Pizza på delt førsteplass

/ Sponset innlegg

Da Peter og jeg var nyforelska i 2011, bodde vi lenge i hver vår by. Jeg i Larvik og han i Oslo – og når jeg først kom på besøk i helgene, hadde ikke døgnet nok timer. Tida gikk jo så fryktelig fort!

Vi gikk turer i snøværet, vi var på kino, vi lå på sofaen og pratet til langt på natt, vi sov lenge om morgenen, vi ble mer og mer forelska – og midt oppe i alt dette, så hadde vi dilla på pizza. Haha, jeg må le litt av det i dag, for jeg vet faktisk ikke hvordan dette plutselig ble “vår greie”. Men helt siden da har jeg hatt et romantisk forhold til skikkelig god pizza.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Det er mulig denne forhistorien gjør meg ekstra nostalgisk, men jeg blir faktisk helt salig de gangene Peter og jeg får barnevakt og kan ta en tur ut for å spise. Si hva du vil om glamorøse restauranter med eksklusive retter og fancy vinkart – men det er bare ikke helt oss.

Men å sitte på en uformell restaurant og heller spise pizza med hendene, derimot! Det er noe av det triveligste jeg vet. Det noe magisk over den gode stemningen som oppstår når man nyter den samme maten – og deler den samme gleden 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

I helgen var Peter og jeg en tur på Peppes sammen med min lillesøster og svoger. Vi brukte i overkant lang tid på å bestemme oss fra den fristende menyen, så vi endte opp med å bestille tre forskjellige pizzaer i ulike størrelser. Servitøren noterte mens han humret at det kom til å bli mer enn nok mat..

Så snart pizzaene hadde kommet på bordet, fant vi ut at vi måtte lage et uhøytidelig Topp 3-system, der vi smakte på den samme pizzaen etter tur. Så skulle vi rangere dem med favoritten på topp, noe jeg trodde skulle bli lett som en plett. Men jeg ble faktisk nødt til å gi opp til slutt – og gå for delt førsteplass 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
De to vinnerne ble “Beef & Wine” og “Parma & Truffle”.. Må prøves!

 

To av pizzaene var forresten glutenfrie, og alle rundt bordet var utrolig nok enige om at den glutenfrie bunnen var like god, og faktisk enda sprøere enn den vanlige. (Alle med glutenmager forstår at dette er en gigantisk stjerne i boka til Peppes!)

Peppes lanserte nylig sin nye meny, med senkede priser på alle de gode, gamle favorittene! I tillegg til nye priser, har flere spennende smaker kommet til – blant annet den fristende “Red Hot Taco” og min personlige favoritt: “Parma & Truffle” – med modnet parmaskinke, Snøfrisk, marinert aromasopp og trøffelolje.. Mums!

Jeg overdriver forresten ikke når jeg sier at den nye tynne bunnen er helt magisk, og det at den glutenfrie varianten smaker best, er nesten ikke til å tro.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Selv om sommeren kanskje er høysesong for grilling, skal man ikke kimse av en skikkelig god pizza heller. For nyforelsket eller ikke – en rykende fersk pizza er aldri feil 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
5 år senere og like nyforelsket i hverandre pizza 😉

 

/ Servitøren tok forresten feil. Det ble ikke en smule igjen etter oss.. #småflau

* Følg Peppes på Facebook *

14 kommentarer
    1. Første daten til mannen og meg var på pizza restaurant. Og vi har nesten fått ett lite kjærlighetsforhold til den restauranten etter det. Vi går gjerne dit for å spise heller enn en fancy restaurant.
      Foresten skriver du veldig bra. Morsomt med en litt annerledes blogg. Du har mye humor og selvironi.
      Fortsatt god sommer til dere!

    2. Det blir noe helt spesielt når man har sånne gode minner! Så moro å høre om flere som foretrekker pizzadate 🙂 Og veldig koselig at du liker bloggen min! Fortsatt god sommer til deg også 😉

    3. Må ærlig innrømme at vi har havnet på Peppes mer enn en gang, når vi egentlig skal prøve noe nytt og gå på Becks. Men maten der er for fancy for oss, så vi lusker tilbake til gode, gamle Peppes (med nye priser sa du? Da er det vel på tide med en ny tur;) )

    4. Peppes på ankomst Gardermoen er fast spisested før flytur😊 Sjekker inn i god tid før vi går ned å spiser så går vi gjennom sikkerhets kontrollen. Mye dyrere å spise innafor.

    5. Dere er så herlige <3 =D
      Og jeg kan også signere på at den nye glutenfrie bunnen til peppes er utrolig god!
      Vi har peppes rett nedi svingen for her jeg bor, (dog bare en sånn liten en, så det er bare sånn 3 bord der- de driver nok mest med takeaway der nede) men jeg må nok innrømme at de ser meg ganske ofte der nede for å hente hjem en pizza til meg selv =D hehe

    6. Nå måtte jeg le litt, for de gangene vi har vært på Becks så har ikke Peter blitt mett 😉 Så det blir jo et lite antiklimaks! Men ja, nye priser og som jeg skrev – den tynne bunnen.. Hvis du ikke har smakt den enda må dere ta en tur snart 😉

    7. Hei Christina!
      Må bare få si det at bloggen din er dagens høydepunkt! 😍❤️ Beste bloggen jeg vet om😍❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg