Hostekuler og Peppa Gris

I dag hadde jeg store planer om å sparke i gang ny uke og få gjort masse, men i går kveld kunne babycallen fortelle at vi hadde fått hostekula i hus. Og da feberen stakk innom en tur i løpet av natten, innså jeg at mandagen kom til å bestå av helt andre ting enn telefonmøter og bloggarbeid.

Og det fikk jeg rett i..

 

 

Dagen i dag har vi altså tilbragt slik – jentene girls i joggebukser i sofakroken, sammen med uendelige mengder Peppa Gris på skjermen. Noen blir forresten nødt til å fortelle produsentene av den serien om å lage episodene litt lenger, for en trøtt småbarnsmor rekker faktisk ikke lukke øynene før hun må fram med fjernkontrollen for å finne “meh” (mer).. Og når vi først er inne på denne serien – ligner ikke ansiktet til Pappa Gris mistenkelig på noe som ikke hører hjemme på Nrk Super..? Mulig det bare er meg 😉

Det har naturligvis vært en særs uproduktiv dag, selv om jeg rett etter lunsj gikk på en bitteliten smell. Da hadde lillesnuppa kommet seg såpass at hun tasset rundt med dukkevogna, og jeg bestemte meg for å lete etter en nøkkel i skapet i gangen. Da oppdaget jeg at det var litt småkaos i hyllene, så jeg tømte liksågodt hele skapet. Rubbel og bit, utover stuegulvet. Like greit å sortere skikkelig, når man først er i gang.

Jeg vet ikke om det var synet av rotet som fikk feberen til å blomstre opp igjen hos den lille, men plutselig ble hun i alle fall pjusk igjen, og vi inntok sofaen på ny. Og da storebror kom hjem fra barnehagen en time etter, hørte vi høyt og tydelig fra gangen:

– “Oi.. Mamma? Her er det noen som har rota skikkelig og glemt å rydde etter seg!”

Men rotet har jeg tenkt til å la ligge til i morgen, for nå skal jeg bare kutte opp en løk som forhåpentligvis kurerer nattens hoste, før jeg tar kvelden. Lille frøken sjukling ligger i sprinkelsenga ved siden av dobbeltsenga vår, og jeg er klar for å sove med et halvt øye åpent. Som vi mammaer gjør 😉

 

/ God natt 🙂

17 kommentarer
    1. God bedring 😷 Sov godt med løken 😅 Kjenner til å sove med et halvt øye åpent når barna er syke. Jeg pleier i tillegg ha vekkerklokka på et par ganger iløpet av natta når feberen og slikt er på besøk 😟

    2. Jenta mi på 2 år elsker også denne serien! Får litt vondt inni meg når jeg hører den grisen! 😂 Men ville bare tipse om å se på YouTube, så er det samlet mange episoder i en film. Søk på peppa pig compilation! Helt genialt!! Er på engelsk da, men jenta mi skjønner det meste som blir sagt! 😄 Er sier hun ting aom feks granny pig, ice cream osv 🙊

    3. Trikset er å sette på første episode i sesong 1 og så spille alle på rad etter hverandre… det gjør vi, på nett-tv 🙂 det funker hvertfall 15min før noe annet er interessant!

    4. Uffa meg. Det er triste greier med hoste og feber. Mine tvillinger har heldigvis vokst fra den dårlig tegna grisen (og ja, du har rett, men Fantorangen er verre)
      de er nå langt inne i Paw patrol, Dora utforskeren og Monstermaskiner. Der er det litt lengre avsnitt, men jeg må si de kunne godt ha laget noen flere! Blir gørra kjedelig å se det om og om igjen.
      Den der med skapet kjenner jeg også igjen. Man skal ALDRI tømme noe helt for å rydde ordentlig. Da er det alltid noen som skal ha hjelp til ett eller annet. Til og med når de burde ha sovet, men nekter å sovne om igjen før mamma kommer og legger seg…

    5. Uff, man får vondt i mammahjertet når barna er syke 😥
      Jeg har vært våken i natt med mellomste snuppa her… hun har hatt spysjuke som jeg aldri har sett maken til 😳 Så jeg turde ikke å legge meg… snuppa er 20 år og bor hjemme… så mammane våker over barna uansett alder 🙈 Vi har ligget på hver vår sofa i stua i natt, og jeg har gått frem og tilbake med bøtter for å tømme…

    6. Jaa! Datteren min fikk en peppa gris helium ballong og jeg så etterpå at ingen av bildene vi tok kunne deles, for fra alle vinkler så den ballongen så vulgær ut. Og pappaen hennes synes det bare var jeg som tenkte koffert…
      God bedring til vesla.

    7. Var på kveldsbesøk hos ei venninne i går, og halvveis nedi tekoppene spraka babycallen hennes med masse hosting som ikke ga seg. Fortalte om løktrikset ditt til skjeve blikk og grimaser, og endte opp med å google “konatil løk” så hun fikk lese (kanskje det rareste googlesøket mitt sålangt!). Hun leste ferdig, gikk resolutt i kjøleskapet, skar opp en løk og forsvant inn på soverommet til poden. Da jeg gikk et par timer senere var det fortsatt helt stille fra gutterommet. Magisk!

    8. Hehe! Stiller meg helt bak at Peppa Gris-ansiktene ser litt “potente” ut. Fantorangen likeså. Da jeg først begynte å legge merke til dette, ble jeg liksom ikke kvitt tanken, og hjernen prøvde visst automatisk å lete etter lignende fenomener på alle andre serier på NKRsuper. (HJERNEN min, ikke jeg, altså, for jeg er jo ikke så pervers som den er!!! haha)
      Men da jeg en dag tok meg selv i å tenke: “daniel tigers” ansikt, minner ikke det også mistenkelig mye om en XXX…? – så skjønte jeg at NÅ- NÅ har det gått for langt. For det gjør det jo IKKE. Men hvor langt går man ikke for å prøve å gjøre barne-tv interessant for seg selv, liksom …?
      Haha, huffameg 😛
      God bedring, forresten!

    9. Jeg er helt enig i det med Peppa Gris.. Det ser ut som akkurat det du tenker… og jeg klarer ikke se på serien uten å fnise for meg selv.. Men Fantorangen er jo verre… og i alle fall når han synger om snabelen sin og at man skal være venner 😛

    10. Anbefaler investering av Peppa Gris-DVD! Det har reddet oss. Over 1 time med episoder som går i ett, så filmen er det første jeg setter på i helgene og slumrer på sofaens mens snuppsi ser og ser *lol*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg