Minty Breeze og Deco Blue

Det er nesten litt komisk å tenke på, men da Peter og jeg var på visning for tre år siden, inspiserte vi huset med lupe. Åja, noen bobler i tapeten her ja? Ikke bra. En knust taklampe på vaskerommet? Veldig ikke bra. Denne knirken i parketten, da? Ai ai ai.. Og hva med vaniljefargen på veggene i gangen?

Vel, gjett hvem som kjøpte huset, og som fortsatt ikke har gjort noe med alle overflate-feilene, haha 🙂 Nå har vi til og med bodd oss såpass inn at vi ikke legger merke til dem lenger!

Det sies jo at vi nordmenn får lyst til å pusse opp når sommeren er over. For da kommer høsten, og da skal vi kose oss inne – og trangen for å få det fint rundt oss blir enda større. Og her sitter jeg og beundrer alle de familiene som gyver løs på oppussing med små barn i hus, for jeg blir skeptisk bare jeg får øye på malingsrulla i boden.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Men jeg har så lyst til å kaste meg ut i det og få det fint! Det blåstripete kontoret til Peter skal egentlig gjøres om til soverom, og gangen kunne blitt så mye finere med en ny farge på veggene. I forrige uke hentet jeg noen fargeprøver for å få litt inspirasjon – og det er jo en hel jungel med nydelige farger der ute!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Det er jo ikke snakk om at jeg kommer til å klare å bestemme meg – men i høst skal det males! Foreløpig holder jeg en knapp på noe grønt.. Og noe blått.. Men så var det disse fine rosafargene også, da.. Hmm. Off.

 

/ Stay tuned – og tips meg gjerne om fine farger! 🙂

* Følg Malekona på Facebook *

30 kommentarer
    1. Mått bare klikke meg inn en siste gang i kveld. Klokka nærma seg hall 11 og det kunne jo være kommet et nytt innlegg. Og jaggu, det var det:)

    2. Holder faktisk på å maler selv nå med en på 9 mnd og ei på 2,5 år. Vi tar en vegg av gangen 😂
      Linblå er utrolig fin, sånn grå blå farge. Litt mørk men veldig fin ☺

    3. Holder på å male gjesterommet i minty breeze og balanse, er visst veldig beroligende farger! Er veldig fornøyd etter ett strøk forløpig!😊😊

    4. Balanse er foreløpig favoritt til Peters kontor! Eller altså, jeg har snust på den i flere måneder nå.. Og den slipper ikke taket – så det blir den på ett av rommene 😉 Og minty breeze! Tror jeg må se på kombinasjonen også ja 🙂

    5. Oioi, spennende farger! Jeg syns deco blue blir hakket for mørk, men byge derimot.. Ohlala! Skulle gjerne sett noen bilder fra oppussingen din, hihi 🙂

    6. Likte den mintfargen!
      Et lite tips sånn på siden, nemlig tavlemaling. Mal en firkant på veggen i gangen, fest en ramme rundt, finn frem et kritt og voila… beskjedtavle 🙂
      Mal soveromsdøra til småttisene så kan de tegne med kritt leeenge.
      Eller øverste del av kjøleskapsdøra, huskeliste.
      Finnes magnetmaling også, så man kan henge opp feks magnetbokstaver til ungene på døra dems.
      Vel, det var et tips iallefall 🙂

    7. Deco blue er helt fantastisk fin! Passer veldig fint på feks soverom, man blir så avslappet av den fargen 🙂
      Selv malte jeg stuen dempet sort i sommer! Var litt redd ved første strøket, for leiligheten var så lys fra før. Men fy søren så fornøyd jeg ble til slutt! Er helt forelsket i min nye stue, hehe 😀

    8. Vi kjøpte en mintgrønn til TV-stua, og er veldig førnøyd. Da får du både et hint av grønt og blått 🙂 (vår er mest grønn, da). Lykke til med valget!

    9. Jeg malte soverommet mitt i fargen OSLO, og kunne ikke vært mer fornøyd. Det sto mellom deco blue og Oslo, men valget falt på Oslo da den er litt lysere og har en mer grønn undertone enn lilla (som i deco blue).

    10. Vi har nettopp pusset opp huset. Har minty breeze på kjøkkenet. Soft mint i stua med en vegg i balanse. Antikkgrå i gang og alle soverom! Meget fornøyd med alle de fargene! Good Luck!!! ✌🏼️

    11. Liker ikke grønt, så det har jeg på vaskerommet. Sjøsmaragd eller noe lignende… helt supert, en farge jeg ikke liker på et rom jeg ikke liker. Hverken fargen eller rommet blir bedre eller verre, men jeg ler hver gang jeg kommer inn dit… enn at jeg har tatt bryet med å male det verste rommet i huset i den verste fargen jeg vet!

    12. Vi har akkurat malt rommet til 3-åringen i fargen støvet blå (fra Flügger),og både jeg og mini er veldig fornøyde!

    13. Støvet blå – bare navnet er jo pent, da 🙂 Vi har en nydelig blåfarge på veggene til fireåringen, men i går spurte han hvorfor han har blått rom når han egentlig bare liker grønt.. Sånn atte.. Male litt igjen da, kanskje 🙂

    14. Jeg er KJEMPE fornøyd med minty breeze!! Jeg har den som kontrastvegg på stua med refleksjonshvitmaling resten.. Kunne ikke vært mer fornøyd:) så skal gangen males i deco pink tror jeg:)

    15. Vi kjøpte noen farveprøver og malte på gråpapir som vi hang opp på veggen. Så prøvde vi om kvelden med lampelys også. Det gir et helt annet inntrykk enn å “se for seg” rommet med den lille farveprøven på en strimmel. For å si det sånn, den som i utgangspunktet var favoritt havnet laaangt ned på listen. Nå er vi super fornøyde.

    16. Jeg har longyearbyen fra Fargerike i stua (den er nydelig. Noe lik deco blue), minty breeze på kjøkkenet (superfin) og isbre fra Fargerike på soverommet. Alle er i grønt/blått. Isbre er helt fantastisk den og! Litt mer blått i den enn i minty breeze.
      Og gangen…. den er rosa med bringebærrødt gulv. Hoho. Welcome to crazytown! Men jeg liker det! Har vært vokst opp med at ale skal være hvitt og lyst, så jeg digger å knalle til med litt farger

    17. hei har mye møbler i brunt, sofa nå i grå. liker litt marmor kobber og slikt.
      altså litt mer av den elegante klassiske fargen…
      ser disse fargene er bra men hva passer med grått på veggen. ikke mørk grå da… jotun sine
      minty breeze
      deco blue
      oslo
      st pauls blue
      vil gjerne ha en blå grå eller grønn grå farge på soverom, gangen stua og kjøkkenet. vil ha farger inn;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg