Flyskrekk og reisefeber

Herreminhatt som dagene flyr – i morgen skal vi på ferie! Det føles helt fjernt å skulle pakke kofferten igjen, for det virker som det bare er et par uker siden vi var på tur sist. Men i morgen suser vi altså avsted på en tidlig høstferie til Spania for å besøke svigers, for litt etterlengtet kvalitetstid med Famo og Faffa. Etter at vi flyttet fra Oslo ses vi ikke like ofte lenger – derfor setter vi ekstra stor pris på at de ber oss med på tur 🙂

 


Min lille Señorita på spansk jord i mai

 

Men før vi kommer så langt, må det pakkes. Og organiseres. Og stresses. Og grues. For jeg er jo ikke videre glad i å fly, og jeg har dessverre ikke glemt hva jeg tenkte da jeg satt 30.000 fot over bakken med to utålmodige unger sist: Det blir veldig lenge til neste gang.

 


Snapchat reddet flyturen i mai.. 😉

 

Og nå er det altså dags igjen, haha. Denne gangen har vi fikset pass i god tid, reiseforsikringen er dobbeltsjekket, ungene gleder seg vilt – og mor har skrevet pakkeliste og sortert sommerklær jevnt og trutt den siste uka. Så jeg er i alle fall forberedt, selv om gubben ikke kommer til å pakke sine ting før 15 minutter før avreise som vanlig 😉

Dessuten fikk jeg svar på blodprøvene mine denne uka, og ikke skjønner jeg hva som har skjedd – men etter en hel sommer med mye sol og knasking av d-vitaminer, var nivåene i blodet mitt uendret siden februar! Hallo, hvordan er det mulig? Går d-vitaminene rett gjennom, eller hva? Så nå planlegger jeg en uke med intensiv solvitamin-jakt, for ikke søren om jeg skal møte høsten og mørketida med stusselige nivåer..

 


Eget soltak bør by på egne solingsmuligheter.. 😉

 

Både gubben og jeg kommer selvsagt til å blogge for fullt selv om vi er i Spania, men vi er veldig spente på hvordan det ligger an med “internettsituasjonen”.. Svigers spleiser nemlig på nett med naboen – og routeren står selvfølgelig i hans leilighet, bak en tykk murvegg. Da vi var der i mai hadde naboen heldigvis flyttet routeren oppå et skap – og signalene ble da litt bedre. Men fortsatt var det “sånn passe dekning på dagtid” – og “cirka ingen dekning på kveldstid”. Så dette blir spennende..

Nå skal jeg bruke lørdagskvelden til å fylle kofferten, og mase litt på gubben om at han må få ut fingeren selv også 😉

 

/ Håper vi hørs igjen etter flyturen – hvis ikke var det hyggelig så lenge det varte <3 Hilsen optimisten

* Følg Flyskrekk-kona på Facebook *

22 kommentarer
    1. Blææ, lavt d-vitamin nivå er kjedelig. Har nivå på 17, haha! Så her knaskes det d-vitaminer på resept. 🙂
      God tur 🙂

    2. God tur!
      Om du ikke gjør det alt, så kan jeg anbefale deg å ta sterkere dose. Bestille fra iherb feks, D-vitaminer 5000iu. Det er eneste måte jeg har fått opp verdiene mine, de pillene man får kjøpt på apoteket vedlikeholder ikke verdiene mine engang.

    3. Takk takk! Nå måtte jeg le litt, for jeg fikk nettopp en melding fra mamma som spurte om hun skulle få venninnen sin til å se etter høyere doser for meg i Sverige. Jeg takket ja 😉 De dosene man får på resept i Norge er helt latterlige!

    4. 17?! Å herreminhatt du er jo lavere på skalaen enn meg.. Lavt energinivå og ofte forkjøla den siste tida, eller? Hilsen ei med annenhver-uke-intervall på snørr det siste året 😉
      PS. Videresender tipset om å få tak i høyere doser!

    5. For å si det sånn: jeg sovner midt på dagen og sover i tre – fire timer… Ja, må prøve å få tak i noen bedre enn det jeg får på resept… greia var at jeg tok prøven i februar og fikk svar i juni (var en vikarlege som tilfeldigvis oppdaga det da han så igjennom gamle prøvesvar når jeg var der for noe annet), så mest sannsynlig var det enda lavere også når jeg først startet på d-vitaminer 😛

    6. Fytti, det skjønner jeg godt! Jaggu godt det var en oppvakt vikarlege som fant ut av det, da.. De pillene man får på resept er jo idiotisk lave, men håper kroppen din responderer litt bedre enn min! Blir spennende å se på neste blodprøve-runde da 😉 Lykke til!

    7. Ååh, kom hjem fra spania på onsdag. Ville ikke hjem for og si det sånn 😉 hehe! Deilig der nede nå 😄😄

    8. Husk å droppe solkremen litt. Ellers vil ikke kroppen få produsert d-vitamin av solen. Halvtime om dagen fx

    9. Hei!
      Bare et lite tips ang D-vitamin. Tabletter taes ofte ikke opp i tarmen på mange. Eneste som fungerte på meg var trippel dose med D-vitamin dråper kjøpt på helsekost. Dråpene tas opp direkte i slimhinnene og slipper den lange turen om magen og tarmen.
      Fungerte som rakker’n på meg ihvertfall 😀
      God tur:)

    10. D-vitaminer er fettløselige så pass på å få i deg nok fett, ellers får du lite nytte av dem. :o) Tran kanskje? Sitrontran smaker seriøst ingenting.
      Ellers har jeg hørt om en familie hvor faren aldri somlet seg til å pakke selv og hvor mor til slutt pakket for seg og ungene. Da de kom frem til bestemmelsesstedet undret pappan på hvor hans koffert var. Han måtte kjøpe seg ny feriegarderobe for å si det sånn… ;o)

    11. Ønsker deg og din skjønne familie en kjempe fin tur og masse sol :)Mitt D-vit nivå var på 37,nå er jeg på rett over 100 og det føles bra,jeg tar 2000 IE hver dag,bestiller fra Bigvit England 🙂

    12. Lett…ta en 30m nettverkskabel og stapp den i en av TP-inngangene på routeren til han derre nabo’n, så rocker dere nettet all day every day! Han kan til og med lukke verandadøra på natta. Sånt tåler en sånn kabel over så kort tid!

    13. Kos dere på tur😀 Et tips, ta faktisk D dråper! Mange som ikke tar opp tilstrekkelig fra tablettene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg