Frøken Alt-på-stell

I morgen er det 17. mai – og jeg er så glad for at jeg er et ordentlig husmoremne som har evnen til å planlegge i fred og ro uka før, og som ikke lar meg stresse. Jeg har full kontroll på hva som må ordnes i forkant av den store is-spisedagen, og nå sitter jeg med bena på bordet og nyter en kopp te mens jeg lar nasjonalfølelsen spre seg i kroppen.

På kjøkkenet står den obligatoriske maiblomsten på bordet:

 

 

Og etter at vi har gått i barnetoget i morgen, tenkte jeg å servere litt enkel tapas til gjestene. Så tidligere i dag, smalt jeg sammen en enkel kjøttbolle-oppskrift med bare ni forskjellige ingredienser. Alt handler om forberedelser.

 

 

Ja, og ikke for å skryte eller noe, men det er viktig å huske å steke et par kjøttboller først, sånn at man kan smake til med krydder. Dette husket jeg faktisk å dokumentere på min Snapchat:

 

 

Det store balkongflagget står klart i gangen, og de små flaggene til ungene ligger klare på kjøkkenbenken.

Vel.

Jeg har riktignok full kontroll på hva som må gjøres i forkant av morgendagen.. Men hvor langt kommer jeg egentlig med en bukett liljekonvaler, ferdigstekte kjøttboller og et par flagg..? Nå kryper klokka mot 22.30, og det begynner å bli på høy tid å finne fram bunad, bunadsskjorte, strykejern, sølvpuss, pentøy til begge barna, tørke støv, støsuge, vaske over gulvene, klippe bikkja, mase på at gubben finner fram dressen, innse at vi ikke rakk å klippe plenen, sørge for å ha nok is i fryseren (å søren), sende en takkemelding til mamma som lager resten av maten, og ikke minst: puste med magen.

Det er bare en nasjonaldag.

Også må jeg huske å si til Peter at han skal bære fanen i barnetoget.

 

/ Ha en fin 17. mai! Skal prøve å snappe litt, så følg oss der: umulius82 og pappahjerte 🙂

Les også:
– En karusell med ting på vent
– Når man glemmer sitatsjekk

5 kommentarer
    1. Herlig😂 Kjenner den følelsen😂 Nå er finklærne klar og balkongflagget er klar for å henges ut i morgen🇳🇴 Resten fikser ungene☺️ Ha dn fin 17. mai🇳🇴 Kjekt blir det uansett😉😎🇳🇴☀️

    2. De kjøttbollene så farlig gode ut, så flink!
      Ikke mye styr her, annet enn å legge frem klær og rekvisitter;) Skjortene var ferdigstrøket for noen dager siden, og for en gangs skyld vet jeg hva jeg skal ha på meg.. #ønskersegbunad
      Ønsker dere en super dag imorra, hipp-hipp! 🙂

    3. så først NÅ at kjolen jeg har funnet til imorgen har en flekk på seg framme, en synlig en og. Har ikke flekkfjerner i hus, og vet egentlig ikke hvilken flekk det er heller.
      Har og glemt å kjøpe strømpebukse, og husket nettopp at jeg ikke har mer solpudder.
      Jaja- med en blå kjole med en rød flekk på, og hvit hud (og litt blå) er jeg klar for nasjonaldagen:-):-P
      Håper dere koser dere, og forresten – takk for at du (og mannen din) skriver så gøye innlegg, er som å lese en bok, gleder meg til neste kapittel. Og får meg alltid i godt humør også. Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg