Farsdagsgaven sitter fast i Tromsø

Det er ikke rart gubben elsker vinteren, for han er litt over middels opptatt av pakker. Først er det farsdag, tett etterfulgt av bursdag – så er det ikke mer enn en snau måned igjen til jul. Og siden han selv er ekspert på å gi bort gaver med mening, får jeg hvert år litt småpanikk fordi jeg ikke klarer å være oppfinnsom nok til tre merkedager..

Men i år tenkte jeg å snu den trenden, og begynne med å være tidlig ute til farsdagen! Først tenkte jeg å få barna til å tegne en tegning hver, og kjøpe et par rammer. Men jeg hadde jo helt glemt å ta høyde for at det å tegne noe fint på kommando, ikke alltid lar seg gjøre..

Så da dette prosjektet gikk i vasken, og jeg i forrige uke tilfeldigvis snublet over en perfekt liten pappa-gave da jeg skulle bestille en plakat i en nettbutikk, slo jeg til. Ikke like personlig som en hjemmelaget gave, men da var i alle fall farsdagen i boks!

Gleden varte en god stund, før jeg på torsdag fikk denne meldingen på mobilen:

 

 

Ikke bare viste det seg at nettbutikken nettopp hadde hatt salg og derfor lå litt bakpå med utsending av varer – tydeligvis holdt de også til ganske langt mot nord. Forventet ankomst to dager etter farsdag, forkludret jo planen min en smule.. Så jeg måtte tenke kjapt.

Men torsdag ettermiddag fikk jeg gaveforslaget servert på sølvfat. Gubben sto og lagde middag på kjøkkenet da jeg hørte et spetakkel uten like, etterfulgt av et:

– “Helsikkes stekepanne, nå ryker du på dynga!! Jeg er så dritlei!”

Stekepanna burde vært byttet ut for lengst, så da var farsdagen plutselig i boks igjen. Jeg suste avgårde på shopping, og innså først etterpå at jeg muligens burde gått for en variant i eske..

 


Det kan være en tennisracket.. Bare nevner det.

 

Fram til i morges har gaven ligget gjemt på mitt faste gjemmested – det eneste stedet i huset jeg er 100% sikker på at gubben aldri vil finne den 😉

 

 

/ Gratulerer med farsdagen til alle gode pappaer der ute!

* Følg Konatil på Facebook *

5 kommentarer
    1. Haha, jeg gjemmer gaver på gjesterommet, som brukes til klestørk og klerbretting. Dit går han _aldri_! Vaskerommet er desverre gjennomfartsåre til lekrommet hans, så der er han ofte innom :p

    2. Huff, skal ikke være lett med den posten bestandig 🙂
      Men det var en utrulig flott gave å gi , å en kjempe smart plass å gjemme den på ^^

    3. HA HA HA ;-D Ler så mageflesket disser! Den humoren dere har altså,ender opp med å le på meg en sixpack. <,"))))<

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg