Når mannen jakter bonuspoeng

– “Mamma! Vi har kjøpt gave til deg asså!”

Jeg snudde meg overrasket rundt akkurat idet guttungen kom løpende inn døra. Om munnen hadde han verdens største smil.

– “Gave? Til meg?!“, ropte jeg entusiastisk før jeg kikket nysgjerrig på faren hans som hang fra seg jakka i gangen.

– “Ja, ikke se på meg!”, humret papsen, “Det er han som har plukket ut..

Det fine med å få gaver når man har barn, er at man alltid har pakkehjelp tilgjengelig. Så treåringen rev av papiret på det som skulle vise seg å være en bukett nydelige blomster – før han kastet seg over pakke nummer to. En bok!

Og nå er jeg herved den stolte eier av boka “Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans.” 🙂

 

Min nye yndlingsbok 🙂

 

Jeg var på vei for å finne en vase til blomstene, da jeg hørte guttungen romstere ute i gangen.

– “Og de her..”, mumlet han mens han kom gående, “De er fra pappa!

 

Jeg kikket overrasket på dem begge to. Enda en bukett? Også roser – på en torsdag? Mannen smilte lurt før han ga meg en klem:

– “Ja, jeg syns du fortjente det, da vettu..”

Jeg ga ham et langt kyss.

– “Ja, også du forresten..” sa han plutselig før han fisket fram noe fra en pose, “Jeg tok med dette bladet til deg også, jeg.”

Og det er her historien tok en litt uventet vending. For det er en kjent sak her i huset at når frua får blomster, da er noen ute etter bonuspoeng. Men denne gangen måtte det være noe mer. Dette kunne umulig handle om noen skarve bonuspoeng.

For på forsiden av bladet lyste et ansikt mot meg, et ansikt som tilhører den kjekkeste fyren jeg vet om. Et skuespillertalent som jeg i en alder av 33 år blir mo i knærna av å se på tv-skjermen. Og dette vet såklart Peter utmerket godt.

 

Knis

 

Så nå er jeg på vakt. Har han tenkt til å spørre om å få kjøpe seg Xbox? Ta jegerprøven? Dra på guttetur til Vegas? Noe må det være. Blomster kan jeg forstå altså, men blomster og Oftebro?

 

/ Noe er i gjerde 😉

* Følg Konatil på Facebook *

3 kommentarer
    1. Blomster og boka kan jeg godt forstå… 😊 Selv på en torsdag… Men å få “kjekkasen sin” servert sånn av mannen 😏 den er meget tvilsom… Jeg hadde hvertfall ikke fått sove godt om jeg hadde fått mr. Damon “Vampire” salvatore 😍 i fanget på den måten av mannen… For i en alder av veldig nær 30 har jeg litt vanskelig for å ikke bli litt forelsket av vampire Diaries… Og man skulle tro dette ikke var noe våre bedre halvdeler likte å bygge opp under…. Med mindre de trenger veldig mange poeng, og det litt kjapt 😬

    2. Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans var storfavoritt her i flere år da de to eldste var små…jeg må nok snart finne den fram igjen og lese den for minien 🙂
      Og jeg skjønner godt at du er litt skeptisk…det hadde jeg og vært…slike mengder oppmerksomhet betyr stort sett enten at de skal oppnå noe eller at de har driti seg ut med noe og manner seg opp til å fortelle det 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg