2 + 1 + 1

Endelig var dagen her! I flere uker har vi hatt nedtelling med kalender over senga, der dag etter dag har blitt krysset over med svart tusj hver eneste kveld. Så har vi måttet telle antall dager som gjenstår, før den lille, spente gutten har sovnet med et smil om munnen. Å fylle fire år må være selve definisjonen på lykke!

Men på sånne store merkedager, blir jeg alltid litt grublete.. Hvor var vi for nøyaktig fire år siden? Hva tenkte jeg? Hvordan hadde jeg det? Jeg elsker å dagdrømme meg tilbake i tid, og i dag bestemte jeg meg for å scrolle litt på facebook i tillegg. Jeg snublet over så mye fint!

 

Den lille jubilanten i 2012

 

Jeg syns for eksempel ikke det er lenge siden jeg ble gravid for første gang, men hadde helt glemt hvordan jeg avslørte den store nyheten på facebook:

 

“Flotte roser fra mannen, taco på bordet og baby i magan! Fredagslykke, det!”

 

Og helt glemt var hvor forvirret Peter var av tanken på å skulle bli far for første gang! Men mye tyder på at jeg i perioder listet meg rundt på filttøfler, sånn for sikkerhets skyld:

 

“Peter er på vei hjem fra jobb og vil snart oppdage at han har fått bleieavtale-kort fra Libero i posten.. Tror jeg bare skal foreslå at han kan sette seg rett ned i sofaen og spille litt Fifa og sånn. Resten av kvelden.”

 

Og ikke minst hadde jeg glemt hvor emosjonell jeg ble selv, mot slutten av svangerskapet!

 


“Kjenner det skal bli godt å bli kvitt hormonene om en stund; forhåpentligvis første og siste gangen jeg har tørket både snørr og tårer fordi jeg syns så synd på Carl I. Hagen”

 

Det er rart å tenke på hvordan tidene forandrer seg etterhvert som man blir eldre, for hver gang noen spør hvor gammel jeg er – så må jeg seriøst tenke så det knaker. Hodet mitt har stoppet på 27, mens jeg i virkeligheten ikke aner om jeg er 32 eller 33 eller 34. De årene har liksom bare smeltet sammen, og uten å være sikker, innbiller jeg meg at det har med det hektiske småbarnslivet å gjøre.

I morgen skal vi feire den lille herremannen med storinnrykk fra familien – og jeg sitter nå og leter etter en litt spesiell kakeoppskrift. For når man har bursdag, så får man velge hva man skal putte i grytene – og hva man skal ha på kakefatene. Det meste er allerede klart, takket være god hjelp fra min kjære Mormor – men en liten detalj gjenstår.. For på spørsmålet: “Hva slags kake vil du ha på lørdag?” – kom svaret rimelig kjapt:

– “En kake med sånn lilla nederst også sånn sjokolade kanskje? Også sånn grønn.

Ikke vet jeg hva denne kaka heter, men det blir nok bra til slutt 🙂

 

/ Hipp hurra for Mr. Plutt!

* Følg Bursdagskona på Facebook *

9 kommentarer
    1. Gratulerer med Pluttens dag! Og så utrolig skjønt det bildet er! *smelt*
      Og jeg lo høyt av den om Carl I Hagen, hihi

    2. Gratulerer så mye med 4 åringen☺
      Mulig det er regnbuekake han ønsker seg. Masse farger i hvertfall. Lykke til med baking og feiring ☺

    3. Haha gøy! Har ei som snart fyller 3 og hun ønsker seg rosa kake, litt enklere kanskje 😉 gratulerer med 4 åringen!

    4. Det med at en ikke lengre vet hvor gamnel en er tror jeg har noe med at det ikke er så viktig med alderen lengre. Jeg tror jeg er i mitt 48ende år men er jammen ikke sikker. Hurra for plutten som har bursdag på min mamma sin syttiårsdag 💜💙🎈

    5. Gratulerer så mye til Pluttegutten og stolte foreldre! Ser at du heter Sandnes til etternavn, det er hjembyen min 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg