Sommerklipp og gubbemas

I dag skulle jeg til frisøren for å fikse litt på fjona. Peter mener jeg er altfor ofte hos frisøren. Ikke bare syns han det er for dyrt, han syns også det tar fryktelig lang tid når jeg først er der.

Dette har ført til at han har en tendens til å mase på meg når jeg sitter i frisørstolen. Det pleier som oftest å tikke inn meldinger av typen: Når sånn ca kommer du hjem? Tar det seriøst over to timer å klippe et damehode? En journalist skal ringe snart og lillesnupp vil ikke sove, er du langt unna, eller?

Jeg er ikke prippen eller noe, men den frisørtimen hver tredje måned er min eneste form for luksus. Og da syns jeg liksom det kunne vært hyggelig å få sitte i fred. Selvsagt kunne jeg skrudd av telefonen, men som småbarnsmor er frisørstolen et ypperlig sted å få scrolle i fred 😉

I dag sa jeg derfor fra til gubben på forhånd, at jeg ikke visste hvor lang tid det kom til å ta. Jeg forklarte at jeg skulle farge etterveksten og resten av håret, og at jeg måtte få klippet av de slitte tuppene. Han nikket forståelig, og sa at det ikke kom til å bli noe mas i dag.

Siden vi bare har én bil, ble vi enige om han skulle hente guttungen i barnehagen før de kjørte til byen for å plukke opp meg.

 


Jeg sendte denne snappen til min mann for å vise hvor mye jeg trengte litt hårpleie

 

Jeg storkoset meg hos frisøren en lang stund. Men så vibrerte det i telefonen. Det skulle vise seg at han far plutselig hadde begynt å fundere på om han rakk å hente meg i byen før han hentet guttungen i barnehagen..

Og så fulgte en dialog så klønete, at jeg bare blir nødt til å legge den ut i sin helhet:

 

 

Sånn atte.. Neste gang blir det flymodus.

 

/ Mannfolk 😛

* Følg Konatil på Facebook *

24 kommentarer
    1. Ååååå jeg er SÅÅÅÅÅÅ enig med deg!! Er hos frisørn sjøl hver 2-3mnd for å ta ettervekst og litt sjølpleie og den der samtalen det så kjent ut..
      ‘lillesøster vil ikke sove og han storebror lurer på når vi kan gå på lekeplassen,har du tenkt på no middag? Årner du mat når du kommer hjem?ferdig snart? 😧
      Han kan ta sæ en bolle og rull inn puppen hvis han ønsker en blid og fornøyd kone og mamma! 😉

    2. Hehe… Itte så mange år i sammen, bør man ha lært seg at planer ikkje bør bli endra, med mor i frisør stolen, eller lignende…
      Og at det se høyrast smart ut i ein manns hovud, garantert blir snudd på, omvelta og vridd te det ugjenkjenneliga, når mor blir forstyrra i “aleinapåvingen” tiden..
      Snakker her av erfaring, etter å ha tuslet rundt på kjøpesenter, med 3 galne ungar se eg sjølsagt hadde dopa opp te ett sukker rush uten sidestykke, heilt av meg sjøl…
      Fant ut tredje gang me stakk innom salongen Kånå satt å fjonga seg i, at her va det bare å kjøra heim te Farmor og spisa middag… Hu trengte ikkje sei nåke eingang, eg bare runda hjørna og entra salongen, og traff blikket te Kånå i speilet…..
      Blod frøys te is, nakkahår gjekk te vers og alle, absolutt alle “sinnsykt irritert Kåna” alarmer gjekk av oppe i prosessoren…
      “If look could kill”…
      Nei, men gjør bare sånt ein gang… =D

    3. Hahah, auch 😛
      Når jeg leser bøker, så blir jeg helt sånn borte i en boble. Kjæresten kan snakke til meg..og 5 min etterpå “hæ? sa du noe?” eller så ser jeg ut som et spørsmålstegn. Som regel informerer jeg både han og megselv om hvor bra boka er 😛 og han bare ler – når jeg legger fra meg boka, da får han kontakt.

    4. Ler meg ihel 😀 SÅ min humor!
      Den etterlengtede luksustiden er viktig for kropp og sinn, så den fortjener du 🙂

    5. Jeg pleier å si at det tar f eks 3 timer. Og tar det kortere tid sitter jeg i ventesofaen til det har gått 3 timer. Jeg skal ha mine 3 timer 😂

    6. Hmmm ca 30 min pr 2-3 mnd så her i gården overlever gubben venting. En gang i året tar det 90 minutter 🙂 Deilig med kort hår kjenner jeg. Mitt fristed er på stallen så der kommer alle meldingene….typisk når jeg da sitter på hesten og ikke kan svare……da hopper telefonen nesten ut av sitt gode skinn…..Menn!!! Og det er en gang i uka + en helg nå og da.

    7. Haha 😂 Rart det der, når mannen feks er på fotballkamp, ute med gutta, mekker bil eller annet så er det liksom “kjærringmas” bare man sender en melding typ: Har laget middag, du varmer bare når du kommer hjem:) Har hørt de flere ganger, “å jasså, fruen som maser osv”;) Men når vi er ute på ærend, DA er det fritt frem å teppebombe med meldinger og det er vitterlig ikke mas, Neeeeeida!😂 Kos deg med god samvittighet ☺

    8. Jammen atte… det tar sånn ca fire timer, og om frisøren må stoppe for at jeg skal se på telefonen tar det fem minutter ekstra pr gang. Så om du maser blir det fort en fem-seks timer *englefjes*

    9. Hils Peter og fortell ham at “mongo” er et uttrykk som ble utrydda omtrent samtidig som dinosaurene slutta å rusle rundt.

    10. Hahah morsomt, men også irriterende å se hvordan Peter svarer deg! Er på din side her i hvert fall 🙂

    11. Lille mongo??? Bør vel utvide vokabularet sitt til noe langt bedre enn dette som er et skjellsord for dum,som skal refererer til de med downs.
      Peter har virket som en veldig fin fyr,men nå ramla glorien hardt i gulvet. Til opplysning kan mange med det syndromet lese,og jeg kjenner to som leser bloggene deres.
      Og er dette et uttrykk som er så vanlig i deres famile at barna snapper det opp?

    12. Hadde bare sagt at det tar 3 eller 4 timer i frisørsalongen, og hadde det tatt kortere tid hadde jeg tatt meg tid til å ta meg en kaffe på en cafe eller kanskje shoppet litt. Det fortjener vi faktisk 🙂

    13. Mulig dere syns dette er humor og du synes det er ok å bli snakket sånn til, men jeg hadde blitt skikkelig irritert om jeg alltid skulle blitt mast sånn på når jeg endelig hadde litt etterlengtet tid for meg selv. Jeg ser at det ikke er bare meg som reagerer på måten han snakker til deg på, og dessuten på bruken av ordet “mongo”. Det er utrolig respektløst å bruke som skjellsord.
      Jeg syns vanligvis du er utrolig morsom, MYE morsommere enn mannen din 😉

    14. Føler jeg blir nødt til å forklare den “mongo”-kommentaren. Dette er egentlig bare en flåsete referanse til en gammel vits vi pleide å fortelle da vi var barn, på samme måte som “Kom an, ketchup!”. Det ligger absolutt ikke noe mer bak. Mongo som skjellsord er selvfølgelig helt utenfor 🙂

    15. Hehe, her er det mye han ikke forstår! For det første er det ikke lov å forstyrre kona når hun er hos frisøren, det er en hellig egentid som man virkelig må unne seg. For det andre så vil man jo virkelig ikke at frisøren skal skynde seg, for da blir kanskje ikke resultatet slik man vil og denne katastrofen vil vel ingen mann ha skyld i. Det er noe man ikke glemmer resten av livet.
      Og for det tredje, kjære Peter, vil/kan man ikke bare stå opp fra frisørstolen med farge i håret og vandre rundt der og mase på frisøren. En kvinnes forhold til frisøren sin er også hellig. Man vil aldri skape dårlig stemning der, siden frisøren kunne hevne seg og det er det ingen som vil. En kvinnes hår er også hellig, det er nemlig tett koblet til hennes selvbildet. So, don`t ever try to mess with that, pappahjerte!
      Sjekk gjerne ut min alenemammablogg http://freshsister.blogg.no

    16. Tror jeg må sende dette videre til mannen min, som er like overrasket HVER gang jeg skal til frisøren over at jeg blir borte to-tre timer. Han maser aldri riktignok, men må liksom sukke tungt over hvor lang tid det tar og hvor dyrt det er. Jeg forstår meg ikke på at det kan ta såååå lang tid å vaske bilen heller, så vi har vel hver våre ting. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg