Fredagskos og en bitteliten glipp

/ Sponset utfordring

 

For å være ærlig har jeg ventet litt på det. Jeg trodde riktignok det var jeg som skulle ta Peter på fersken med salamiskiva i buet svev mot munnen, helt blottet for tanken om at vi var med på Meatless October.. Men.. Så skulle det altså bli han som fersket meg.

Jeg kan si mye til mitt forsvar: Jeg var skrubbsulten, jeg var stressa, hjernen min hadde koblet ut for lengst, ungene hylte og det eneste jeg tenkte på var at de måtte få i seg mat, og det litt brennkvikt.

Peter hadde nemlig smelt sammen en indisk suppe, og som vanlig valgt å ikke spare på kruttet. Da jeg prøvesmakte like før servering, var det bare å få på stekeovnen og hente den frosne nødpizzaen – for med de chilimengdene Peter hadde slumpet oppi, kunne vi bare glemme å servere barna suppe til middag.

Da pizzaen var ferdig, delte jeg den i biter, som jeg la over på barnas tallerkner. Så ble det en bit til overs. I et nanosekund rakk jeg å tenke at suppa til Peter sannsynligvis var for sterk for min gane også – så jeg kastet hele pizzabiten i gapet som en glupsk hund.

Og sånn fant Peter meg ved kjøkkenbenken.. Med munnen full av pizza med skinkebiter – halvveis ut i Meatless October… Hupps!

 

Men bortsett fra denne bittelille glippen går det så det suser! 🙂 Vi prøver ut nye retter hver eneste dag, og jeg vet ikke om det er fordi familien Klonk er i høstmodus eller om det skyldes denne kjøttfrie utfordringen, men nå har vi til og med åpnet fredagsdøren på gløtt for andre ting enn taco!

I dag hadde jeg egentlig planer om å lage Club Schnitzel-oppskriften fra Hälsans Kök med rotgrønnsaker til, men byttet ut Vegetarschnitzelen med Soya Nuggets for å gjøre det enda litt mer barnevennlig. Det viste seg at det å stikke pinner i maten og kalle det for “miniburger på pinne” var en genial måte å få i ungene mat – at jeg ikke har tenkt på det før! Litt som et fristende fruktspyd, bare med nuggets og diverse grønnsaker isteden 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Maten gikk ned på høykant, og et ekstra pluss med nuggets er at far i huset ikke klarer å ødelegge dem med for mye chili 😉

Så hvis du er klar for et kjøttfritt og utsøkt alternativ til helgekosen, anbefaler jeg å sjekke ut nettsidene til Hälsans Kök, for inspirasjon og masser av fristende oppskrifter 🙂

/ God helg!

* Følg Hälsans Kök Norge på Facebook *

4 kommentarer
    1. Hadde de bare hatt gluten-og hvitløksfrie produkter så skulle jeg gjerne prøvd de.. Virker jo så godt.
      Ha en god helg:)

    2. Godt vi er flere med menn i hus som snubler litt med chilien i blant. Her har han fått seg noen flasker med diverse chilisauser, så de bruker han på sin egen mat. Vi andre kjører ganske så chili-fritt. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg