Tre nys og et skrivebord

Hvert eneste år går planen min ut på å være tidlig ute med julegavene. I år startet jeg faktisk i slutten av november, men så begynte jeg å slakke litt på tempoet, siden jeg følte at jeg var så godt i gang, hehe 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Men i går kveld sa jeg til Peter, at i morgen skjer det! I morgen, mandag den dag, kommer jeg faktisk til å bli fiks ferdig med alle gaver for i år. Inkludert gavene til Mamma og Pappa og Mormor og Este “som har alt de trenger, og som ikke behøver gaver i år”. Spør du meg, så er det ekstra moro å finne gaver til de som tror de ikke ønsker seg noe 😉

Men klokka hadde vel passert 22.05 i går kveld, da det begynte å sprake i babycallen. Så fulgte tre nys på rad. Nysing i søvne i mørket er aldri et godt tegn. Jeg kikket på Peter, Peter kikket på meg, så nikket vi til hverandre mens vi i det stille tenkte at jepp, det skulle jo bare mangle, for nå er det snart jul!

Det ble en urolig natt, og en veldig snørrete morgen med en liten sjukling som helst ville ligge på fanget i sofaen. Men etter et par timers lading var formen mye bedre, så da fikk vi på litt julemusikk og hentet fram den flatpakkede skrivepulten som jeg kjøpte i forrige uke. Perfekt med en liten hjelper og skrueansvarlig når man må holde tunga rett i munnen mens man leser bruksanvisning!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Skrueansvarlig er klar for sorteringsjobben! Sjekk skrutrekkeren i bakgrunnen 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Joggebukse-jentene 🙂

 

Ålreit, så kom vi ikke helt i mål i dag, for det ble jo ganske kjedelig med alle skruene etterhvert. Men siden det lukter sykedag i morgen også, så er planen å få på plass både bordben og skrivebordsskuffer innen dagen er omme.

Og hva gjelder de resterende julegavene, så er det enda noen dager igjen til julaften.. Jaggu godt jeg startet allerede siste uka i november 😉

 

/ Atsjoo!

* Følg Konatil på Facebook *

14 kommentarer
    1. Vesla vår (på 11,men likevel vesla ),fikk en kjei hoste som økte etter att hu la seg. Hosten ble toppet med brekninger og spying.Da kom jeg på den magiske lauken dekker’s.
      Mannen såg på meg med DET blikket og trudde nok att det hadde bikka for meg…Samma det,lauken virker (-:
      Tusen takk for tipset. Nå får hu sove…og vi slipper å være engstelige for att lungene hennes skal klaske i veggen under et hosteanfall.
      Nå er det null hosting etter laukens innkomst, og vesla sover godt.
      Mannen er også overbevist.
      Takk igjen, deilig med noe som hjelper onga💜.
      God bedring til de syke.

    2. Vet du, jeg blir altså så glad for hver eneste tilbakemelding om den LØKEN! Så fantastisk! Tusen takk for at du la igjen noen ord, nå ble jeg glad. God bedring til vesla, du skal se hun blir fort frisk nå 😉 Gode klemmer fra meg <3

    3. Her ble også den 2år gamle snuppa syk natt til i dag. Og mora som hadde store planer om at snuppa skulle være i bhg et par tre dager denne uka så ho mor kunne gjøre ferdig julevask og gaver uten en trass og oppmerksomhetssyk 2åring 😉 Jaja. Det blir vel jul uansett, og forhåpentligvis er vi alle friske på julaften. God bedring til snuppa deres, og GOD JUL! 🎅🏼🎄

    4. Huffda😰 Det er vel litt typisk nå rett før jul😝
      Er enig med vej; løktrikset virker – også på voksne😉😉

    5. Er det ikke typisk da? Vi får la skurebøtta ligge og senke skuldrene så godt det lar seg gjøre 🙂 God bedring til din toåring også – og riktig god jul med eller uten gjennomført julevask 🙂

    6. Hihi, løken må ligge klar i kjøleskapet til enhver tid – makan til vidundermedisin skal man lete lenge etter! Har et lager klart i tilfelle vi ramler utpå hostekula i julen 😉

    7. Uff så kjedelig! Det er en skikkelig ekkel forkjølelse ute å går nå, har selv vært syk siden onsdag og er overbevist om at jeg har vestfolds styggeste hoste for øyeblikket. Skikkelig vondt i halsen, masse snørr og slim. Må jo ta paracet bare så det ikke skal gjøre vondt å svelge. God bedring til lillesnupp, håper hun blir frisk fortere enn meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg