Ikke akkurat impulskjøp…

– “Men herregud, Christina.. Er ikke det i overkant tidlig..?”

Den oppgitte stemmen til Peter møtte meg idet jeg dumpet den store esken på gulvet i gangen. Jeg hadde akkurat vært på posten og hentet en pakke, og tegningen på utsiden levnet ingen tvil om hva som befant seg inni.

– “Tidlig?“, mumlet jeg mens jeg hang fra meg jakka, “Nei.. Tidlig, nei..?”

Petter fortsatte å stirre mistenksomt på meg mens han sa:

– “Altså.. Jenta er ett og et halvt år?”

– “Ja, ett og et halvt ja..”, svarte jeg mens jeg hentet saksa i kjøkkenskuffen. Jeg småløp tilbake til esken, klippet over teipen med spente fingre, før jeg røsket den opp og fikk øye på det herlige innholdet som lyste mot meg.

– “Off, men Christina da.. Det er jo en sånn stor en!”, sukket Peter.

– “Jeg vet! Akkurat en sånn hun ønsker seg!”, sprudlet jeg, “Og sjekk den fargen! Er den ikke nydelig?”

Peter sa ingenting, stod bare der med armene hengende slapt ned på hver side. Men etter enda noen sekunder, brøt han stillheten:

– “Christina.. Det står “Fra 3 år” på siden av esken der.”

– “Pøss“, fnøs jeg, “Det er jo bare veiledende, det. Ingen som følger sånne regler uansett.

Peter sukket høyt.

– “Dessuten..”, fortsatte jeg “Hun ønsker seg en sånn! Åhhh, se på den fargen da, Peter! Er ikke det noe av det nydeligste du har sett? Og sjekk her! Denne kan justeres vet du. Opp og ned. Perfekt.. Det følger med en sånn, og en sånn. Den skal oppå der, og den skal oppå her. Haha, noe så kjekt! Kjenn på det håndtaket da, så mykt! Og denne kan legges ned eller rettes opp. Og det er til og med god fjæring.. Kjenn da! Prøv å gå litt bortover, Peter!”

Men Peter ble stående på stedet hvil. Jeg stoppet opp, og da jeg kikket bort på ham, ble jeg møtt av et medlidende smil og to snille øyne som tittet på meg.

– “Ehm.. Christina? Er det en sånn en du alltid har ønsket deg, eller..?”

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Denne kan justeres vettu..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Opp og ned!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

 

/ Okei da.. Men samma det, vel.. Etter tretti lange år, er den endelig min 😉

* Følg Konatil på Facebook *

20 kommentarer
    1. He he, kjenner meg igjen , gjorde det samme når vår Nora var 2 år også 😂😂. Det var rett før hun skulle bli storesøster og tenkte at vi kunne gå tur med hver vår vogn, men hun var ikke interessert 🙈🙊

    2. Ååå så fin dukkevogn du har fått deg Christina !!! ❤️
      Sån vil jeg og ha, men er kanskje litt dumt å kjøpe til “sønnen min på 11” ?

    3. 1,5 år er perfekt alder 👍 Jenta mi har akkurat fylt to og har lekt lenge med sin allerede. Hun elsker å gå tur for å få dukkene til å sove 😊

    4. Ikke tidlig vel. :p Vår jente fikk vogn hun også. Hun er 21 mnd og elsker vogna si og mammaen er like glad for det kjøpet. Om den der blir alt for stor, så fikk vi tak i en mindre versjon på toys r us. God unnskyldning til å kjøpe større om et par år :p

    5. Svigers kjøpte en slik vogn til vår datter da hun var halvannet. Det tok litt tid før hun begynte å leke skikkelig med den og ikke bare løpe, men hun hadde glede av den fra dag en og hun har ikke fylt 3 ennå 😉

    6. Snuppa på 1,5 elsker dokkevogna i bhg og gåvogna hjemme. Triller rundt dagen lang, med treklosser, spader, steiner, gulrot, tannbørste, bøker osv… Etter hvert blir det kanskje dokkene som får ligge oppi, men hun har uansett veldig stor glede av det!

    7. Åååå…. den dagen ej fer ei lita jente. DÅ ska ho få den finaste å kjekkaste dukkevogna av dei alle. Koste ka d koste vil 😀 om ej ikkje fer jente skal ej ha ei uansett 😂😂😂 he en 4 snart 5åring på besøk kvar 3 helg. Han he eget rom me bilbaneteppe å heile pakka inkludert mi gamle du dukkeseng me dukke oppi. Å han leika me den me 😄

    8. Vet du, jeg ønsket meg også en sånn dukke vogn! Herlig å ha fått ei frøken som “måtte” ha en sånn, altså 😉 hehe
      Frøkna vår fikk sinn da hun ble tre, men da hadde mamma’n bestemt det for lenge siden 😉
      Kos deg med dukkevogna, Christina!

    9. Vi kjøpte dukkevogn til vår datter da hun var rett over året faktisk, hun lekte mye mer med den da, enn nå som hun er 4,5. Nå er det mest ponnyer, barbie og lego det går i.

    10. Jenta mi fikk dukkevogn i ettårsgave fra oss. Hun har lekt med den siden 😄 tror det er sent å vente til de er 3…

    11. Min gutt fikk sånn i bursdagsgave til 2årsdagen. En veldig liten modell. Vi hadde ønsket ham det siden han likte å leke med dukkevogn når han var hos andre, og så skulle han bli storebror;) han elsker å leke med den. 2 år var absolutt ikke tidlig. Og man trenger ikke være jente for å ha glede av en slik;)

    12. Jobbet i lekebutikk for ca 10 år siden. La meg si det slik at etter min erfaring (fra da) er at menn kjøper leker til seg selv (fjernstyrte biler til 1-åringer????), mens kvinnene er mer fornuftige i sine innkjøp av leker. Datteren din har begynt å gå og trenger noe å støtte seg på, og en dukkevogn kommer snart til nytte!!!

    13. Jeg elsket dukkevognen min da jeg var liten <3 Brukte den mer som bil da, rygga og brumma avgårde, var vel sjeldent det egentlig lå en dukke oppi vogna, hehe 🙂

    14. Den samme ble innkjøpt til 18 mnd her 😉 Men er jenta glad i å prøvesmake ting, så kan det fort forsvinne et jafs av håndtaket ;-D

    15. Vi har samme og hun fikk den da hun var rundt 1 1/2 år også 😉 Såå fin vogn til en såå fin jente!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg