Nødpass, flyskrekk og spaniakos

Endelig er vi på plass i Malaga! Jeg trodde faktisk ikke vi skulle komme fram noen gang.. For vi kaller oss jo ikke familien Klonk for ingenting, og da jeg rett før helgen skulle dobbeltsjekke at passene våre var i orden, oppdaget jeg selvfølgelig at fireåringens hadde gått ut for tre måneder siden..

Og med bare én virkedag igjen før avreise, tenkte pessimisten Christina at vi bare fikk avlyse hele turen – men optimisten Peter kastet seg rundt i en fei og fikk ordnet et nødpass på hengende håret.

 


Følte jeg måtte pynte med et snapfilter da jeg sendte bilde til Pappa om at det hadde ordnet seg.. 😛

 

En time før avreise, da hus- og hundepasserne var på vei inn døra, nådde stressnivået mitt uante høyder. For mens min koffert var ferdigpakket og stappet med klær til meg selv og de to små – oppdaget jeg at gubbens koffert fortsatt så slik ut:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Neeeeeii.. Er det på tide å begynne å pakke litt snart, da?

 

Utrolig nok kom vi oss av sted til avtalt tid, og jeg som var overbevist om at jeg kom til å få sammenbrudd i flysetet fordi jeg hadde en flystyrt friskt i minne – innså kjapt at det var god medisin å ha to små som holdt den nervøse mammaen opptatt mens vi var i luften 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Og nå er vi altså endelig på plass i svigers sin herlige leilighet. Endelig begynner kroppen å fungere igjen, i går var jeg helt utslitt etter reisen samt altfor lite søvn – selv om Peter bestemt mener det skyldtes solsjokk, siden jeg har oppholdt meg i skyggen i fire år, haha..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Er ikke naken altså, har bare tatt ned singlet-stroppene siden jeg er livredd for å få skulder-skille den første dagen..

 

Som dere skjønner er det Peter som knipser bildene her nede, og dermed har førsteretten på å bruke de fineste på sin blogg. Derfor er det alltid spennende å se hvilke bilder som gjenstår til meg.

Gårsdagens høydepunkt var forresten denne hatten, som jeg seriøst trodde var en kjempe-kondom:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Men nå må jeg få på meg solkremen, og komme meg ut og lage fregnefest på nassatippen!

 

/ Svett klem fra meg her nerrafor 🙂

Sjekk ut disse innleggene hos Peter for litt finere bilder:
Avreise, sitrontrær og tyggis
Iskake, solkrem og grønnsaker

7 kommentarer
    1. Vi gikk i samme felle forrige sommer. Tre timer før flyet gikk oppdaget jeg at gubbens pass var gått ut for én måned siden.. stressnivået har vel aldri vært høyere 😛

    2. Godt å høre at det hjalp litt på flyskrekken å fly med barna! Jeg har hatt flyskrekk i noen år, og den blir bare verre og verre for hver gang jeg leser om en ulykke i avisen 🙁 Huff a meg, jeg vurderer å overtale mannen til å droppe utenlandstur i sommer :/ Ikke noe greit det der, men så kommer man ikke på ferie om man ikke våger. Fortsatt fin ferie til dere!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg