Terteskjell og fyrstekake

For en stund siden fortalte jeg historien om da jeg i sommer var hos legen for å fjerne det jeg trodde var en føflekk. (Les innlegget her) Det viste seg jo at flekken var en såkalt “gammelmannsflekk” og ingen føflekk i det hele tatt.

Grunnen til at jeg fikk mest sjokk, er at jeg i løpet av min fartstid som ekstrahjelp på sykehjemmet føler at jeg har sett min andel gammelmannsflekker. Og de satt naturligvis på gamle folk. Eldgamle folk.

Jeg skrev også i innlegget at jeg nå krysser fingrene for at neste flekk ikke dukker opp før jeg selv er en gammel dame.. Altså tidligst i 2045.

Vel. Gjett hva jeg fant i dag…

 

 

Oh yes. Bare ti centimeter fra arret etter den ene jeg fikk fjernet i sommer, har det nå dukket opp en ny gammelmannsflekk.

Og det var da jeg begynte å fundere litt.

Jeg elsker fårikål. Terteskjell med fiskepuddis og reker. Fyrstekake med ordentlig mandelsmak. Kaffe med en skvett fløte. De dype historiene i Allers. Blomster i vinduskarmen. Strikking. P1.

Jeg har begynt å ta hensyn, og klipper ikke lenger plenen på søndager. Jeg styrer unna rushtrafikken. Jeg lukker vinduene for å unngå trekk. Jeg tester ut kjerringråd og lager helst maten fra bunnen av. Jeg orker ikke å høre på P3 så lenge av gangen fordi musikken er for bråkete, og jeg syns storbyen er skummel.

 

Fra min Snapstory i sommer.. Kommentar unødvendig

 

Når jeg tenker meg om, så er en og annen gammelmannsflekk det minste av problemene mine. Slik ting ser ut nå må jeg heller begynne å se opp for grå stær og åreknuter 😉

 

/ Nå mangler bare honnørbeviset

* Følg Gamla på Facebook *

8 kommentarer
    1. Bare vent til du blir 34… da kommer åreknutene…. Med mindre du er heldigere enn meg… Jeg fikk de etter fødsel nr 4, ble værre når nr 5 var på vei… Og hællemåne, skal ikke fortelle hvor de dukket opp under svangerskapet til nr 6…. Godt jeg er ferdig med barn… Hehe

    2. Jeg oppdaget mitt første grå hår da jeg var 20, og det var tre år før jeg fikk mitt første barn! Da var det bare å finne frem heklenål og strikketøy og innse at jeg var en “gæmlis-ungdom”…

    3. Denne måtte jeg bare kommentere, for jeg kjenner meg sånn igjen! Får alltid pes fra mine venner for at jeg liker mokkabønner, kryssord og bingo. Og jeg er bare 27..

    4. Haha, kjenne meg så alt for godt igjen 😉 her e d Lohengrinsjokolade og Kremtopper, alltid pastiller i veskå, eg kan bytte bord på cafe og restaurant tre ganger pga trekk, og hvis ikje sitte eg demonstrativt m sjalet godt rundt hals, nakke og skuldre og klage høgt på trekken! Kaffe m fløte og rullekaka e nå o ein høydare Hihi!

    5. Høy gjenkjennelighetsfaktor her! Hilsen hun som spiller bridge, elsker mokkabønner, løser Hansen-kryssord på lørdager, og har lyst å begynne med veving.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg