Adjøss August!

Jeg skjønner nesten ikke hvor denne sommeren ble av, og kanskje aller minst den siste måneden. Men nå er i alle fall august ved veis ende, men før jeg turer videre har jeg tenkt til å stoppe opp for å ta et raskt lite tilbakeblikk, og oppsummere årets siste sommermåned i korte trekk 🙂

 

AUGUST

Beste kjøp

Det må være bursdagsgaven jeg kjøpte til min lillesøster på hennes 28-års dag. Du vet følelsen når man bare kjenner at man har funnet den perfekte gaven, og man gleder seg noe veldig til å gi den? Det gjorde jeg i år, og den falt heldigvis veldig i smak 🙂

 

 

Fullførte prosjekt

Ny veranda! Endelig kan ungene løpe rundt barbeint uten å få massive fliser i tottelottene. Okei, så rakk vi ikke mye sommer på verandaen i år, men heldigvis var det ikke vår feil – men en forsinket snekker. Og det beste av alt var jo at pappa og Peter snekret den nesten helt selv, med bare litt fundament-hjelp i starten 🙂

 

Prosjekt som videreføres til neste måned

Maling av gjerde. Det hviler seriøst en forbannelse over gjerdet vårt – og vi har måttet sette det på vent i hele sommer. Vi har riktignok vasket det skikkelig, så nå gjenstår skraping og maling. Gleder meg så innmari til å bli ferdig!

 

 

Middagsrett

Peter prøvde seg på vårruller en dag, og det måltidet ble helt magisk! Det er definitivt noe vi kommer til å lage hver måned framover. Jeg legger ut oppskriften snart, for den må rett og slett deles! Tett oppunder vårrullene kom min pizzakake, som også var helt sjukt god. (Jeg lagde den med kjøttdeig istedenfor pepperoni – se video for fremgangsmåte nederst i dette innlegget.)

 

Bilde som aldri havnet på bloggen

Innimellom må jeg få Peter til å knipse noen bilder for meg, og da jeg skulle bake brød måtte han til unnsetning. Her har Peter knipset bilde av brødene, et mesterverk han valgte å kalle: “To lange flate”

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Gladeste øyeblikk

Da Peter og jeg ble spurt om å være forlovere i bryllupet til søster og svoger! Altså, hvis ikke det er den største æren, så vet ikke jeg 🙂

 

Tristeste øyeblikk

Barnehagetilvenning. Say no more. Mammahjertet fikk kjørt seg :-/

 

Peter-øyeblikk

Da Peter hadde kjøpt takk-for-hjelpen-gave til min far, hans svigerfar – og bestemte seg for å bygge en egenkomponert anretning til å ha gaven i.. Det øyeblikket da pappa fikk overrakt gaven og Peter måtte beklage at to av flaskene ikke var mulige å få ut.. Priceless 🙂

 

 

Friskus

Da fireåringen hadde hatt sykkeldag i barnehagen og spurte om han kunne sykle hjem, mens Peter og lillesøster tok bilen. Han syklet og jeg småløp etter, selv om jeg måtte sjukt tisse og magen skrek etter middag. God samvittighet etterpå, og en veldig fornøyd gutt. Skal gjentas, men da skal jeg være ferdig tissa og ikke sulten 🙂

 

Daffus

Den siste feriedagen da vi dro for å vaske bilen og spise softis. Jeg kjøpte en stor softis i kjeks til meg selv, og endte opp med å spise restene etter begge ungene også. Ble både kvalm og daff, men greit å runde av ferien på skikkelig (v)is 😛

 

Yndlingssang

Første del av august: Imany (Filatov & Karas Remix)  – Don’t be so shy
Andre del av august: Charlie Puth (feat. Selena Gomez) – We don’t talk anymore

 

Favoritt-blogginnlegg

Det må bli innlegget som jeg fortsatt ikke klarer å se bildene til uten å få en tåre i øyekroken: “Det banket på døra

 


<3

 

/ Takk for nå august – og velkommen september, håper du blir fin!

* Følg Konatil på Facebook *

13 kommentarer
    1. Smykket til søsteren din var så fint! 😊 Hva står det på det? Er litt på let etter gave til min søster som nettopp fylte 30 😊

    2. Mitt fineste øyeblikk: da jeg ble mamma for andre gang, denne gangen til en perfekt gutt
      Mitt stolteste øyeblikk: da datteren min på tre år fikk hilse på sin lillebror for første gang. Hun strøk han på kinnet og nusset han ømt på panna og sa “lille vennen min, bare min lillebror”

    3. Aaaaah!!! :’D bildet av brød’a redda uken min!! :*
      Prøvde nettopp de gamle bhene mine, de i D-cup… Hva i alle dager skjedde på de 6 mnd siden fødsel?! 🙁 å jeg er langt fra ferdig med amminga.. Grøsser med tanken på hvordan de vil se ut da! Hehe.. lurer på om jeg ikke skal kjøpe inn to julestrømper å feste ei snor i hver.. De egner seg ypperlig som bh, kan jeg se for meg😂 Nanbrød, tror jeg vi kaller mine, du har iallefall litt gjær igjen i dine brød :-* Hærlig at du viser verden, med stolthet, at det er et resultat av fine vakre barn!! <3
      Kjempefin månedsoppdatering!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg