Tupplur og julekrøll

“Peter, vi må dra senest 14.30, kan du huske på at vi bare kjapt må ta et bilde av oss foran juletreet først?”

Jeg hadde blogg-planene klare i går morges, teksten var ferdig, jeg manglet bare et bilde sånn at jeg kunne ønske dere alle en god jul. Men så gikk det jo litt i ball for oss, som vanlig 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
4-åringen har vært tekstansvarlig i desember 🙂

 

Dagen begynte med en lang frokost foran TV’n, og da siste episode av “Snøfall” rullet i gang kvart over ti, ble det straks både snørr og tårer i sofaen.. Hatten av for Nrk – for en herlig adventstid det har vært!

Deretter var det duket for “3 nøtter til Askepott”, og selv om far i huset hadde glemt å kjøpe inn den nødvendige julekaka, tror jeg han koste seg likevel. Jeg benyttet anledningen til å stryke noen skjorter, og pakke inn en siste gave som jeg hadde glemt at jeg hadde gjemt på vaskerommet..

Det var ikke før klokka nærmet seg ett, at det begynte å knote seg litt til for familien Klonk. Da begynte nemlig toåringen å gni seg i øynene mens hun mumlet “sove”.. Hun tar seg en tupplur en gang i blant, men ikke hver dag – og jeg hadde regnet med at det kom til å bli umulig å få henne til å sovne på en dag med så mye spenning i lufta. Men dette var jo virkelig gode nyheter i forkant av en kveld som sannsynligvis kom til å passere leggetid med god margin!

Men.. Det tok litt tid før hun sovnet, og det var et ørlite problem i tillegg.. Hun hadde sovnet oppå meg i sengen. Og hver gang jeg prøvde å lirke meg unna, våknet hun. Til slutt fant jeg ut at jeg fikk bli liggende, og heller takle litt stress før avreise til Mormor og Este og julemiddag, enn en overtrøtt unge som må kaste inn håndkledet kl. 18 på sjølvaste julaften 🙂

Så der lå jeg, da. Mens jeg tenkte på hvor jeg hadde lagt klar den sorte strømpebuksa mi, om hunden ville ha det bedre alene hjemme enn sammen med den ivrige valpen til tante og onkel, og om Peter husket å gi fireåringen lunsj.

Et kvarter før planlagt avreise vekte jeg lillesnuppa, og da gikk det slag i slag. Sløyfa di ligger her, kjolen din henger her, en ren bleie er lurt, hvor er jakka di da – hvem har tatt den? Vi må huske den hvite posen som ligger i trappa, Peter, har du luftet Teo?

Og sånn hadde det seg at Konatil ikke rakk å ønske god jul i år..

Men vel fremme hos besteforeldre, bare fem minutter forsinket – fikk vi i alle fall tatt bilde foran treet til slutt 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ God jul a, dere! 🙂

* Følg Konatil på Facebook *

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg