Who run the world?

Tenk at en dag som i utgangspunktet startet midt på treet, kunne ende opp med å bli så fantastisk!

 

Superstar crowded by paparazzi

 

For i dag morges ble jeg vekket uhorvelig tidlig, etter en natt med ganske urolig søvn. Jeg må nok bare innse først som sist at jeg aldri noensinne kommer til å sette pris på å stå opp før klokken seks om morgenen.. Det til tross for at jeg begynner å få en viss trening, men det blir jo for pokker’n aldri noe lettere!

På kjøkkenet gjespet Peter og jeg om kapp mens vi prøvde å få på plass frokosttallerkner og kaffekopper, samtidig som vi prøvde å gi de altfor opplagte barna våre oppmerksomhet. Det var ikke før vi satt i sofaen en stund etterpå, at dagen plutselig tok en uventet vending. Uventet, men nydelig.

– “Men for helvete, da..“, mumlet gubben.

Han banner veldig sjeldent foran barna, så jeg skjønte at det måtte være noe alvorlig. Jeg snudde meg mot ham, og oppdaget at han satt og scrollet på telefonen.

– “Hva skjer?“, spurte jeg bekymret.

Han ristet på hodet, før han svarte surt:

– “Nei, glem det. Det var ingen verdens ting.

Jeg kikket nysgjerrig på ham, men det så ikke ut til at han ville si mer. Så isteden for å mase, fant jeg heller fram min egen telefon – kanskje en rask titt på dagens nettaviser ville gi meg et svar på gubbens gretne reaksjon. Jeg oppdaget at jeg hadde fått en melding fra pappa, så jeg bestemte meg for å lese den først.

Og da falt alle gretne brikker på plass. For pappa hadde sendt meg et skjermbilde av dagens bloggliste – og slik så den ut:

 


På plass nr 12: Pappahjerte.. På plass nr 11: Kona til Pappahjerte 😉

 

Jeg kikket bort på Peter, men han så fortsatt like sur ut. Så jeg hentet mac’en, dette måtte jeg dobbeltsjekke på en større skjerm! Og well, well, well.. La oss bare si det sånn at jeg i dag, på merkverdig vis – endelig er hakket større enn gubben! Og det er så innihampen deilig, for som mange av dere kanskje så på Bloggerne i forrige uke, så er han litt for komfortabel med at han bestandig ligger langt foran meg på blogglista..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Lenge har jeg drømt om den dagen jeg kan banke ham litt ned i støvlene.. Så i dag snudde dagen fra “trøtt” til “opplagt” på bare noen få sekunder – og jeg har disket opp med skikkelig snaskemiddag, og pyntet opp litt til påske:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ The king is dead – long live the queen! Hvertfall fram til i morgen, da 😉

* Følg Plass nr 11 på Facebook *

Test oppskriften på snaskemiddagen – jeg lover deg at du ikke vil angre:
Mutterns fugl i fløte

29 kommentarer
    1. Hehe… Den “Påskepynten” va jo bara flott da… =D
      Når eg begynte å blogga, så va din kjære gubbe ein sånn slags peilepinne… Så god, det ville eg og bli… Man må jo setta seg ett mål, ikkje sant.. !?
      Men så, mens eg satt og surfa gjennom forskjellige bloggar, så datt eg innom din….
      Og blei ganske så snart dratt inn i ditt univers av strålande visvas om absolutt alt og ingenting… “Ploink” … =D =D
      Og…. tru det eller ei, det gjekk faktiskt nåken uker, før eg fekk med meg, at opphavet te bloggnavnet ditt, forsåvidt hadde nåke med “PeilePinnen” eg hadde satt som mål, te å bli lika god som… Nemlig Pappahjerte..
      Konatil Pappahjerte.. Joda… 😀
      Men , eg fekk nok ett lite “Idol”, eg bare blei nødt te å følga… Å den eine gangen, du til og med kommenterte bloggen min… Gudhjølpe meg…
      Kånå trudde jo eg hadde klikka… Hehe..
      Uansett kor mye eg prøvde å forklara na, kor stort detta va, den gangen…
      Så bare rista hu på hovudet, heilt oppgitt øve min begeistrelse…
      Men stå på… Du e Kanon god!!!
      Og ha ein strålande påske, du og dine…
      Mvh Frode….

    2. Fantastisk 🎉❤️ gratulerer så mye! Elsker å følge med på deg og dine, både på blogg, snap og TV 😉 Herlig med sånne mennesker som dere✌🏼️😊

    3. Yeeeiii grættis. Du fortjener detta skummelt å være høy i hatten pappahjertet den kan fort svi hihihi

    4. Haha, jeg skulle inn for å kommentere at du lå foran gubben, men der hadde du jammen dedikert et helt innlegg om nyheten, så virker som du har fått det med deg 😛 bra jobba! Fortsett slik! 😀

    5. Haha, herlig! Har akkurat brukt noen kvelder på å pløye gjennom bloggen din og har hatt latterkrampe ved flere anledninger. Så takk for det:D
      Unner deg virkelig å være på topp littebitt 😉

    6. 😃👏🏼👍🏼 Bloggen din er kjempe fin! Du kommer med så morsomme blogginnlegg! Og veldig mange innlegg jeg kjenner meg igjen i, som småbarnsmor! Digger at du tar deg selv så uhøytidelig!
      Men jeg kan ikke ha æren for at du ligger forran pappajente da jeg er innom begge bloggene hver dag😊 stå på C & P, dere er supre!!👏🏼

    7. Gratulerer. Så gøy og så fortjent . Du er så ærlig og morsom. Riktig god påske. Gleder meg til fortsettelsen.

    8. Det var jammen på tide! Bloggen din er 100 reiser morsommere og bedre enn Pappahjerte (som er blitt alt for mye reklame..). Du skriver mye mer levende og humoristisk!

    9. haha, det må være det beste innlegget jeg har lest til nå. stå på! du har en utrolig flott blogg og jeg vet du kan nå langt. hehe, er det ikke deilig når man plutselig opplever det man minst forventer? gratulerer masse med å ha rykket opp. <3 dette er virkelig fortjent med denne fine bloggen. bare smil og hver glad du, du fortjener det 😀

    10. Fantastisk! Hvordan føles det å være kona til nummer 12 😂? Gratulerer så masse, og så utrolig fortjent 😉. Er sunt for Peter å få “tape” litt og 😉.

    11. Hehe.. så gøy, jeg tittet faktisk etter blogg navnet til mannen din rett før jeg klikket inn på din blogg å fikk selv se han lå noen plasser under deg. I det ene sekundet tenkte jeg på deg å at du endelig fikk det til. Så det var veldig hyggelig og se! Dere er veldig flinke begge to, og begge bloggene er verdt og lese vil jeg si. Stå på videre! dere sprer masse glede av det gode forholdet dere har sammen.

    12. Tjohei! Min kjære samboer nevnte det skiltet/lampa/hva det nå er som man kan putte bokstaver i, og hun har så sykt lyst på en sånn. Vet du hvor man kan få tak i en sånn en? 🙂

    13. Gratulerer 😉
      Og takk til den over som spurte etter den bokstav-ramma. Den skal inn i mitt hus også:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg