeste fremtid, ja. I utgangspunktet trodde jeg vi hadde det ganske greit, men det er jo dette som er det fine med kommentarfelt – nye tanker og ny inspirasjon kan dukke opp når man minst venter det. Tror hvertfall jeg skal vurdere å ikke mase om ny veranda fram til skilsmisse-spørsmålet er avklart.

 

Det var ikke bare i kommentarfeltet til blogginnlegget det rant inn med kommentarer, folk hadde det ganske artig under innlegget på facebook også. Må si jeg hadde sansen for denne løsningsorienterte karen:

 

 

Også denne frøkna, da:

 

 

.. Og sist, men ikke minst, svaret til Peter:

 

 

Og siden Peter ikke har hørt noe enda, så holder vi vel i hvert fall sammen til over jul 🙂

 

/ Ny uke, nye kommentarer!

* Følg Kona Til på Facebook *

75 kommentarer
    1. Jeg likte hinte-innlegget ditt veldig godt jeg 🙂
      Kjente meg godt igjen, har det akkuratt på samme måte med min forlovede, så håper ikke det betyr at vi må skille lag 😛

    2. Jeg må bare si hvor mye jeg digger deg. Jeg har elsket innleggene på bloggen til han du er kona til, og at du har en egen blogg nå er nesten for godt til å være sant. Kan du ikke bare slutte i jobben og blogge på fullltid, vært så snill? Jeg har allerede nominert til årets nykommer på vixen awards, og jeg satser på at du vinner. Uansett, hvordan du tar dette fortjener så utrolig mye resept. Du plukker opp idiotene og bader dem i en god dose humor med velvalgte ord som er så rett på sak (uten å bli for frekt!). Bare fortsett akkurat som du gjør du, og la disse trollene holde på. De kommer til å gjøre deg til norges mest leste blogg hvis du fortsetter på denne måten, haha!

    3. Hei du “kranglefantfrue”. (Supert nytt navn da, synes du skal beholde det jeg.) 😁
      Kommentarer tror jeg bare man skal kose seg med og ta det med et gran salt.
      Leser bloggen til både deg og Peter, og synes dere er herlige begge to. Første gang jeg har kommentert på noen av de, men synes bare det er så fantastisk som folk kan klage på at du skriver om “småting” som disse, når det vel egentlig (ret meg hvis jeg tar helt feil) er hele poenget med å ha en slik “hverdagslivs-blogg” som dere begge har? At man skriver om livets små og store ting.
      Så stå på begge to. Jeg ler meg skakk gang på gang og kjenner meg ofte igjen som både småbarnsmor og “kona til…” 😉
      (Sorry hvis det er en stavefeil eller 30. Er opprindelig dansk, så alt går ikke helt etter ordboka. )
      /Danskemammaen

    4. Siri: Haha, hvis du kjente deg igjen, så har jeg nå forstått det sånn at dere helt klart burde avklare om dere skal holde sammen eller ikke.. Ta praten i kveld! … eller bare kjøp inn litt god mat og ta en skikkelig kjærstekveld 🙂 Jeg heier på dere! Hihi 🙂

    5. 😂😂 ler og ler.. kjenner meg igjen eller rettere sagt oss.. hm sorry Rolf😂😂 men joda ketchup kan vi ha 3 og 4 av;) humor og latter er viktig .nei kjæmpe viktig;)) god klæm til dere begge. Og psst. Tror dere holder sammen leeeeenge;)) klæm fra 5 barns mor, 2 bonuser.. og pendler trondheim svelvik. Godt mine unger begynner å bli voksne;)) og psst.. kan amme tåka henge igjen i over 12 år..?? Klæm

    6. Haha, du er fantastisk, og innleggene dine er fulle av ironi – noe jeg elsker! Desverre er det nok av folk som tar alt som blir skrevet meget bokstavelig, og dermed mister den humoristiske vendingen. Men til glede for deg så er det jo slik man får helskrudde og provoserte kommentarer på bloggen sin som du så vennlig delte med oss 😉 Stå på videre du 😀

    7. Enig med Malin! Si opp jobben og blogg på fulltid! Dette kan du! 😃👍🏻👏🏻 Og vi trenger så mye MEEER av dette! Elsker sarkasmen, ironien og humoren din! Stå på! 👏🏻😃

    8. Jeg kreperer av latter <3
      Så herlig å lese bloggen din,ler like godt hver gang 😀
      Kjenner meg jo så godt igjen 😀
      Veldig gla naboen delte med meg,så jeg så deg. For jeg er ingen bloggleser.....før nå. Og tror jammen jeg skal følge mannen din også 😀
      Gleder meg til fortsettelsen <3

    9. Haha e så tragisk å se det finnes så mange mennesker uten humor. Og at noen kan ta ting så ekstremt seriøst. Like morsomt å lese teite kommentarer, som å lese den fantastiske bloggen din. Nei stå på videre og skriv akkurat det du vil. Fleste av oss ser humoren 🙂 også kan du og Peter le hele veien til senga 😉

    10. Haha,noen folk er så morsomt mye ute etter å finne negative ting at de ikke ser humor lenger. Dere er artige. Hvis jeg ikke hadde vært i sengen og jeg hadde hatt et glass i nærheten ville jeg tatt en skål for dere! Dessverre betyr dette at jeg må stå opp og vaske opp først, så det orker jeg ikke for øyeblikket.

    11. Folk må rett og slett printe ut “har du ikke noe fint å si, så ikke si noe” og henge på pc’en sin osv. Det er akkurat som om enkelte logger seg inn på nettet med engang de er i dårlig humør, for så å spy over alle kommentarfelt. Du får opparbeide deg tykk hud med engang, så kanskje du slipper å ta ting til deg! <3 Ser at du får masse fine kommentarer også, håper de veier opp for de 'teite'.
      Digger bloggen din og innleggene du kommer med. Jeg skjønner at mye er satt på spissen og jeg kjenner meg igjen i en del av det du skriver. God underholdning og kjekt å følge med på deres hverdag.
      Stor klem fra student på 21år 🙂

    12. Fy flate! Beste svar noengang!
      Jeg snubla over bloggen til Peter når jeg gikk gravid selv, å dette ikke var helt planlagt.
      Det var vel blogginnlegget om “uplanlagte barn” som fikk meg til å bøye meg i støvet, å siden har jeg vært en fast leser!
      Jeg syns egentlig litt synd på dem som må påpeke alle andre sine ting, ikke klarer å ta humoren men tar alt så vanvittig bokstavelig. Når et blogginnlegg fra en dem neppe har møtt personlig eller kjenner personlig plager dem så mye at de må bruke masse av energien sin og tiden på kjefte på deg, huff.. nei har ikke ord desverre…
      Men disse svarene! Jeg tar av meg hatten, bøyer meg i støvet, legger meg langflat!
      Stå på dere to! Dere har begge meg som fast leser!
      Mvh
      Tina

    13. Hahaha, så morsomt du skriver. Jeg lurer på en ting; folk som ikke har så mye humor og tar slike ting veldig seriøst: hvordan takler de små og store utfordringer i sitt eget samliv?

    14. Haha MENN altså, tar jo verken hint eller humor!! Makan. Synes at du skriver morsomt, og selvom jeg er ei på 18 som ikke har opplevd slike hendelser i livet mitt enda så er det såå morsomt å lese Hahaha 😂keep up the Good work. Og plis, deg og pappahjertet må aldri skilles for dere er helt suverene sammen 😘

    15. Altså. Konstruktiv kritikk er blitt en ganske så relativ ordsammensetning. Dermed får man si som Trampe : “Har man ikke noe ordentlig å si, så trenger man ikke si noe i det hele tatt”. Den blir kanskje lettere å forstå for mange. Det mest ironiske med hele greia er at dette faktisk er hverdagen til så utrolig mange (undertegnede inkludert). Denne hendelsen hadde du garantert med samme oppgitthet fortalt venninner om på samme måte som du fortalte oss. Og selv om jeg mange ganger tenker over hvordan jeg fremstiller han jeg bor med for andre, er nok dette også en hendelse jeg ville ha fortalt om, på samme måte som gubba sitter ilag og stønner over hvor teite og masete vi kvinnfolk kan være. Slike drypp av oppgitthet vil vi nok få se mer av her innimellom, men hittil har de fleste av innleggene dine hatt forskjellig karakter, dermed vil jeg ikke si at denne bloggen kun handler om å henge ut Peter av “mangel på respekt”. Han har vel hatt sine oppgitte innlegg innimellom han også om jeg husker rett.
      Makan!
      -Mia.

    16. Helt utrolig hva enkelte skriver i kommentarfeltet. Jeg blir helt satt ut, vet ikke om jeg skal le eller grine. Stå på videre, morsomme svar du ga 🙂

    17. Det bør vel snart bli påbudt å merke blogginnlegg med #humoristisk, #ikkeseriøstmentaltså eller #jegbaretullermedmannenoghansynsdeterheltgreit eller noe sånt, på lik linje med #sponset og #annonse.
      Er det virkelig folk der ute som ikke skjønner poenget? Så stusslig hverdag de må ha… 🙂

    18. Kommentarfelt er alltid god underholdning, utrolig hvor mange rare mennesker det finnes. 😉
      Ikke steng kommentarfeltet, vær så snill! Liker bloggen din, forresten. 🙂

    19. Det er faktisk en mulighet for at jeg kommer til å le meg ihjel av dette innlegget. Priceless. Jeg elsker deg, du kan virkelig sette ord på det! 😀

    20. Haha, min første kommentar ble visst redigert. Skulle være #jegbaretullermedmannenoghansynsdeterheltok, IKKE #jegbaretullermedmannenoghansyr 😀 Mannen setter seg vel sjelden ned og syr når du “henger han ut på hele internettet” 🙂

    21. Ok, nå er jeg offisielt flau. Min første kommentar ble ikke redigert, det bare så sånn ut fordi setningen var bredere enn mobilskjermen.. Jeg bare setter meg bort i en krok og venter på kjeften fra nettrollene, jeg 😀
      #kjøtthueoginnrømmerdetgjerne

    22. Petra: Hahahaha, takk for dagens latter – om ikke annet er du veldig søt der du sitter borti kroken! Og tenk så artig det hadde vært hvis mannen din satt og sydde mens du tulla med ham 😀
      .. når det er sagt tror jeg nok snart man må begynne å merke innleggene sine ja, veldig godt forslag 😉 Jeg skal vurdere det framover, får se an hvordan det går med alle trolla de neste ukene..
      Ha en fin mandag 🙂

    23. Fascinerende hvordan så mange mennesker ikke det grann forstår ironi og humor. Lurer på hvordan de selv løser sine samlivsproblem – små og store! Herlig at dere to har funnet hverandre og kan ha det morsomt sammen. Vi har alle våre uvaner, og det er viktig å kunne le og spøke om det istedet for å halshugge hverandre for hver gang dorullen henger feil vei. Og så er det da heller ikke uvanlig å bli irritert over småting i et forhold? Bestemor og bestefar på 90 år har neppe holdt ut med hverandres uvaner uten å slenge ut en oppgitt kommentar nå og da. For å holde sammen trenger man ikke mer enn å elske hverandre, og det er det åpenbart at dere gjør!
      Digger bloggen din!

    24. Du er berre heilt fantastisk! Og det er di fantastiske innstilling til både små og store ting som gjer både deg og bloggen din til det den er! Eg bøyer meg i hatten og tar av meg støvet – eg digga deg og bloggen din! 😉 TAKK!

    25. Herlig:-) Digger bloggen din og alt du skriver – får meg ofte en god latter. Du og Peter må ha det hysterisk morsomt til tider.
      Dessverre er det alltid noen som ikke har sans for humor, og må komme med kritikk.
      Fortsett å skriv – det er bare herlig lesing. Jeg forblir ihvertfall på bloggen til både deg og pappahjerte.
      Ha en super dag 🙂

    26. pappahjerte.blogg.no har vært lenge vært favorittbloggen min, men nå må han se seg slått av deg! Ny favorittblogg! 🙂
      Ps. Peter, bloggen din er fortsatt bra altså!

    27. Det beste med krangler er og feire at man har ordnet opp i ettertid 😉
      Ikke søren om jeg vil ha et kranglefritt forhold. Hadde krepert av kjedsomhet. Og så er det forskjell på kranglingen da. Man kan krangle med en humoristisk undertone. Og om begge vet at den andre fikser noen reprimander så styrker der jo bare forholdet. “Jeg kan rive meg i håret, irritere meg grønn, klage min nød, trampe i gulvet og skrive om det på bloggen min, og du leser det og ler. Dette må bare være ekte kjærlighet.”
      Jeg vet at det er mer ved forholdet enn det dere skriver om, men ut fra det jeg har lest så ser det ut til og absoutt være liv laga.
      Men det er alltid et nettroll eller ti som ikke skjønner ironi.
      Keep up the good work begge to. Kudos til dere begge!

    28. Digger tilbakemeldingene dine på kommentarene 😀
      Nettrollene kan ta seg en bolle, er du ikke enig? 😉
      Keep up the good work! *thumbs up*

    29. Jammen, det er jo klart leserne vet best når det gjelder hva som foregår hjemme hos dere. Du klarer jo ikke å være tydelig og mannen klarer ikke å ta et hint, men leserne… De leser jo tross alt mellom linjene! 😉

    30. HAHA! Andre sin frustrasjon, blir andre sin humor. Vittig innlegg! 😀
      Veldig artig at du starta blogg, gleda mej til å følge dej på ferden. 🙂

    31. Hahaha! Noen folk altså. Jeg digga det innlegget, og det samme gjorde min kjære samboer som heller ikke er så god på hint. Sitat; hah! Ser du det! Det er ikke bare jeg som ikke forstår sånne kryptiske meldinger! Kommenter at hun burde skrive om hvor ofte mannen hennes samler sokkene sine i par før han slenger dem i skittentøyskurven, så skal du se at det ikke bare er meg det heller!

    32. Blir flau på andres vegne jeg, som tar alt så alvorlig og bokstavelig!
      Jeg lo meg skakk av ketchup innlegget, du skriver så utrolig godt og herlig humoristisk 😀

    33. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.. Noe som “ikke hør på dem” eller noe.. Men, du ser ut til å håndtere disse trollene godt! Jeg har digga pappahjerte lenge og da også dine gjesteinnlegg. Gleden var derfor større enn jeg kunne gjettet på forhånd , når du delte nyheten om egen blogg.
      DU mammahjerte, Kona til – skriver utrolig godt og jeg ELSKER bloggen din ( og insta insta insta og snææp) !!
      PS: Tror ikke du og Peter er så særlig artige uten hverandre, så hold gjerne sammen gjennom fremtidige ketchup eller oste krangler !

    34. Virker som mannfolka mangler en dose humor her på bloggkommentarene dine.. mulig jeg har misforstått, men innleggene dine er hysterisk morsomme😃

    35. Kjære “kona til”
      Jeg følger bloggen din med stor fryd, og også Pappahjerte. Er rystet over kommentarene du får. Har ikke brydd med om å lese disse før da det er dine ord som gir meg den store leseopplevelsen. Du har en fantastisk “snert” i dine beskrivelser, og hvem kjenner seg vel ikke igjen? Fortsett med å spisse det du legger ut. Det er jo det som gjør bloggen din så fantastisk morsom å lese.
      Jeg har ventet de siste dagene på noe fra deg, er nok allerede blitt hektet :-). Stå på, er helt sikkert på at det er mange med meg som fryder seg over det du skriver 🙂

    36. Herregud som folk reagerer! Noen ganger lurer jeg virkelig på hva som skjer oppi hodene til voksne mennesker 😂 Jeg for min del elsket innlegget og er så enig! Hvis man setter et spørsmålstegn etter noe så er det jo indirekte et spørsmål om man trenger det eller ikke. Man trenger vel ikke sende med et hefte med forklaring liksom, haha!
      Kanskje du også burde skrive bok? En forklaring på alle hintene dine feks. sånn at Peter forstår og ikke minst slik at begeret ikke renner over for bloggleserene dine 😉 Ha en fortsatt strålende uke, både med 2 flasker ketchup og en ost som har stått ute litt for lenge.

    37. Hahaha, tru æ flire mæ ijæl!
      Du e helt råååå. Vente på blogginnlegg kvar dag – for det e dagens høydepunkt! Arti å sje så mang persona som tar ting så ille opp x)
      STÅ PÅ! Håpe du vinn en pris for blogginga di 😀
      “stor fan”

    38. Hei.
      Jeg bruker aaaldri å kommentere, selv om jeg er veldig enig, har ledd meg halvt ihjel eller syns det hele rett å slett er ganske dumt. Men nå må jeg 🙂 Jeg forstår deg først og fremst godt når det gjelder hintinga, er det mulig!?? haha. Men samtidig ville jeg kanskje selv ikke vært foruten. Selv om min kjære ikke alltid tar hintinga, er han nå ganske søt som kommer hjem med f.eks enda en ketchup. Humor er vell det alt ligger på til slutt.
      Digger bloggen din og pappahjerte sin. Heier på dere.
      (Ikke nå vits å svare, leser ikke svaret uansett 😉
      / Ivrig, og nå engasjert leser!

    39. Hei!
      Jeg likte hinteinnlegget ditt veldig godt, og kunne kjenne igjen situasjonen fra lignende episoder hjemme hos oss. Det morsomste var at samboeren min, som ikke visste at jeg leste denne bloggen, sendte meg en link til innlegget. Da snakker vi selvironi, noe som disse andre du har fått kommentarer fra tydeligvis ikke har så mye av, hehe… Stå på videre, du skriver utrolig bra og er veldig veldig morsom!

    40. Jeg digga innlegget ditt om hinting, men dette innlegget ga meg magavondt og permanente latterrynker!:-D
      Livet hadde vært alt for kjedelig dersom man ikke kunne krangle/diskutere litt! Forresten kan man kalle det for å rense luften man lever i, så får man blåst ut av seg og begynt på nye ark etterpå 😉 selvfølgelig er det kanskje noen der ute som har problemer med daglig diskusjon, men jeg ser på det som krydder i hverdagen og bevaring av sitt eget sinn 😛
      Stå på! Jeg er sikker på at forholdet deres holder til dere er gamle og grå 😉

    41. Jeg ler like godt hver gang jeg leser innlegga dine 🙂
      Du og gubben din er knallbra 🙂
      Stakkar nettrolla!

    42. Tror deres ekteskap er bedre enn mange andres Dere tar hverandres feil med humor noe som gjør ting ti ganger lettere pluss en go dose selvironi. Oppskrift på et godt liv sammen. Mennene føler seg truffet å må derfor kommentere stygt.

    43. Så gøy at du har begynt å blogge selv! Har fulgt Peter en stund, og har likt gjeste innleggene dine utrulig godt! Man kommer dessverre ikke unna nett troll, men synes du har svart dem bra. Er det nå jeg skal si “huff menn” 😉 Ser fram til neste innlegg allerede! You go girl!

    44. Syns dere to har en herlig humor, bare synd ikke alle forstår det 😉 Stå på! Kjempemorsomt å lese 😀

    45. Hahaha! Jeg ler, ler og ler litt til!
      Ufattelig festlig lesing her om dagen, og jeg virkelig digger måten du skriver på!
      You rock girl! 👌

    46. Synes det er artig at disse karene leser bloggen din, jeg:) Ta det som et kompliment og stå på videre.
      Hils Peter fra tidligere kollega 🙂

    47. Haha! Seriøst det beste svaret 🙂
      Syntes innlegget var bra jeg, men nå er jo jeg kvinne så hva vet vel jeg ;P
      Men i følge kommentarene du fikk på innlegget, så må dere vel skille lag ja… *himler med øya*
      Jeg har forresten nominert deg til Årets Snapper til Vixen blogawards 2015 🙂 Fordi du er rå på snap 😀

    48. Jeg er en kvinne som henger med kompiser støtt og stadig, og innen vår gjeng er det helt vanlig å gjøre narr av hverandre osv. Tanken bak er ALRDI ondsinnet. Vi ler mye og hjertelig. “I hate you… I hate you I hate you” kan bli ytret, og vi ler så vi holder på å daue. (Spiller dataspill sammen, og ups, “stole his kill” hihihi.. Da får man høre det vettu.) Var i samme tone jeg leste hinteinnlegget, og syntes det var veldig festlig lesing. Man må da ha litt humor, hjelpes… Slike jeg leser mannen din sine innlegg, så er det veldig tydelig han har sans for humor.
      Tanken bak teller. Alltid.

    49. Hei hei 🙂
      Ville bare si du ikke skal ta deg nær av folk som over reagerer. De bør heller ta det med en klype salt og se det morsomme i det, som jeg vil tro du prøvde få frem. I mine øyne var det bare ett super artig innlegg, hvor jeg faktisk kjente meg godt igjen med min samboer. Om ikke folk kan se ironien og henge seg opp i en ketchup flaske og ost… Nei, da er det ikke godt å si hvor det skal ende.
      Med vennlig hilsen 🙂

    50. Hei! Jeg skriver skjelden (les: aldri) kommentarer på blogger, men denne gangen kunne jeg ikke dy meg. Folk kan virkelig være skikkelig DUST noen ganger. Å være uenig er en ting, men å skal henge seg opp i de mest utrolige ting er bare et veldig klart bevis på at voksene folk virkelig ikke kan “internett-folkeskikk”. Christina, jeg kjenner deg ikke, men du fanget min interesse fra første stund. Det morsomme er at vi er på helt forskjellige plan i livet, jeg er 20 år, har ikke barn og er heller ikke gift, likevel tar jeg meg selv i å kjenne meg igjen i mye av det du skriver. Ketchup og oste eksemplene var bare så bra, måtte lese det opp til sambo mens vi lo sammen! Vi trenger åpne og ærlige bloggere som deg og Peter. Dere gjør et bra team på hver deres måte. Ikke la deg bli dratt ned av disse idiotene av noen nett-troll. I bunn og grunn er de bare sjalu og når du skriver innlegg som treffer de, forsvarer de seg med og angripe deg. Helt fantastisk at dette fortsatt skjer i 2015… Fortsett med ærlige innlegg uten filter, det vil alltid treffe noen både positivt og negativt, men som regel får det alltid folk som meg til å le seg i hjel. YOU GO GIRL! 😀

    51. Gud bedre, diplomatisk forhold?! Da hadde jeg sittet inne med mye innesperret aggresjon altså, for ikke å snakke om å ha kjedet meg. For meg er det bare å få ut litt irritasjon/aggresjon, også er alt så mye bedre etterpå. Og jeg må ha en som svarer meg også, på skikkelig vis! Og innimellom, når det har vært ekstra ille, kan jo “make up-en” være helt fantastisk 😉 Joda, greit å være diplomatisk innimellom, men hele tiden?

    52. Hei Konatil! Har lest bloggen til mannen din i lang tid og flirer like mye hver gang, han ordlegger seg på en speseill måte som treffer humoren min midt i blinken. – Det samme gjør bloggen din 😀 Stå på, jeg blir fast leser.
      Hilsen Kristin

    53. Hærlighet,vet ikke om jeg skal le eller bli sint…
      Så bra at de selv har så flott og kranglefritt liv da😂
      Alt folk skal henge seg oppi altså. Jeg er tydligvis selv en kranglefantfrue😝

    54. Haha😂 egentlig ganske sørgelig med folk som ikke eier noe form for humor. Jeg ler å ler å ler av bloggen til både deg å mannen😂

    55. Heisann.
      Måtte bare si at det var kjempe stor gjenkjennelses faktor her i huset også. Selv om samboeren påstod hardnakket at han ville skjønt spørsmålstegnet. Mest fordi han ikke liker ketchup tenker jeg.
      Her hintes det fortsatt masse om spesielt hvor oppvaskmaskinen er, hvor sko bor ( ikke midt på gulvet) og at vår lille snupp gjerne skal ha noen klær på igjen etter bleieskift.
      Stå på med bloggen! Det er kjempe kjekt å flire litt av noen andre sine morsomme hverdags erindringer og disse nettrollene fant nok fort ut at de var på feil blogg. Ellers er det vel de som er litt treig?
      Jeg gleder meg ihverfall til å lese om hemoroider og andre morsomme ting fremover 🙂

    56. Jeg heier på deg, og dere. Tror det skal litt mere til enn to flasker ketshup da. Fantastisk innlegg, jeg dør av latter!

    57. Bare elsker denne bloggen din !! 🙂 ler så jeg griner av innleggene dine 🙂 Kjenner meg så godt igjen i mye av det du skriver, så skulle nesten tro du hadde vært en tur hjemme hos oss 😉 Og også av svarene du gir alle disse som gir deg “konstruktiv kritikk” er fantastisk . You go girl !!! 🙂

    58. Hahaha dagens. Kanskje de som har kommentert har prøvd å være samboere med barn? Er ikke BARE enhjørninger og rosa skyer liksom. Dette var virkelig dagens 😂

    59. Haha, du er alt for rå “konatil”!
      Stå på vidre. Litt motgang skal og må vi kvinner tåle.
      Bloggen din er virkelig blitt en del av mitt morgens rituale med kaffekoppen på si.
      Løøv ja!

    60. Okei, en gang for alle: Er dere faktisk gift? Har bare tittet innom gubben din sin blogg en gang innimellom, aldri fått helt tak i det… Kanskje du kunne skrevet et innlegg om deg, hva du driver med ellers, din familie, hvordan dere bor osv, for oss som er nye her på bloggen din og ikke er så altfor kjent med pappahjerte sin blogg? Hadde vært artig å lest 😀
      Keep up the good work – jeg har blitt fast leser! 🙂

    61. Jeg lo så høyt nå at jeg tror kjæresten på andre siden av leiligheten hoppet i taket!:D Dere to er helt fantastiske! Stå på og ikke la nettrollene gå innpå dere =)

    62. Åh jeg døøør av latter!! Dette er slike festlige kommentarer som gjør at jeg alltid leser kommentarene på innlegg hvor jeg VET noen bare MÅ pirke, og være vanskelige, og de som anklager deg for å være en kranglefant, well, right back at ya!! Liker svarene dine!! 🙂

    63. Fantastiske comeback! Det er jo litt trist å se hvor mange det er som ikke forstår seg på humor og ironi. Vi har det sånn hjemme hele tiden, og det blir mange gode historier:D
      keep up the good work:D

    64. HAHA dette var fantastisk! Alt det andre du skriver for så vidt også, ler så jeg griner til tider!! Du er genial, og selvironien deres er fantastisk å få være vitne til. Jeg og sikkert veeeldig mange andre (tydeligvis ikke de som du postet kommentarene til da) forstår jo at denne bloggen er full av ironi og er ment for å være morsom! Dere gjør dagene mine så mye gøyere, og jeg ser faktisk frem til å flytte inn med kjæresten og få barn om noen år etter jeg har begynt å lese bloggene deres! *Klapp på skuldra*
      Og ja forresten, takk for oppskrift på skinke/blomkålgratengen!! Den skal prøves asap

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg