Spørsmålsrunde

OBS! Grunnet den store pågangen, er kommentarfeltet nå “stengt” for nye spørsmål – men tusen takk til alle som har sendt inn 🙂

Midt i kveldsmaten i går, trodde jeg først min mann hadde satt noe i halsen. Men selv om han hostet kraftig, så oppdaget jeg at han gliste stort, og da fortstod jeg at han bare hadde fått en kjempeidé. Og ganske riktig, da hosten ga seg ropte han ivrig mellom to munnfuller:

– “Du! Hallo! Nå som du har blitt en ekte blogger, må du jo ha spørsmålsrunde på bloggen!

Jeg lo høyt før jeg svarte at det er det dummeste jeg har hørt. Spørsmålsrunde..? Seriøst?

 

Men Peter ga seg ikke:

– “Ja! Det er jo kjempegøy! Tenk så mye rart folk sikkert lurer på nå.

Etter en liten stund innså jeg at ja, jo, kanskje det er kjempegøy! Det er jo en ypperlig måte å bli litt bedre kjent på, så here we go! Hvis du lurer på hva katta mi het eller hvor mange år jeg måtte mase for å få den – og om det er sant at jeg lagde en sang som jeg fremførte på barneskolens Melodi Grand Prix da jeg gikk i andre klasse, som het “Jeg vil gjerne ha en katt” – så er tiden altså moden for å spørre om det nå.

Setter et tak på 2-3 spørsmål per person, siden Peter har gått på noen smeller der det har kommet 8-10 i samme slengen, haha.

.. Og kommer det ikke inn noen spørsmål, så lager jeg bare noen selv! 😉

 

/ Fyr løs!

* Følg Kattekona på Facebook *

60 kommentarer
    1. Hvis du kunne vært et hvilket som helst dyr for en dag, hva ville du vært og hvorfor?
      Hvilken filmserie er din favoritt? Eller guilty pleasure. (Filmserie som i Star Wars, James bond, Jurassic Park, Gudfaren osv)
      Er det en sang Peter ikke vet at du har et spesielt forhold til? Hvilken?

    2. Hva er svaret på eksempel-spørsmålene dine? Jeg ble skikkelig nyskjerrig nå!!
      PS! Elsker bloggen din og den humoristiske måten du skriver på!

    3. Hei!
      Vil bare si du har en fantastisk blogg! Endelig en som skiller seg ut fra alle andre bloggere, og som faktisk har humor!
      Hvordan er det å være mor? Altså. Hvordan var følelsen av å bli mor, og kjenne ansvaret av å ha et barn? (Typisk spørsmål, heheh)
      Har du noe hovedmotiv til bloggen? Eller hovedemne eller hva jeg skal kalle det.
      Hva jobber du med egentlig? 🙂
      Keep blogging!

    4. Ønsker dere å få flere barn i fremtiden?
      Hvilke tre ord beskriver deg best?
      Hvilken film tror du best beskriver din livssituasjon?
      Hvilke hendelser i livet ditt vil du si har gjort størst utslag på hvem du er i dag?
      Hvilke farger velger du helst på klær til deg selv og interiør?
      Kan du dele diverse oppskrifter på god og sunn mat og drikke?
      Hva er din mosomste vits?

    5. Hva er dine topp 3 bøker?
      Har dere hver deres “hvis jeg møter h*n så er det bare å kjøre på?” 😜

    6. Hva er din barnsligste side/egenskap? Og det samme om Peter? 😉
      Hvis du kunne gi deg selv for 15år siden et godt råd, hva ville du sagt?
      Hvis du ikke var “proff-blogger”, hva ville du studert/jobbet som når tiden var moden (barna større el.)

    7. *hva gjør deg forbannet ?(d er mer enn sint 😉 )
      * hvordan forespeilet du deg det å ha barn , kontra virkeligheten ?
      * hvis får ha egentid ,og gjøre akkurat det du vil , da gjør du ….?

    8. Hvordan er Peter som pappa?
      Hva er det flaueste du har gjort?
      Hva er det beste og verste med å være mamma?

    9. hva er det dummeste kjøpet du noen gang har gjort?
      hva er den beste investeringen du noen gang har gjort?

    10. Hei.
      Kjempe morsom blogg 😀
      Koser meg alltid 😀
      Hva var bakgrunnen for valget av navnene på barna?
      Hva gjør du og Peter for å kose dere etter barna er lagt, hvis dere orker? 😅
      Hvem ligner barna på?
      Gleder meg 👍🏻👍🏻

    11. Kan du legge ut er ordentlig bilde av deg selv? 🙂
      Hva hadde du gjort om du fikk være mann for en dag? 😜
      Har dere vært i Helgeroa før?

    12. Hva er bakgrunnen til navnene på barna?
      Hvis dere ville flytte til en ny by/sted, hvor ville dere ha flyttet da?
      Hvor møttes du og Peter første gang?
      PS: UTROLIG BRA BLOGG:))

    13. Hvor kunne du tenke deg å ta med Peter på “voksentur” dersom du ikke har noen begrensninger mht kostnader?
      Tusen takk for herlige blogger forresten 😊

    14. Er det noen “skumle” sykdommer i familiene deres som dere er redd for at barna en dag kanskje arver?
      Hva ville du bli når du var liten?
      Hvor mange barn ønsket du deg?
      Har dere andre dyr enn hunden som slipper stinkbomber?
      Har du lyst å gi ut bok?
      Sorry for to spørsmål for mye, håper det går greit! Du vet at jeg digger deg !!! Blunk, blunk! 😀 <3 😉 😛
      Party on! Du er rå! 😀

    15. Hei Christina, digger bloggen din og gratulerer så masse med å bli Side2-blogger! Mine spørsmål til deg er:
      1. Har du vurdert å satse 100 % på blogging slik som Peter? (det hadde du fikset!)
      2. Vil du si at forholdet mellom deg og Peter endret seg fra dere hadde kun ett barn til nå når dere har to? Isåfall, hvordan?
      Tusen takk for morsomme blogginnlegg, som alltid får meg til å le 😂

    16. Har du et mål i livet som du bare MÅ gjennomføre? (Hoppe fallskjerm, strikkhopp etc)?
      Viss du kunne designe/ lage ditt eget produkt; hva skulle det være?
      Viss du kunne være en annen person for en dag, hvem skulle det vært, og hvor ville du tilbringt dagen?
      (Må si det var noen filosofiske spørsmål du fikk bryne deg på nå, gitt ;-)) klem fra ei som bare er nyskjerrig 😉 BTW: DIGGER DIGGER DIGGER bloggen din!!

    17. Hei!
      Din og Peters blogg er de eneste jeg leser fast, flinke begge to, og elsker at dere virker så jordnære 🙂
      1: Hva angrer du mest på at du har gjort?
      2: Og hva angrer du mest på at du ikke har gjort?

    18. *Om du fikk et barn til, hva ville han/hun hete om du ikke trengte å ta hensyn til Petter?
      *Om du kunne være mann for en dag, hva ville du gjort?
      *Favorittårstid, og hvorfor?

    19. Så moro med spørsmålsrunde! 😀
      Hvordan møttes du å petter?
      Å var det du eller han som måtte dra snøre i land?
      Å hvor lenge måtte du/han “dra i snøret” før
      Man “dro fangsten i land”? 😀

    20. Er Peter flink til å fortelle deg hvor stolt han er av deg? Du er jo langt utover komfortsonen flere ganger i uken og står på til tross for masse bassilusker 🙂 Det virker som om dere har det skikkelig gøy sammen og jeg elsker at dere er så lite selvhøytidlige 🙂

    21. Hellå! Jenta fra New Zealand speaking. (Yep, jeg snoker fortsatt innom bloggen din, og du er fortsatt like kul).
      1. Hvordan har du det akkurat nå?
      2. Har du noen tvangstanger? (feks: lukke døra tre ganger, spyle ned i do med øynene lukket, ikke gå på streker, etc.) Hvis ja: Hvilke(n)?
      3. Hva skal dere ha/hva hadde dere til middag i dag? (eventuelt: Hva er din favorittrett? hvis det er gøyere å svare på).
      Grattis med Side2! Heier på deg.

    22. -Hvilken konkurranse kunne du deltatt i på tv? Tenker da farmen, Big Brother, Anno, 71 grader nord, Paradise Hotel etc.
      – Hva slags husarbeidsoppgaver utsetter du mest?
      – Hva husker du best fra barndommen din?
      Gratulerer som side2-blogger! Stå på! 🙂

    23. Det er så gøy og lese bloggene deres, og hvordan dere spiller på hverandre. Mine spørsmål er:
      Om du skulle gi ut bok, hva ville den handlet om?
      Ut ifra personligheten til småttisene pr i dag, hvilke yrker tror hadde passet best?
      Er det noen forskjell på hvordan dere takler de uunngåelige, mindre sjarmerende sidene til småttisene? Trass, sinne osv?

    24. Hælle min, den familien deres!! Åååh så herlige dere er! Jeg elsker bloggen til både deg å Peter, følger dere begge på snap, og syns det er sååå koselig! Nå føler jeg meg som en liten unge, men er tross alt 28 år🙈 har en sønn på 7, men har da lov til å være litt unge innimellom jeg å? Har jeg ikke😆 dette ble jo ikke noe spørsmål akkurat, men måtte bare fyre litt løs her 😉 hehe! Ha en knall dag herlige familyn😊

    25. Ikke nødvendigvis spørsmål til spørsmålsrunden, men et lite ønske; kan du lage et innlegg om mat (eller flere😇) med hva dere spiser/ikke spiser, og hva som er bra å få i seg/ikke få i seg? Så du skulle begynne med snackoppskrifter, men gjerne middagsoppskrifter også! 🙂 Er så imponert over at dere legger fokuset på at det er sunt, og ikke ift.slanking el.
      Vi skal prøve å bli flinkere til å spise mer bevisst her hjemme, jeg aner bare ikke hva man skal være bevisst på. 😅

    26. Hvis tog A starter fra Bergen klokka 08.00 og holder gjennomsnittsfart på 80km /t.. og tog B starter fra Oslo klokka 10.00 og holder gjennomsnittsfart på 90km/t.. Hvor langt har hvert av togene kjørt da de møtes…og hvor møtes de?

    27. Jeg lurer på om du jobber ved siden av bloggen?
      Hva jobbet du med før du begynte å blogge? 🙂
      Kongebra blogg, ler like mye hver gang :-):-)

    28. Hvordan og når møtes du og mannen? Kjærlighet ved første blikk? Skulle gjerne hørt om fødslene dine! Hvordan var de? 😄💛

    29. Haha! Fremførte du virkelig sangen “Jeg vil gjerne ha en katt” på skolen? Jeg vil høre historien om katta di 😀 Hvordan går det med ostehøvelen, ligger den fremdeles på benken?

    30. Har du bunad, hvilken i så fall og om ikke, hvilken kunne du tenke deg eller hvorfor kunne du ikke tenkt deg bunad?
      Kvantitet eller kvalitet?
      Hva var utslagsgivende for at du stolte på og valgte akkurat Petter til din kjæreste og pappa til barna? Leste jo at det gikk litt fort i svingene☺
      Takk for bloggen, liker så godt humoren og det hverdagslige i den.

    31. Hvordan kom dere frem til navnene til ungene?
      Hva pleier dere å gjøre på ettermiddagene? Noen gode tips til innendørsaktiviteter med barn?
      Fortell om den fineste gaven du har fått av mannen din.

    32. -Har du og Peter noen ga holdt på å slå opp/vært slutt en periode?
      -hva mener du er din beste egenskap?

    33. Så fint med spørsmålsrunde😃
      Hvilken utdannelse har du?
      Hva har du jobbet med de siste årene?
      Når skal Fersken begynne i barnehagen?

    34. Vil dere ha noen flere barn?
      Hvor gamle var du og Peter når dere forlovet dere?
      Hva er drømme-destinasjonen å reise til (med eller uten barna og Peter hehe)?

    35. Hva syntes vennene deres, og da kanskje spesielt kompisene til Peter om at dere ble gravide så tidlig i forholdet? ble det noen kommentarer om at “du lurte han til å bli gravid” og sånn? Har på følelsen av at mange jenter får den slengt etter seg.. Er gravid i et ganske tidlig forhold selv, og er litt rett for reaksjonene fra folk rundt…selv om jeg vet at man ikke skal tenke på hva andre folk mener.

    36. Hvilken sang har du best minne om fra ungdomstiden, og hvorfor?
      Hva er din største drøm for deg selv? (ikke sånn “fred på jorden” typ, men egoistisk sett.)

    37. Synes blusen du hadde på deg på julaften var nydelig. Så mitt spørsmål må være hvor du har fått tak i den? 🙂
      Og forresten, så er jeg på vei inn i livet som småbarnsmamma- og jeg har sett noen bilder dere har av vognen (den brune). Jeg lurer også på om du er fornøyd med den?
      Elsker bloggen din! 😀

    38. Hei knall bra blogg 🙂
      Men følge vi ikkje kjenner deg så godt
      1. Hva jobbet du med før barn, i mellom barna, og no, skal ikke du egentlig begynt på jobb i gjen?
      2 begynner minste jenta på barnis no ? Eller til høsten?
      3 gjør du og peter noe ilag bare dere to? Og har peter fått flytta inn på soverommet deres i gjen? 🙂
      Håper på svar, og gleder meg til å lese svar på andre spm, keep it up 🙌🏻😃

    39. Hei 🙂 Liker bloggen din svært godt. Lurer på hva du jobber med? Og om bloggen har blitt din fulltidsjobb?
      Klem

    40. Vi digger spørsmålsrunde!!
      1. Hvem av dere er det som røyter inni hampen mye? Hører til stadighet om sluken i dusjen som må renses hos dere. Hos oss renses den ca en gang i året.
      2. Hvorfor har dere ‘alltid’ gardinene nede i stua?
      3. Kan du fortelle en hemlighet, som du ikke har sagt til Peter?
      Takk for at du blogger – du er min favoritt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg