Kveldsbad og snørrfiller

En lang og fin påske er over, og ikke bare klarte vi å kjøpe inn nok mat og doruller til en halv uke med gjester – vi sitter også igjen med ting til overs! De to engangsgrillene og tilbehøret vi skulle fyre av på solfylte dager, ligger enda og venter på påskesola.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Når påskesola lar vente på seg.. 🙂

 

Men pytt sann. Snart er det vår, og helt ærlig har jeg hatt andre ting å tenke på denne påsken. Som for eksempel å ha nok tørkepapir innen rekkevidde til enhver tid. Fireåringen sparket nemlig i gang ferien med feber, etterfulgt av hosting og mengder med snørr. Da han begynte å bli bedre, brøt selvfølgelig samme virus ut hos lillesøster.

Siden jeg har immunforsvar som en liten maur, har jeg vært veldig påpasselig med håndhygienen den siste uka.. Antibac og såpe og vann og nye håndklær til den store gullmedaljen. Gubben mener jeg er hysterisk, for han tar dette med smitterisiko med knusende ro.

– “Oi, litt rester etter barnas middag? I’ll take that!

Det hele toppet seg fredag kveld, da Peter og broren skulle ta seg en joggetur utpå kvelden. Mens jeg satt hjemme med antibacen min, la gutta inn et aldri så lite kveldsbad på veien. Lufttemperaturen var et par plussgrader, og jeg advarte om at badevannet sannsynligvis var “du-kommer-så-garantert-til-å-bli-syk”-kaldt..

 


Brothers in baths

 

Tre dager har gått siden fredagsbadet, og gjett hvem som har måttet innta horisontalen på sofaen:

 

 

Er det mulig? La oss bare si det sånn at diskusjonen nå går for fullt. Den ene mener han har immunforsvar som en hest – mens den andre mener det er lett å se hvem som har tørket flest barneneser og stått i flest hostekuler denne påsken!

 

/ Urettferdig. Drittfyr.

* Følg Snurtefjes på Facebook *

17 kommentarer
    1. Jeg er også frisk som en fisk Christina 🙂 tror ikke det hadde med selve badingen å gjøre men som du vet “en god latter forlenger livet” (ref snap fra bading)… og kanskje også imunforsvaret … brødrene gamp blir aldri sjuke vøtt 😀 😀

    2. Haha akkurat sånn som her! Mannen spiser alltid opp middagsrester til vår 4 åringen
      . Til og med nå i påska da han hostet og var grønn snørrete. Jeg har holdt pusten, vasket meg 40 ganger om dagen og spriter alt. Å jo da. Nå er jeg syk! Alltid! Hva gjør vi galt? God bedring!!

    3. Blæh! 🙁 Her blir mann og barn _aldri_ syke, mens jeg er syk minst annen hver mnd! Urettferdig! 🙁

    4. Pappahjerte gjør det riktig. Det å overbruke antibac o.l ved å ikke introdusere bakterier/virus til immunforsvaret gjør at man blir syk oftere og at man blir veldig syk. Kort og enkelt fortalt, hvis man får i seg ukjente bakterier så tar de hvite blodcellene å angriper disse bakteriene, også skyter dem med antistoffer for at man neste gang skal klare å takle sykdommen. Når du er veldig nøye med å ikke bli syk, så resulterer det med at du blir veldig syk når bakteriene først angriper fordi kroppen din har ikke klart å lage antistoffer til å angripe med. Så ikke vær så nøye med antibac o.l. Det bidrar til sykdom i mange tilfeller. Les litt opp på immunforsvar, resistanse og antibac hvis du lurer på mer 🙂 Pappahjerte har immunforsvar som en hest, fordi han ikke er så forsiktig med å unngå å få disse bakteriene inn i kroppen slik som du er. Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg