Den skyldige

Herregud. Jeg har funnet ut hvem som tuklet med Jacob Oftebro.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Øyetukling – på godt norsk..

 

For noen uker siden oppdaget jeg jo at noen hadde tegnet med kulepenn på det nydelige bildet mitt av Oftebro. Et bilde som har hengt på kjøleskapsdøren og hilst oss god morgen i snart åtte måneder! (Les innlegget her)

Flere av dere mente det måtte være Peter som hadde gjort det, eller at han hadde fått en av ungene til å gjøre det for ham. Men jeg vet jo hvor ekstremt dårlig han er til å juge, så denne gangen var jeg rett og slett skråsikker på at det ikke var ham.

Men så en kveld, overhørte jeg Peter som snakket i telefonen:

– “Du kødder?”

Stillhet.

– “Ja, er du sikker? Har han innrømt det, eller hva?

Enda litt mer stillhet.

– “Men.. Hvorfor?!”

Pause.

– “Herregud, det er så typisk han..”

Mer stillhet.

– “Neida, det gikk greit.. Men det var jo en grunn til at hun hadde hengt det bildet på kjøleskapsdøra liksom.. Hun syns det var veldig fint, da..

Nå satt jeg i stua med ørene på stilk, fryktelig nysgjerrig på hvem som var i andre enden. Jeg begynte å få en gryende mistanke.. Og da Peter endelig avsluttet samtalen, tittet jeg inn på kjøkkenet og sa i en spørrende tone:

– “Var det moren din, eller?”

– “Ja. Hvordan visste du det?”

Jeg kastet et blikk mot kjøleskapsdøra, der stakkars Jacob fortsatt hang med sitt sorte kulepenn-blikk. Så tittet jeg bort på Peter igjen, som nikket bekreftende:

– “Jepp. Det var fattern.”

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
.. og svigerfar bare..

 

Alt dette fant jeg ut rett før avreise til Spania – ferien vi skulle tilbringe sammen med nettopp svigerfar og svigermor. Jeg var altså ikke rent lite spent på om Oftebro kom til å bli et tema på turen..

Men nå kan jeg herved informere om at svigerfar og jeg har vært på tur sammen i 10 dager, der han har visst at jeg har visst – og jeg har visst at han har visst, og ingen av oss har nevnt det ovenstående med ett eneste ord.

Men vit dette kjære svigerfar.. At hvis den dagen kommer, at favorittboka di tilfeldigvis helt plutselig har falt i do, så var det ikke meg 😉

 

/ Men jeg vet at du vet at jeg vet.. 😉

* Følg Konatil på Facebook *

5 kommentarer
    1. Nå lo jeg så høyt at lillesøster våknet her. Note to self: ikke les konatil når du legger ned barn 🙂 du skriver veldig bra!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg