Øreproppene som forsvant

I helgen pakket vi hele familien i bilen, både tobente og den firbente – før vi suste avsted mot Akershus. Vi var nemlig bedt i 3 årsbursdag til Peters yngste nevø, og det var ekstra koselig å takke ja til fest. For når sant skal sies har vi vært virkelig dårlige på å stille i familiebursdager de siste årene, med to timers reisevei har vi glimret veldig med vårt fravær.

Men i helgen passet det altså for alle – og da vi atpåtil fikk tilbud om overnatting hjemme hos den lille jubilanten, ble det stor stemning! 🙂

 


Når pappa pakker bilen..

 

Det ble en super bursdag og en fin dag for store og små, og barna smilte fra øre til øre da de kom på at vi ikke skulle hjem før dagen etter.

Vi skulle få sove i kjelleren, på en sovesofa på barnas lekerom. Lillesnuppa fikk låne en reiseseng, mens fireåringen skulle ligge i midten mellom Peter og meg. Litt utpå natten gikk det selvfølgelig som det måtte gå. Plutselig lå vi fire stykker i den trange sofaen, og balanserende ytterst på kanten husker jeg at jeg på et tidspunkt tenkte:

– “Hvis jeg bare putter i ørepropper nå, så sovner jeg kanskje bittelitt raskere..

Jeg vet ikke hvor logisk den tanken var, men jeg hadde i alle fall et sett med ørepropper liggende i toalettveska rett ved siden av sofaen. Så jeg stappet en inn i hvert sitt øre, og innså kjapt hvor deilig det var å ikke høre på småmumlingen fra en sovende mann, og ukjente lyder fra et ukjent hus.

Tidlig neste morgen våknet jeg av to små barn som lykkelig oppdaget at de befant seg på lekerommet, og bare kunne sprette ut av sovesofaen og fortsette leken fra i går. Den lille handlevogna ble trillet fram og tilbake, til lyden av kopper og kar som klirret høyt fra mini-kjøkkenet i kroken.

Da vi hørte resten av huset våkne til liv etter en god stund, tasset vi opp alle mann – og dagen var i gang!

Det var ikke før noen timer senere, da jeg skulle ned i kjelleren for å pakke sammen tingene våre før hjemreisen, at jeg kom på det.. Øreproppene! Hvor i alle dager hadde det blitt av dem..? De befant seg ikke i ørene mine da jeg våknet.. Hadde jeg tatt dem ut i løpet av natten? Hadde jeg lagt dem et lurt sted i halvsøvne?

 

Orange ear plugs isolated over white background

 

Jeg tittet i toalettveska. Under hodeputa. Inni putetrekket. Under dyna. Under flere puter, under flere dyner, inni lakenet, under sofaen – overalt. Øreproppene var sporløst forsvunnet.

Jeg pakket ned alle tingene våre, ryddet bort puter og dyner – slo opp sovesofaen, men øreproppene var vekk. Jeg tok til og med en runde i lekekroken, for å sjekke om ungene kunne ha tatt dem med dit.

Herregud. Hva skulle jeg gjøre nå? Skulle jeg si fra til vertsskapet før vi dro? Hvis barna deres finner to oransje små, myke propper på lekerommet, så er det mine brukte ørepropper?

Jeg fant ut at jeg selvfølgelig fikk si fra om det som hadde skjedd, men utrolig nok glemte jeg hele greia i alt kaoset som oppstod da vi skulle pakke oss ut i bilen. Jeg hadde mer enn nok med å forsikre meg om at vi hadde fått med oss alt, at alle var ferdig tissa og at vi skulle komme oss avgårde sånn at lillesnuppa kunne sove i bilen.

Men i går kveld kom jeg plutselig på at jeg hadde glemt å si fra. Jeg bestemte meg for å sende min svigerinne en melding mens jeg gikk kveldsturen med hunden. Men da jeg var halvveis i meldingen, måtte jeg putte mobilen i lomma for å plukke opp etter Teo som hadde gjort unna sitt kveldsrituale. Og det var da jeg oppdaget det.

For midt oppi hans lille kveldsrituale, perfekt plassert oppå toppen som to oransje ører på en brun liten bjørn…

Øreproppene.

 

/ Jeg hadde helt glemt hvor sulten den hunden kan bli :-/

* Følg Konatil på Facebook *

PS! Vinneren av Liberos fotballdrakt er trukket – gratulerer til Hilde! Vinneren er kontaktet på mail 🙂

15 kommentarer
    1. Hoho! Jeg er avhengig av ørepropper for å få sove, så du kan tenke deg hvor mange fargerike og fine etterlatenskaper jeg har plukket opp etter labradoren. Fargefest!

    2. Haha😂😂 Høres kjent ut😂 Min sultne retriever avleverte en blå og en rød ballong som hadde fått oppleve hundens fordøyelsessystem fra innsiden😂

    3. Hehe xD ja dette kan vel di fleste hundeeiere kjenne seg igjen i. Kanskje ikke akkurat ørepropper men 🙂 ha en fin dag.

    4. SELVFØLGELIG tok jeg bilde! Jeg åpnet Snap, knipset bildet og trykket “lagre” (for jeg kunne jo for pokkern ikke legge det ut på mystory uten å forklare hele dritten (Baha, sorry)) – og da jeg kom hjem oppdaget jeg at bildet selvfølgelig ikke hadde lagret seg noe som helst sted. Ja, det ble høylydt banning. Usikker på om jeg hadde postet det i saken til slutt, men.. Hehe!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg