Ukas krangel: Støvsugeren

Akkurat da jeg var i ferd med å legge tapet av min kjære, trofaste støvsuger bak meg, skjedde noe som satte saken i et helt nytt lys..

 

Couple having an argument

 

Vi stod på kjøkkenet og lagde kveldsmat, Peter og jeg, da jeg begynte å tenke på støvsugeren vår som eksploderte på torsdag (les den historien her). Vi hadde tidligere på dagen dumpet den som EE-avfall, og jeg følte meg faktisk litt trist. Litt spesielt å ha et forhold til støvsugeren sin, men den hadde rett og slett vært en veldig god maskin i mange år.

“Herregud..”, mumlet jeg, “Tenk at det faktisk skjedde? Jeg vet jo at støvsugeren begynte å bli gammel, men likevel.. Eksplodere..? Den virket jo fortsatt som ny, hvis du skjønner..”

Peter nikket ettertenksomt, mens jeg fortsatte:

“Når kan jeg ha kjøpt den da? Jeg tror det må ha vært i 2008 eller 2009.”

“Jo.. Men det er noen år siden nå det, da..”, sa Peter.

“Joda, men jeg hadde trodd at jeg ville få et slags forvarsel for når den ville ta kvelden. Et lite knirk eller et skvik eller et eller annet?”

– “Ja, men du fikk jo faktisk det, da.”

– “Hva mener du?”

– “Nei, nå i etterkant kan man jo innse at den har sagt fra en god stund.”

– “Hæ?”

– “Ja, sånn i etterkant, mener jeg.”

Jeg forstod absolutt ingenting av hva Peter bablet om, så jeg fortsatte:

“Hva mener du? Sagt fra? Den har jo ikke sagt fra om noenting.”

– “Har den vel! Det har lyst rødt der det står FILTER i flere måneder nå, jo?”

Jeg ble stående å glo på Peter som om han hadde snakket gresk til meg, jeg måtte finne ut om han prøvde å være morsom eller ikke..

“Du kødder nå, sant?”

– “Nei.”

– “Har det lyst rødt der det står filter?!”

– “Eh, ja?”

– “Men herregud Peter, det var jo filteret som eksploderte!!”

– “Ja, jeg vet jo det.”

– “Men.. Hallo?!”

– “Hallo hva da? Du må jo ha sett at det har lyst rødt du også! Det er jo du som støvsuger 80% av gangene! Og når jeg har lagt merke til det.. Så kan jo ikke du ha unngått å se det, vel?”

– “Jeg har ikke sett at det har lyst rødt noe sted! Ikke en eneste gang!”

– “Herregud Christina. Det må du jo ha sett. Det går faktisk ikke an å være såå distré.”

– “Men Peter.. Det du sier nå er at du har sett at det har lyst rødt.. Mange ganger.. Også har du ikke gjort noe med det?”

“Nei. Hva skulle jeg gjøre da?”

– “Eh.. Bytte filteret? Rense filteret? Hva som helst?”

– “Jo, men jeg tenkte jo at det ikke var så farlig. For hvis det hadde vært det, så ville jo du fikset det for lenge siden.”

 


Are you $#%/& kidding me?!

 

Og lenger enn dette kommer vi ikke. Jeg mener Peter er verdens mest tiltaksløse fyr som ikke sjekket filteret, og Peter mener jeg er verdens mest distré kjerring som ikke la merke til den røde varsellampa som har lyst i flere måneder.

Vi blir nok aldri enige, men jeg vet i hvert fall hvem som skal få betale for den nye støvsugeren 😉

 

/ Mannfolk!

7 kommentarer
    1. Er en grunn for at det følger med nytt filter når man kjøper støvsugerposer. For da skifter man når man åpner en ny pakke. Hadde du/dere gjort det hadde kanskje støvsugeren levd 😆

    2. Hahahahaha😄 Det er som å lese om meg og gubben. Det at han på en måte tar meg så seriøst ved å tro at jeg har tatt/tar ansvar for noe, og dermed ikke bare gjør det selv😂 Det er til å daue av! Bortsett fra de gangene det faktisk er lurt at han ikke gjør noe; hvor jeg faktisk har kontroll og hadde klikka hvis han hadde blanda seg. F.eks med at han setter på en vask UTEN å ta med alt som bør vaskes😂 (Og da kan man jo diskutere at det er bra at han vasker klær osv, men det var ikke poenget nå😉)

    3. Hahaha! Jeg høyner med den sykt irriterende varianten “du, den fløten der gikk ut på dato for to uker siden”. Å ja? Så du sjekket den, konstaterte at den måtte kastes og…satte den pent tilbake i kjøleskapet?! Noen ganger altså…

    4. Kommenterer sjelden, men nå må jeg bare:
      Unn: 2 uker over dato er INGEN grunn til å kaste fløte! Jeg har brukt fløte som har vært 3 mnd over og åpnet i vafler. Den var blitt til pudding, men ikke sur. Om fløten må kastes bestemmes av lukta, ikke datoen (skjønner at det var et eksempel brukt i en annen sammenheng, måtte bare benytte sjansen til å slå et slag MOT hodeløs matsløsing😊)

    5. La Peter kjøpe robotstøvsuger. Mannen (og guttungen) har blitt helt rå på å støvsuge etter at robotstøvsugeren kom i hus. God investering! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg