Kirkebryllup og snufsefjes

Jeg er så innmari svak for bryllup. Noen ganger tenker jeg at en av de beste tingene som finnes, må være å sitte på en altfor hard kirkebenk og se to personer gi hverandre sitt ja ved alteret. Jeg går ikke ofte i kirken, men kirkebryllup er bare usannsynlig vakkert.

I dag skulle lillesøsteren min være forlover for sin bestevenninne som skulle gifte seg. Jeg hadde lyst til å overvære begivenheten, og takket være svigermor som barnevakt suste jeg av sted til kirken, med en kleenex i veska. Bare sånn i tilfelle.

For jeg har riktignok blitt relativt lettrørt etter at jeg ble mor, men i dag var jeg litt ekstra spent siden jeg ikke var der som bryllupsgjest. Ikke hadde jeg pynta meg, og ikke skulle jeg være med på festen. Så det kunne jo hende jeg for en gangs skyld klarte å se en vielse med klart blikk og uten en bevrende underleppe.

Men plutselig åpnet dørene seg, og inn kom brudens lille nevø og niese gående.

Etterfulgt av en stolt far med den nydeligste bruden jeg har sett.

 

 

Så da var det gjort. Jeg famlet etter kleenexen mens øynene badet i tårer, og var glad jeg hadde satt meg et stykke unna de andre..

Og da den fantastiske solisten lirte av seg de første nydelige strofene, var det bare å slippe alle hemninger å la kleenexen rydde opp i rotet.

 

 Så da er det altså avklart en gang for alle; kirkebryllup er usannsynlig vakkert.. Og en kleenex er sjeldent nok.

Gratulerer med dagen, Eline og Even <3

 

Foto: Mona Moe Machava

 


/ Hurra for kjærligheten!

* Følg Snufsekona på Facebook *

11 kommentarer
    1. Kjenner meg så igjen! Er så utrolig lettrørt selv, spesielt når det gjelder bryllup 😛 Også har jeg ikke den søte “triller ett par tårer ned kinnet” gråten, neida… Her er det bretting og skjelving av leppa, snørr og tårer renner om hverandre. Vakkert! Blir spennende om jeg kommer ned til forloveden med sminke neste år, da er det jeg som står brud! Får ta med meg Torki kjøkkenrull i veska tror jeg 😛

    2. Linn: Haha, godt å høre det ikke bare er meg, for jeg fikk ikke tatt bilder av selve uglycry’en.. Det ser ikke pent ut her heller – fatter ikke hvordan folk klarer å snufse litt og tørke et par tårer?! Lykke til som brud til neste år!! Skulle du gråte deg gjennom dagen, så er det sjarmerende det også 😉 Bare tørk litt ekstra rett før bryllupsbildene!
      God søndag til deg 🙂

    3. Søte du Christina!! Håller med om att kyrkobrøllop ær vackert!! Nær du gifter dej må du ha vattenfast mascara😘

    4. Hihi! Du er helt fantastisk! Kjenner meg igjen i alt du gjør og skriver. I tillegg til at vi har samme hund som er like gammel;) det er noe med stemningen i kirka og bryllup som gjør det umulig å holde tett!😭😂

    5. Dra på en kirkekonsert med Sølvguttene eller Nidarosdomens Guttekor, du. DA skal du få snufse, da! 🙂

    6. Haha, du er så god Christina! Tusen takk for fine ord! Kjempe koselig med snufsete klem på vei ut av kirken! Klem fra Eline

    7. Brura: Ååå, jeg klarer fortsatt ikke se på bildet av dere uten å få tårer i øynene! Helt nydelige, takk for at jeg fikk legge det ut 🙂 God bryllupsreise!! Kos dere masse! <3

    8. Det er igrunn ikke bare kirkebryllup som kan tippe ei vanntønne nedover ansikter.
      Sorenskriveren spurte meg fire ganger om jeg ville ha ham før jeg var istand til å hulke frem et gråtkvalt jaaahaaaaahaaaahuuhuuhu.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg