Mine små grønne fingre

Ikke vet jeg hvordan jeg fikk det til, men i dag klarte jeg faktisk å holde et øye med de to små apekattene mine – samtidig som jeg fikk fresha opp litt på trappa vår! Jeg elsker å plante blomster i slutten av mai, og jeg elsker å jakte planter som tåler litt kaldere temperaturer om høsten.

For tiden har jeg helt dilla på grønne buskevekster, så da jeg snoket rundt på hagesenteret, tenkte jeg først at jeg ville kjøre en ren grønn linje i år. Kanskje med litt hvit lyng..

 

 

Men så klarte jeg ikke la være, så jeg skeiet ut med en skikkelig fargeklatt 😉

 

 

 

Den største potta hadde sett bedre dager, så jeg kjøpte rett og slett en sprayboks med matt svartfarge på Biltema, og sprayet den svart på 1-2-3. Liker at pottene er litt forskjellige, og den kurvvarianten syns jeg fortsatt er søt – selv om den er noen år gammel 🙂

Det beste med å gjøre det litt pent på utsiden av døra, er at Peter syns det er så ålreit. Han bryr seg jo egentlig ikke en dritt om sånt, men når han først ser at jeg drar på meg plante-hanskene mine, så gir han meg liksom det takknemlige blikket. Det blikket som sier: “Takk for at du gjør dette, jeg gir egentlig blanke i blomster – men jeg ser jo at det blir litt koseligere her..”

Sjekket snapstoryen hans nå i kveld, og syns jo teksten var rimelig søt da:

 

 

Men så oppdaget jeg at han i tillegg hadde lagt ut en snap der han filmet meg da jeg hadde glemt at jeg ikke har spenst, og tenkte jeg skulle hoppe en halvmeter – henge i lufta, og få kroken inn på det lille opphenget i taket. Da var han ikke særlig søt lenger.

 

 

Men blomstene ble fine, da 🙂

 

/ Note to self: Trene mer på spensthopp 😛

* Følg plantekona på Facebook *

13 kommentarer
    1. Var utrulig fint 🙂 Skulle ønske jeg hadde grønne fingre, men her kan jeg ikke ha ekte blomster, de er døde før jeg rekker og se på de 😛

    2. Har du små barn? I såfall er det kanskje håp 😉 Før jeg fikk barn var jeg nemlig håpløs, og mens barna var babyer begynte jeg å kjøpe inn blomster fordi jeg syns de var så trivelig. Men jeg glemte selvfølgelig å vanne.. Nå er det i ferd med å komme seg litt skjønner du, men jeg må ha på alarm på telefonen, hahaha. Ikke si det til noen 😉

    3. Er gravid nå å venter første barnet 😛
      Hehe , jeg glemmer alltid av at jeg har blomster, så det var ikke så dumt det å ha en alarm på for å huske de 😛
      Kanskje det blir bedre her også når babyen kommer 😀

    4. Som jeg skulle gjort det selv ….. Enkel og stilfullt 👌🏼

    5. Hehe..
      Kanskje eg sko leid inn deg te å sett på plenen min??.. For an blir ikkje grønn i år, ellår delvis ikkje grønn..
      Har ein haug med flekker kor graset ikkje vil voksa, mens andre plasser skyte det te værs som bønnestengelen i eventyret..
      Far min seie eg må gjødsla meir, svigerfar meina eg har gjødsla for mye… Kånå seie begge deler, alt itte kim så e på besøk… Og alle e eins enige i at eg ivertfall har gjødsla ujevnt…
      Og eg e midt i mellom barken og veden…
      Egentlig mot normalt… Forsåvidt..
      Trur eg kjøpe ein grønn sprayboks idag…
      😃😃😂

    6. Jeg lurer på om dere er plaget med brunsnegle i Larvik? Her spiser de opp alle plantene jeg har i hagen 🙁 og et litt dumt spørsmål, men den lilla/mørk rosa planten på bildet, vet du om den tåler høstkulde?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg