Det beste med høsten

Hvert år får jeg like panikk når jeg innser at sommeren er på hell. Men så tar det heldigvis ikke lange tiden før jeg husker at høsten faktisk er kjempefin!

Det deilige, friske draget i luften som gjør det så godt å puste. De flotte fargene på bladene på trærne. Når man har vært ute i høstregnet med hunden, og får igjen varmen under pleddet i sofaen. Den lune stemningen i stua når man tenner stearinlys.

 

 

Men likevel er det én ting som slår alt dette. En ting som for meg gjør høsten komplett.

For det beste med høsten er når det plutselig ringer på døra og mormor kommer med kjelen.

Fårikålkjelen!

Oppi kjelen ligger verdens beste fårikål, laget med store mengder kjærlighet. Uansett hvor hardt jeg prøver selv blir den aldri like god som mormors fårikål. Den er kokt dagen i forveien, sånn at smaken har fått satt seg ordentlig. Kålen har mistet sin struktur, og pepperkornene danser fritt.

Akkurat sånn jeg elsker den.

 

That´s what friends are får <3

 

/ Takk for at du skjemmer meg bort, Mormor 🙂

* Følg Fårikål-kona på Facebook *

9 kommentarer

Siste innlegg