En karusell med ting på vent

Jeg har aldri vært rask på å ta avgjørelser, men etter at jeg presset ut unge nummer to så har det virkelig eskalert. Aner ikke om det har noen sammenheng, men hvis en fødsel kan ta med seg en rumpe i dragsuget – så kan den helt sikkert ta med seg besluttsomhet og.

For nå har vi bodd i huset vårt i snart tre år, og det føles som jeg fortsatt ikke har kommet i gang med noenting. Andre som flytter får liksom ting på plass med en gang, men jeg har fortsatt ikke klart å finne ut hvilke bilder jeg vil ha opp på veggene!

Kjøkkenet er det eneste rommet der ting har kommet mer eller mindre på plass. Svigerfar malte veggene mens vi var på ferie (Luksus eller? Er evig takknemlig!) – og bildene på veggene falt jeg så pladask for at jeg bare smalt dem opp med en gang jeg fikk dem i hus.

 

 

Gjesterommet skulle vi male, bare vi fikk bodd oss inn litt. Kontoret likeså. Men så ble jeg plutselig gravid, og da satte vi alle prosjekter på vent. Og nå har vi liksom bare surret oss inn i tidsklemme-spiralen..

Når får egentlig småbarnsfolk tid til å fikse opp hjemme? Etter at ungene er i seng om kvelden? I helgene? Eller er det bare en haug med folk som oss der ute, som har virret seg inn i en karusell med ting på vent?

Også er det dette med at unger har en tendens til å ødelegge ting, da. Gjerne fine ting. Dyre ting. En liten blyantstrek her, en ball som traff den fine vasen der. Ei råflott lampe i gulvet der, yoghurtflekker over hele teppet her..

 


Like greit å gå for et skikkelig surfjes når man først skal tegne på bordkanten..

 

Pytt sann, en tusjstrek på bordet er ikke noen krise for meg, det betyr jo faktisk ingen verdens ting. Jeg sier ikke at jeg ikke fikk litt noia da jeg oppdaget det, altså.. Men med små barn i hus, er for eksempel ikke en dyr Kay Bojesen min greie. Har forresten en DIY-versjon av apen som jeg syns er mye kulere og mer unik. Ikke blir det hakk i den heller 🙂

 

 

Men de siste ukene har det merkelig nok begynt å krible litt. Jeg vet ikke hva det er, men jeg tror huset vårt og jeg er på vei inn i treårskrisa. Akkurat som et parforhold, så er treårskrisa et faktum. Det er bare en liten kneik vi må over, men nå tror jeg det er på tide å fikse og stelle litt. Litt sånn fornyelse her og der, sånn at jeg endelig blir fornøyd.

Så denne uka har jeg for eksempel bestilt to nye tepper til stua, og jeg gleder meg skikkelig til å få pælmet ut de gamle slitte som definitivt har gjort nytten sin nå! Også har jeg begynt å tenke på at vi i løpet av våren og sommeren skal få malt litt og få ferdigstilt rom som har blitt utsatt så altfor lenge.

Men jeg har ikke sagt noe til Peter enda, så vennligst hold tett til over helga 😉

 

/ Nu jävlar!

* Følg treårskrisa på Facebook *

14 kommentarer
    1. Vet ikke hvirdan det er å ha to barn men har en på snart tre år. Vi renoverer huset med ungen hjemme. Han er nok litt uvanlig for han sitter som regel å leker å ser på tv mens vi jobber. Tusj får han ikke lov å ha om vi ikke sitter ved bordet sammen😂 Man får til det man vil. Det må bare tilrettelegges så alle er fornøyde

    2. Ida iselin: Vi fikk gjort mye fram til vi fikk barn nummer to, haha! Førstemann gikk det fint å pusse opp med, men jeg skal love deg at vi ikke hadde klart å renovere noe hus med klatremusa på ett år som ikke klarer sitte stille i to sekunder.. Selv med all verdens tilrettelegging! Barnevakt er eneste løsning 🙂

    3. Jeg lurer på om det har noe å gjøre med at våren er på vei? Jeg har det helt likedan. Har også to barn på 1 og 4 og det er UMULIG å få gjort noe fornuftig. Det er såvidt vi rekker å rydde etter middagen. 1 åringen er overalt,og 4 åringen er veldig….kreativ. Så spisebordet fikk seg en runde med glitterlim her om dagen. En liten makeover der altså;)
      Lykke til med maling og tepper. Tror nok det er lurt å sette i gang før Peter vet om planene😝

    4. Oi, det kan du selvfølgelig ha rett i! Det blir jo lysere ute for hver dag som går, og jeg gleder meg som alltid utrolig mye til våren.. Forøvrig godt å høre det er flere som har det travelt, allerede etter middagen! (Ikke alltid vi rekker å rydde den bort heller, vi da..)
      Glitter er vel aldri feil, hehe! Ha en god natt 🙂

    5. Fornying er jo bare såå kjekt! Må være noe av det gøyeste jeg vet! Du burde sjekke ut glassoginterior.no eller com eller hva det var.. Det finner du mye fint til en billigere penge (Y) Det er i hvert fall studentlommeboken min veldig glad i! (Spesielt når den egentlig ikke har penger til å fornye så mye som den gjør.. Eh).
      Gleder meg til å se teppene deres!

    6. Det er nok ikke så veldig enkelt å ha små barn i huset. Heldigvis har jeg bare en liten baby for nå.. Alt han gjør er spise, leke, sove.. Men ting blir ikke gjort her heller. Vi bor jo rett og slett i en jungel!

    7. Jeg og de to ungene ( 8mnd og 4 år) er blitt forvist til besteforeldrene 25 mil unna for en langhelg nå, så samboeren får arbeidsro til å fikse noe som må gjøres på kjøkkenet. Når alle er hjemme får vi ikke gjort noe som helst. Vi sliter med å holde det noenlunde ryddig til hverdags, så glem oppussing etc…. 😀

    8. Hjelp som jeg kjenner meg igjen! Er på besøk hos andre, og “alle” har liksom alt på plass med en gang. Vegger malt, bilder hengt opp, nye gardiner og diverse “gjør det selv”-prosjekter gjennomført. Tok faktisk akkurat 3 år før vi hang opp bilder i stua, så kanskje du har rett om den krisa? 😊 vi har for øvrig også 2 barn, noe som VIRKELIG er dobbelt så mange som 1…

    9. Jeg tror også at det har noe med våren å gjøre☀️😎
      Kjenner meg godt igjen på følesen av å få noe gjort, men når ungene endelig er i seng har man ikke så mye piff igjen.
      Flink du er som har fått sparket igang med å bestille tepper👍🏻

    10. Dere får det så fint:) Likte bildene og den litt rosa fargen!
      Idag har jeg svart en høne av en pedagok som har skrevet i aftenposten… Hva mener du om mitt svar??
      Hilsen Vera på tre, snart fire år <3

    11. Fantastiske de bildene på kjøkkenet! Hvis noen vil herme, hvor bør man gå for å gjøre det? 😃 Super blogg forresten! 😊👍

    12. Ang. tusjmerker – stikk på Enklere Liv og kjøp nanosvamper! Bare ha på lunkent vann og tørk av tusjen. Jeg lover! Jeg brukte sånne på dusjkabinettet og det ble skinnende blankt helt uten såpe eller andre skumle løsemidler!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg