Brettspill og førjulskos

/ Sponset innlegg

Jeg har kanskje et lite snev av konkurranseinstinkt langt der inne et sted, men sammenlignet med min kjære mann, blekner det totalt. Han kan seriøst lage konkurranser ut av den minste ting, og mang en gang har både brødskalker og bananskall sneiet luggen min, idet Peter bestemmer seg for å gjøre matavfallskurven på benken til en basketballkurv.

Først smeller det i beholderen, så brøler han et høylydt “Scooore!” og danser sin lille seiersdans. Jeg kan ikke annet enn å le av ham, for å ha så mye konkurranseinnstinkt at man blir jublende glad av å vinne over seg selv, skal mye til 😉

På akkurat sånne ting kan han få trone i ensom majestet, jeg har ikke tenkt til å plukke opp kampen om brødskalk-basket. Men noe helt annet er det når det kommer til brettspill! Da er det som om løvinnen i meg våkner, og i jakten på tittelen som bordets ubestridte dronning blir jeg like barnslig og konkurransepreget som Peter. Vel, nesten da 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Let’s do this!

 

Finnes det egentlig noe morsommere og mer jovialt enn en runde med brettspill? Foreldrene mine har sovet over noen netter denne uka siden de pusser opp badet, så de kveldene det ikke har vært Farmen på TV (hei hei, mutter’n), har vi benket oss rundt spisebordet og spilt Alias Kvinner mot Menn!

Guttene mot jentene – det sier seg jo selv at det må bli hysterisk moro når mor og datter skal kjempe en rivaliserende kamp om tronen mot far og svigersønn 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Spillet er laget i kjent Alias-stil, bare at det denne gangen er duket for en skikkelig kjønnskamp. Jentene skal prøve å gjette seg frem til typiske mannsdominerte ord, mens guttene skal bryne seg på mer feminine ord. Så her må man regne med å prøve å forklare ting som virker helt innlysende for din partner, men som føles helt gresk for deg!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Alias Kvinner mot Menn fås kjøpt i nærmeste bokhandel eller lekebutikk, og er et av årets triveligste julegavetips, spør du meg! 🙂

Og hvem som vant til slutt? Det får forbli en hemmelighet. Men siste ord er definitivt ikke sagt.. 😉

 

/ Tommel opp for mer brettspill i julen! <3

* Følg “Tid Sammen” på Facebook for mer brettspillmoro *

1 kommentar
    1. Det hørtes helt utrolig gøy ut!
      Kjæresten min er jo fortsatt av den oppfatning av at jeg ikke er noen “typisk jente”, fordi dersom jeg sier noe, så er det fordi jeg faktisk mener det jeg sier – og ingen gjettelek hvor han må prøve å lese tankene mine. Men bare fordi jeg har funnet ut at det er mye enklere å si ting rett ut, betyr det ikke at livet mitt ikke bærer preg av at også jeg er “typisk jente” på noen områder. Jeg har både foundation og maskara, menstruasjonssmerter, elsker glitter og har hatt en drøm om å være en disney-prinsesse en gang i tiden.
      Anbefaler deg å høre “Gjøre jenteting” av Skrimmel Skrammel dersom du ønsker å trekke litt på smilebåndet 😉 Kanskje en motivasjonsboost til neste runde!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg