Når det kribler i føttene til svigerfar

Jeg er jo et skikkelig frokostmenneske, og noe av det beste med å være på ferie i varmere strøk, er det freshe og smakfulle utvalget av frukt og grønt i butikkene. Det er liksom ingen sak å dekke frokostbordet når man er på ferie!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Agurkene smaker nesten som vannmelon, avokadoene er perfekt modne – og tomatene er så søte at de kan snaskes alene. Og heldigvis vet Peter akkurat når det passer seg å knipse stemningsbilder:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Etter frokost begynner det alltid å krible i føttene til svigerfar. Da må det skje noe, og i går lå alt til rette for en sykkeltur. – “Ta bilde av oss da, Christina!“, ropte Peter. Han er jo søt da, som må dokumentere at han er aktiv her nede i varmen 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Men jeg er jo såpass rettferdig at når alt skal dokumenteres, så skal alt dokumenteres. Så da jeg oppdaget dette da de kom tilbake en time etter – var jeg kjapt oppe med snapmaskinen:

 

 

Etter lunsj tok vi turen til en liten by for å se på en kirke. For meg er utflukter som dette ganske nytt og spennende, for jeg kommer fra en familie som stort sett befinner oss på stranda når det er varmt.

Ikke at jeg vet det med sikkerhet, men Peter mener det er ganske enkelt å se at jeg er en turist når jeg er på tur:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kritthvite bein, og med familiens pass i sekken fortsatt..

 

På toppen oppdaget vi en fantastisk lekeplass, så fin at vi glemte hele kirken. Jeg tror ikke det finnes mange lekeplasser i verden med like fin utsikt!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Og en ting med Peter, er at han alltid skal ta sånne søte parbilder i merkelige situasjoner. Jeg blir liksom aldri helt vant til det, men det kommer seg.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Tydelig hvem som fikk plass til hele rumpa si på det behagelige setet..

 

Nå er det langt på dag, og jeg må løpe – for det kribler i beina til svigerfar! Spent på hvor vi ender opp i dag, solkrem og solstol ligger fremme – så jeg tipper det blir en slags utflukt til et sted jeg er litt mer kjent med fra min egen familie 🙂

 

/ Husk å følge meg på snap (umulius82) hvis du ikke kan få nok av meg! Neida 😉 Joda.

Les Peters versjon av den samme dagen:
Svett bak og lekeplass på byens tak

10 kommentarer
    1. Haha! Kjenner igjen det med kribling i beina. Når jeg var liten og vi var på ferie var det fler dager med aktivitet enn avslapning. Og det kjenner jeg så igjen, spent på årets ferie, da skal jeg på min første SYDENTUR! Nyt dagene i varmere strøk 🙂

    2. Haha, så artig! Spent på om det blir ekte sydenferie på deg, med stranda hele dagen og party hele natta.. Neida 😉 Uansett håper jeg du får en strålende fin tur!

    3. Altså, hvor er Nora sine søte, små Toms sko kjøpt?? Min oktoberjente må jo ha like sko som mammaen sin 😉

    4. Fant dem i en skobutikk i Larvik sentrum (Amfi hvis du er lokal..?) – men de finnes nok både her og der! Min oktoberjente stortrives i sine, så jeg antar at de er gode å ha på også 😉

    5. HAHA, eg hadde tidenes lesefeil på overskriften. Når det kribler i nøttene til svigerfar. Trur eg dør av latterkrampe!

    6. Kvar i Spania er dokke på ferie? Var til Malaga for nokre veker sidan. Fantastiske bilder av dykk. Nyt ferien..

    7. Vær stolt over turisten i deg. Det er slik vi får oppleve noe på feriene. Kona og jeg kan traske byene på kryss og tvers i håp om å se noe nytt og ukjendt. Strender har vi hjemme også 🙂

    8. Hahaha 🙂
      Kjæmpeartig blogg du har!
      Har en indre krig om kæm som e artigst av dæ å mann din😂
      Kor mye bruke dåkker på mat der nede?:)
      Kor bor dåkker ? Siden det ikke e engelsktalende der dåkker e?
      Hilsen sara 27 år fra Hammerfest 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg