Jordbærmus og konspirasjonsteorier

Jeg elsker å legge ut små historier på Snapchat. Det beste jeg vet er når helt ubetydelige ting plutselig utvikler seg til å bli en liten Story.

Og min yndlingshistorie så langt, lagde seg plutselig selv en dag jeg tok en liten strekk på senga med min lille datter:

 

 

Tankene mine vandret til at min lille baby begynner å bli stor, og at hvilken som helst dag nå, kan det hende at ammingen er over.. Så da ble jeg litt snufsete, før jeg fant ut:

 

Med en gang jeg hadde postet bildet, begynte jeg å tenke på andre som muligens også har tenkt den tanken: Marianne Aulie. Det er jo ikke lenge siden hun fortalte at hun ville fortsette å amme sin tre år gamle datter så lenge som mulig.

Men denne datteren.. Fikk ikke hun et veldig langt navn? Et raskt søk på google ga meg svar:

 

 

Og det var da jeg så det.. Kan det være Marianne selv, og ikke mannen Aune, som har stått bak det navnevalget?

 

A-M-M-ING… Amming!!

 

Så da regner jeg med at det kanskje er barnefar Aune Sand som kommer til å få gleden av å bestemme navnet dersom det skulle dukke opp en søster eller bror. Og hvem vet, kanskje blir det noe sånt som dette:

 

Snap-historien sluttet her, men jeg ble liggende å fundere litt over om det kanskje var en smule stusselig at vi valgte å gi barna våre bare ett navn hver. Men så kikket jeg over forslaget mitt til Aune en gang til.. Og innså rimelig kjapt at vi får prise oss lykkelige over at vi fikk en “Nora” og ikke en “Bærit Ruttentutt”.

 

/ Jeg løser ikke akkurat verdensproblemer på Snap heller, kan du si..

* Følg Snappe-kona på Facebook *

23 kommentarer
    1. Hei! Virkelig morsomt å lese både din og Peters blogg! Dere er veldig flinke og får meg til å lei en ellers grå jobb-hverdag! 😀
      Morsomt å høre at datteren deres heter Nora, for det gjør jeg også (Derav det flotte navnet jeg valgte, Navnesøster. heh) Men jeg vil si at du/dere har gjort et godt valg ang. navn. ;D
      Ha en videre fin tirsdags-kveld!
      Hilsen Nora!

    2. Navnesøster: Så koselig å høre at vi kan hjelpe til i en grå jobb-hverdag, ingenting er bedre enn det! Og at du heter Nora i tillegg da, det er jo bare helt topp 🙂 Elsker så klart det navnet! God tirsdagskveld til deg også 🙂

    3. Jente 19: Haha! Jeg hadde aldri turt å dra på noe Vixen-kåring.. Da ville jeg blitt hjemme og snappet isteden 😉 Men takk for koselig kommentar!

    4. Som jeg har sagt før: Jeg ELSKER humoren din både her på bloggen, og snappene. Helt fantastisk :)) Kjempegøy å følge både deg og Peter i deres blogger og liv. Og bare så du vet det: Dette er første kommentaren jeg noengang legger ut på en blogg. Bare fordi det er deg og du er så hærlig ærlig 😉
      Keep up the good work!
      #Girlpower 😉

    5. Drar godt på smilebåndet av snap storyene dine! 😊 Ellers vil jeg si jeg holder en knapp på navnevalget deres. Hadde det ikke vært for at det allerede er flere Nora i nær familie hadde nok en av mine jenter het det, kjempefint navn!

    6. Camilla: Å herreminhatt nå føler jeg meg beæret her jeg sitter! Tusen takk for koselige ord! Og gratulerer med første kommentar, det var jaggu meg koselig å spare den til meg 🙂
      Stas!!

    7. Hæhæ! Mye rart som kokes opp i skallen når en har god tid 😉 Du er bare så flott! Umulius utmerker seg ☺

    8. Heisann!
      For en utrolig morsom blogg du har! Har fulgt Peter fra begynnelsen av, og syns det er stas for hver gang det kommer nytt innlegg ut der, men plutselig så begynte du å blogge! Og herlighet så dere to gjør hverdagen min altså! Du er jo bare helt fantastisk blogger!! Både som gjest hos Peter, og nå med din egen.. Ble så utrolig nysgjerrig på de snappene dine at jeg bare måtte legge deg til der 😊
      Hilsen tobarnsmor til “ett-navns-barn” 😂

    9. Kjempe morsom blogg, jeg må bare informere at jeg da har lagt til en helt annen på snap, søkte opp Kona til og jammen var det ikke treff på det og la den til i den tro at det var deg.. Ser nå at jeg bommet totalt, har nå lagt til riktig og gleder meg til å følge deg på Snap 🙂

    10. Ha,ha,ha det var en genial snaphistorie! Må følge deg på snap skjønner jeg 🙂 Supert at du har begynt å blogge selv. Veldig gøy å følge både deg og mannen. Ha en super dag med nye morsomme ideer og påfunn 🙂

    11. Haha, artig lesning. 🙂 Moro at du også har begynt å blogge. Har ledd godt av gjesteinnleggene dine på pappahjertes blogg tidligere, og ble veldig glad da han avslørte at du nå også blogger!

    12. Asså. Jeg kunne ikke la være å dra på smilebåndet…..og jeg digger bloggen din! Faktisk litt mer enn “typentil” sin blogg 😉 Så keep it up! Men la oss nå la være å kritisere eller gjøre humor på andre mødres ammevaner eller navnevalg eller hva enn andre folk driver med. Lurer på hvorfra ungene lærer at man skal mobbe andre for navn?! La alle få skrive hva de vil i folkeregisteret – navnet skjemmer faktisk ikke en flott person. Jeg heter selv Tordis Bjørgetta Louise og er helt super likevel. Okei da, litt jug, men you get my point. Og for GUDS skyld, la hver kvinne være herre over sin egen pupp. Ellers sitter man fort med puppen i postkassen og angrer på at man har såra noen. Amen. 🙂

    13. Jeg føler skam! Har fulgt bloggen til mannen din slavisk lenge, og elsker den! Men så kommer du. Også leser jeg hva du skriver og ler. Og ler. Og ler. Og plutselig hadde jeg glemt å sjekke pappahjertet på nesten to dager. To dager! Føler meg utro med konatil mot pappahjertet! (Men så er du flinkere enn han. Ikke si at jeg sa det.)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg