"Er på hytta - hører du meg..?"

09.07.2016 - 21:03 10 kommentarer

Jeg får vel bare innrømme det først som sist; jeg er i overkant opptatt av kundeservice. Jeg er ikke av typen som går så langt som å klage på dårlig kundeservice, men jeg legger veldig godt merke til det. De gangene jeg er uheldig og blir ekspedert av en sur ansatt i en klesbutikk for eksempel, blir jeg ofte gående en stund etterpå å tenke på hvor kjipt det må være å ha en sånn type jobb når man åpenbart har en dårlig dag.

Men det positive er, at i motsatt ende legger jeg jo desto mer merke til god kundeservice! En av mine første jobber var som kassadame i en matbutikk, og kanskje er det nettopp derfor jeg i dag setter ekstra pris på et smil og litt vennlig prat når jeg betaler for varene mine eller ringer en eller annen kundeservice for å be om hjelp.

 

Shopping woman at the checkout paying by card

 

Jeg kunne kommet med mange eksempler på butikker og bedrifter som er gode på kundeservice. Men tidligere i dag husket jeg plutselig noe som skjedde i fjor, noe som gjorde meg i så godt humør at ting ikke gikk helt etter planen :-) For i veldig mange år har jeg vært tro til det samme mobilselskapet. Jeg har vært veldig fornøyd, og det var krise da jeg i fjor oppdaget at nettet deres skulle byttes fra Telenor til Netcom.

For min del hadde det lite å si for dekningen i hverdagen, men på hytta var det verre. Der gikk det plutselig ikke å ringe verken ut eller inn lenger - så jeg fant ut at jeg ble pent nødt til å bytte mobilselskap. Derfor skrev jeg en liten avskjedsmelding til dem på Facebook:

 

 

Jeg syns liksom det var på sin plass med en forklaring, siden jeg hadde vært trofast kunde i veldig mange år. Jeg visste at pågangen var stor på facebook, siden mange kunder var rimelig irriterte på grunn av overgangen til nytt nett. Derfor forventet jeg ikke noe svar. Men neste morgen..

 

 

Og da ble jeg rett og slett så glad at jeg ble værende :-D

 

/ Venter fortsatt på dekning på hytta - men pytt sann ;-)

* Følg Konatil på Facebook *

10 kommentarer

:)

09.07.2016 kl.21:12

Sånn blir man glad av! 😀😀 men kan du ikkje snart fortelle kva du har jobba med, evt skal jobbe med viss Nora skal begynne i bhg? Husker du skulle skrive et eget innlegg om det 👍🏻😀

Christina

10.07.2016 kl.13:15

Vet du, dette har jeg faktisk nedprioritert fordi jeg har tenkt at det kommer til å bli et veldig kjedelig innlegg.. Jeg vet altså ikke helt når det kommer, men jeg har planer om å skrive om det - jeg lover ;-)

Kristine

09.07.2016 kl.22:47

Jeg lurer også på hva du jobber med. Du har jo lovet at du skulle skrive det for veldig lenge siden nå...

Christina

10.07.2016 kl.13:16

Se svaret over ;-)

Anette

09.07.2016 kl.23:29

Trenger jo strengt tatt ikke dekning på hytta? Koble av osv osv. Hadde sikkert ikke byttet abo selv;) #vanedyr

Christina

10.07.2016 kl.13:32

Jeg syns det er kjekt med dekning når man er på tur med småbarn, bare sånn i tilfelle :-) I tillegg blir det dårlig med oppdatering på bloggen dersom telefonen streiker, men hadde det ikke vært for noe av dette skulle jeg gjerne tatt meg en hyttetur uten mobilen ;-)

10.07.2016 kl.12:36

Hahaha, du er bare SÅ herlig! Og jeg forstår deg så godt; for meg er god kundeservice og serviceytelse enormt viktig.

Camilla Acklam

10.07.2016 kl.20:17

Haha fantastisk! Jeg har hatt noen sånne selv! :)

Amy

11.07.2016 kl.02:45

Du ligner på hun som spiller Kimmy Scmidt i Netflix-serien "Unbreakable Kimmy Schmidt". Og hu er søt!:)

Elisabeth

11.07.2016 kl.20:33

Jeg tror du må ver noe av det herligste menneske jeg vet om,som jeg ikkje en gang kjenner🙌👌 bare slik du vet det😀

Skriv en ny kommentar

hits