Bikini-jakt og slemme prøverom

De siste årene har jeg vært ekstremt lite i sola om sommeren. Enten har jeg vært gravid, svett og lyssky, eller så har jeg sittet i skyggen med en unge på fanget. Dette har ikke bare resultert i D-vitaminmangel, men naturligvis også en skikkelig bleik kropp.. Bena mine har faktisk aldri vært så hvite før – det gjør rett og slett vondt å se på dem!

 


Sist gang jeg hadde på bikini, august 2011

 

På bildet over var jeg 9 uker på vei med førstemann, og det er vel sånn cirka den siste gangen kroppen min så sol. Resten av den ferien tilbragte jeg forøvrig med svangerskapskvalme, sånn her:

 

 

I år føler jeg med andre ord det er på høy tid å tilbringe litt tid i solen igjen! Det er bare ett lite problem.. For da jeg fant fram den 5 år gamle svarte bikinien min tidligere denne uka, innså jeg kjapt at.. Vel.. At det har skjedd ting i løpet av de siste fem årene, da.. Ikke bare var overdelen altfor stor, underdelen var også blitt et par hakk for liten..

Og siden vi snart reiser på ferie til Spania, måtte jeg denne uka ut på bikini-jakt. Med smil om munnen og glede i kroppen dro jeg til Larvik sentrum for å finne ut hva som har skjedd på bikinimote-fronten de siste fem årene. Til min store glede bugner butikkene nå over av bikinier i alle farger og fasonger, så jeg røsket med meg litt forskjellig før jeg entret prøverommet.

Men der inne gikk stemningen fra “glad” til “forferdet” på under to minutter. Jeg hadde åpenbart glemt at det ikke finnes noe mer fornedrende enn å prøve bikini i et prøverom! Huttetu, hva skjer med det lyset?! Og hva er greia med alle de speilene? Er det for at rumpa skal henge enda litt mer når man ser den i alle mulige vinkler? Er det for at magen skal strutte enda litt mer fra alle kanter..?

Det skulle ikke vært mulig å føle seg så forferdelig avkledd med bikini på. Og for ikke å snakke om det grusomme øyeblikket når du møter ditt eget triste blikk i speilet.. Blikket som lyser: “Off.. Jaja.. Neste år..”

 

 

Denne blomstrete herligheten var den eneste som satt sånn nogenlunde, og etter at jeg hadde betalt, subbet jeg slukøret ut.

Jeg bestemte meg for å stikke innom en annen klesbutikk på vei til bilen, for å få tankene mine bort fra den bleik-dvaske kroppen min i prøverommet. Jeg tittet litt rundt før jeg fant en shorts som jeg bestemte meg for å prøve, og inne i prøverommet oppdaget jeg at det hang en lapp på veggen. Først tenkte jeg at det sikkert stod noe praktisk info, men så leste jeg teksten..

 

 

Hahaha! Noe så fantastisk! Det var akkurat det jeg trengte for å få tilbake smilet igjen. Tanken på at så mange andre har stått akkurat som meg og tenkt nøyaktig det samme om egen kropp, for så å gå slukøret ut til betjeningen..

Og det kan jo ikke bety annet enn at det er flere enn meg som synes det er kjipt å dra på seg bikinien om sommeren. Jeg vet ikke om det er mest trist eller bra, men den tanken hjelper faktisk litt 😉

 

/ Off.. Jaja.. Neste år.. 😉

* Følg Konatil på Facebook *

28 kommentarer
    1. HOFF. Ja. Noen ganger skulle jeg ønske jeg var nokså høygravid på sommeren så jeg ihvertfall hadde en grunn til stor mage i bikinien… :’D Poden blir 2 i september og har ikke lenger god grunn til hvorfor kroppen fortsatt ser post-preggis ut!

    2. Så deilig med spania tur! 🙂
      Den bikinien.. Man venter til i siste liten med å prøve den, mest fordi man innerst inne vet at det har skjedd “noe”… ;-D
      Me, man lever bare en gang, og det skal man jo.. leve? Spise det man vil, trene når man vil/orker/har tid og overskudd.. og ingen er så fin som en selv – for det finnes bare én utgave av deg!
      God helg til deg og dine:)

    3. Men den du kjøpte var i hvertfall knallfin!! Hvor kjøpte du den? Vet akkurat Åssen du har det! Etter 2 barn her også, så blir en jo helt forandra!!!

    4. Haha!! Jeg gikk inn i prøverommet og møtte samme
      forferdelse som deg! Endte utrolig nok opp med samme
      bikinien!

    5. Den bikinien har jeg og! Tips:ta ut de innleggene sånn at det er bedre å leke med barna i vannet uten at (det som er igjen ) puppene faller ut 😉

    6. Jeg har ikke brukt bikini på 2 år. Da hadde jeg fått mitt første barn, men nå etter å ha fått mitt andre barn i fjor, føler jeg meg overhodet ikke klar for å prøve. Helt ærlig så har jeg en mage som ser ut som den er konstant gravid i 3. eller 4. Måned (uhu 🙁 ). Min egen skyld det, har jo ikke trent på noen år og spiser det jeg vil for det meste :/ God ferie til dere 🙂

    7. Haha! Kjent sak! Lurt å kjøpe ny bikini, selv om det er en kjip opplevelse, har sett litt for mange som har tvunget kroppen inn i før-gravide-innkjøp. La oss bare konkludere med at badestoff er særs fleksibelt, inntil det gjennomsiktige, og ikke nødvendigvis på den positive måten. Du får få Peter til å ta en kontroll hvert år, når han sier den viser for mye, da er det på tide å kjøpe ny 😉

    8. Kjenner meg veldig godt igjen. Jeg var også på bikinijakt for et par uker siden. Entret butikkene glad og fornøyd, og kom ut med ett humør som en vulkan. Noen dager etter gikk jeg til en butikk som selger litt dyrere badetøy. 2-3 forskjellige modeller i både overdel og underdel. Ble kjempe fornøyd,men det kostet litt mer enn kjedebutikkene. Men skitt au. Bikinien vil jeg antageligvis ha i flere år.

    9. Vet du hva? Er ikke noen som bryr seg om at kroppen er bleik, eller litt stor her og der. Etter 4 fødsler bryr ikke jeg meg lenger om jeg har stor rumpe, lår, mage eller hengepupper. Jeg er som jeg er, og ingen skal få bestemme om jeg skal gå i bikini eller ei. De får bare snu seg bort om de ikke liker kroppen min. Jeg skulle gjerne hatt en finere kropp, men jeg har jo egentlig det. Jeg har en mammakropp og det er jeg stolt av. Ta på deg bikinien og vær stolt av mammakroppen din du og. 😊

    10. Jeg syns nå du ser ganske så smashing ut uansett! Du har en god mammakropp! Bare tenk som Fantorangen: Se på min kropp, er den ikke flott? Alt på min kropp det liker jeg godt!

    11. Hahah! Jeg jobber på Match og det er sjelden jeg hjelper en dame i prøverommet som ikke klager over kroppen sin, så vi er ikke alene 🙂 Ha en fin helg!

    12. Du er definitivt en av Norges mest lesverdige bloggere! Og det er nesten bare i bikini-prøverommet man kan gå fra å føle seg relativt fresh til verdens mest bleke og utrente på ett sekund!

    13. Hehe, kos deg masse i Spania! Det hørtes kjempedeilig ut;)) lyssky ifm graviditetene eller ellers også? Jeg er også lyssky, slitsomt nå på sommeren altså:p

    14. Personlig synes jeg det er best å unngå prøverom. Størrelsen er som regel den man bruker til vanlig 🙂 God tur til Spania!

    15. Hei! Spm har ingenting med innlegget å gjøre, keg har bare alltid lurt på hva du jobber med? Av en eller annen grunn så ser jeg for meg at du er frisør 🙈
      (Ment som et kompliment! Alle frisører jeg har møtt er veldig pene).

    16. Det er så sant! Viktig å leve mens man lever.. Men hvis jeg skulle spist det jeg ville hele tida, tror jeg det hadde gått gæli til slutt dessverre – litt for glad i søtsaker, hehe! Men helt sant at det bare finnes én utgave av meg ja, og det er jaggu bra ifølge Peter 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg