“Strike a pose”

I natt lå jeg faktisk i senga og humret for meg selv. Fredagens Vixen er et deilig avsluttet kapittel, men hodet mitt var i hele går så proppet med inntrykk at jeg ikke visste opp eller ned. For på fredag lærte jeg mye nytt. Og siden denne bloggverdenen er såpass ny for meg, så tenkte jeg at det kanskje var artig å dele et par erfaringer med dere også.

Visste du for eksempel at du ikke må finne på å gå på sånne tilstelninger uten å ha øvd inn en “pose”?

Det stemmer. For på sånne awards er det en pressevegg som du må stille deg foran, sånn at blitzregnet kan hølje mot deg. Først står man i en klein kø og venter på tur, og da har man god tid til å følge med på de som står i ilden og “poser”. Og jeg skal love deg at folk har øvd foran speilet! Er det sånt man gjør..? Har du din egen “pose”? Har alle sin egen “pose”? Det er så mye jeg ikke vet! Hvor er bloggskolen når man trenger den..?

 

Selv gubben har sin egen pose! (Foto: Vixen)

 

Se resten av alle de fine bildene fra presseveggen her. Du finner ikke meg der, jeg eh.. Rakk det ikke dessverre.. 😉

Også var det dette med å hilse på nye folk. Ganske tidlig forstod jeg at på sånne arrangementer er det særdeles viktig å si “Heeeeeeeei! Og takk for siiiiiiist!” når du håndhilser på folk, selv om du aldri har sett dem før. Jeg har jo knapt vært utafor døra siden 2011, men det var overraskende mange som kjente meg fra før. Og det er jo ganske kult! Men selvsagt bare sprøyt. Derimot er det ganske smart for å unngå den kjipe: “Åj, okei, har vi møttes før? Hva var det du het igjen..

 

Vurderte å gå for en DiCaprio-arm i veien – gikk heller for “Heeeeei Jenny! Takk for siiiiiiiist!” etterpå.. 😛
(Foto: Vixen)

 

I forkant av et sånt arrangement, er det jo naturlig å bruke litt tid på hva man skal ha på seg. Jeg skjønte heldigvis tidlig at kombinasjonen 15 minusgrader + mammakropp + liten koseblogger, i realiteten betydde at jeg kunne ha på meg det jeg ville. Jeg er jo også såpass gæmlis at jeg fant ut at jeg skulle gå for komfort – og holdt meg dermed god og varm hele kvelden og la meg uten så mye som et lite gnagsår på de små føttene mine. Herlig!

Som en skikkelig blogg-amatør, glemte jeg jo såklart å ta bilde av outfiten min. Dette er jo noe enhver blogger skal gjøre.. Som sagt, så lærer jeg litt hver eneste dag.

Peter lurte forresten på hvorfor jeg ikke hadde på meg noe i samme stilen som Tine Monsen, så neste år blir det nok noe i den gata der. Sjekk den dama, da! Hadde jeg sett like smashing ut som henne, så hadde jeg definitivt ikke gått for komfort! Tine var forresten skikkelig, skikkelig ålreit, og jeg er en så enkel sjel at jeg blir mer glad i bloggene til folk som viser seg å være ålreite i virkeligheten.

Det ble jo ingen pris på min kjære mann, men det ble en artig kveld med mange inntrykk. Det var moro å være på vift, men det var sykt deilig å krype under dyna da vi kom hjem også..

Heldigvis er det et helt år til neste gang, og innen da skal jeg ha min egen pose. Jeg lover.

 

/ Work it! Work it!

* Følg Pose-kona på Facebook *

7 kommentarer
    1. De bildene jeg har sett av deg, smashing altså! 😀 Du trenger nok ikke bekymre deg for det 😉
      Forresten, håpte at jeg kanskje kunne snike inn et spørsmål til spørsmålrunden din, hvilke blogger leser du? 🙂 <3

    2. hahahahahaha, jeg ler og ler!Veldig artig å hilse på deg Christina! Jeg var helt fail på presseveggen for jeg skjønte jo ikke at man skulle ha øvd inn FLERE poseringer, haha. Håper vi ses om ikke så lenge også håper jeg at du har klart å stable på plass restene av en knust Peter 🙂

    3. Jeg er så glad for at det er flere enn meg som er sånn passe gæmlis når man skal på fest! Men kjenner at jeg godt kunne hatt de beina til Tine Monsen. Da hadde det nok vanka litt kortere skjørt på meg også! 🙂

    4. Marielle Bratthammer: Takk for fine ord – selv om smashing nok ikke er helt blink, haha 😉
      Skal se om jeg får sneket inn et svar i siste runde!

    5. Tine Monsen: Med de beina holder det lenge med en posering 😉
      Peter er over kneika, det hjalp med litt junkfood i bilen på vei hjem! Neste år går vi for feit pizza og øl på vors 😉

    6. Heihei, fin blogg du har! Interessant å lese. Sjekk ut min hvis du vil – den er litt mørk og dyster, men handler om mennesker generelt.
      Ha en fin dag! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg