Tomhet

For et virvar av følelser. Jeg sitter og stirrer i skjermen, vet ikke hvor jeg skal begynne. Det blir vanskelig å skrive noe i dag uten å dele tanker om den hjerteskjærende historien Peter postet på bloggen sin i går. Livshistorien til ei jente som kontaktet Peter med ett eneste ønske: Å få folk til å få opp øynene. Hun ville rette oppmerksomheten mot noe som pågår overalt, hele tiden, akkurat nå. Og at det er på høy tid at noe gjøres for å stoppe det.

Den stakkars jenta ble utsatt for det første av uendelig mange overgrep, samme dag som hun fylte fire år. I morgen fyller vår sønn fire år. Og kanskje derfor renner tårene mine litt ekstra. For kontrasten føles så stor, sammenlignet med vårt liv. Og jeg blir kvalm av tanken på at dette bare er én historie. Hvor store er mørketallene?

Men for et vanvittig engasjementet denne historien har skapt, og jeg håper av hele mitt hjerte dette kan markere et slags skille for henne. Over 200.000 har lest innlegget på to dager, og hun har store deler av Norge bak seg i et samstemt støttekor som ønsker henne alt godt. Jeg håper så inderlig dette kan utgjøre et skille. Både for henne, for framtida og for alle som har opplevd noe lignende.

Nå skal jeg bake bursdagsboller på kjøkkenbenken mens jeg prøver å fokusere på at denne jenta har klart å utrette en forskjell. Men lett blir det ikke. Om noe, er det i alle fall godt å vite at hennes største ønske er oppfylt: Folk har fått opp øynene.

–> Les Evig arr på sjelen her!

 

 

/ Snufsi <3

* Følg Snufsekona på Facebook *

4 kommentarer
    1. Jeg leste halvparten, så klarte jeg ikke mer. Kanskje en annen dag…
      Mange varme klemmer til “Ida”, du gjør en forskjell! ❤❤❤

    2. Som lærerstudent tar jeg med meg “ida’s” historie. Den kommer alltid til å ligge i bakhodet. Hun har definitivt utrettet en forskjell!

    3. Syns det er kjempe bra at det blir tatt opp av bloggere som leses av så mange! Når jeg var å anmeldte stefar for fire år siden, fikk jeg beskjed av politiet om at 90% av tilfellene satt hjemme og tiet.. Så disse mørketallene er dessverre alt for store!!
      Så ja til mer åpne øyer, heller spørre en gang for mye enn en gang for lite!:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg