Panikkmodus og svetteringer

Fytti flate. I morra smeller det.. Årets store blogg-event går av stabelen, og som de fleste nå vel har fått med seg, er både Peter og jeg finalister. Vi setter snuta mot hovedstaden i skikkelig småbarnsforeldre-modus, med tidenes oppladning i bagasjen:

To uker med to syke barn, mengder med snørr og en hoste vi aldri har opplevd maken til. Wohoo!

 

 

Nå har nesa mi begynt å knirke litt også, akkompagnert av en umiskjennelig sårhet i halsen. Vanligvis ville jeg avlyst morgendagen for lengst, jeg er supersliten og har mest lyst til å legge meg under dyna – men så mye som jeg har klaget over sceneskrekken min her på bloggen, så kan jeg jo ikke det! Haha, absolutt ingen ville jo trodd meg om jeg sa jeg var for dårlig til å dra 😉

Det er forresten helt absurd, for samtidig som jeg er helt sikker på at jeg ikke kommer til å stikke av med seieren, så sier alle at jeg må forberede en liten takketale i tilfelle. Og det er jo derfor jeg blir nervøs! Det går ikke an å forberede en takketale samtidig som man vet man ikke vinner!

Jeg har faktisk vært inne på tanken om jeg ikke bare skal sende en liten mail til et av jury-medlemmene for å forklare “situasjonen” – sånn at jeg kanskje kunne fått et lite hint.. Fordi: For første gang på evigheter skal Peter og jeg på vift, vi har fått barnevakt og alt er på stell. Og her sitter jeg og gruer meg. Det hadde vært så fint å vite! Jeg er sikker på at juryen ville forstått.. Men da jeg nevnte det for Peter, sa han i en streng tone: “Det gjør du ikke. Seriøst, Christina.”

Men sett bort fra frykten, så er kveldens antrekk i alle fall klart, og jeg innser først nå at jeg har plukket ut en kjole jeg fint kunne hatt på i en begravelse.. Det kan jo ikke være tilfeldig. Det eneste jeg husker fra Vixen i fjor var at det var en overvekt av folk som helst ville skille seg ut i mengden, derfor går jeg for motsatt taktikk. Kanskje slipper jeg unna presseveggen også 😉

 


Dette bildet fra Vixen i fjor sier det meste, haha.. New dress, same color X-)

 

Jeg kjøpte forresten et par nye pumps rett før jul, sånn at jeg skal få litt lengre bein og ruve littebitt høyere i terrenget. Det var bare det at jeg helt hadde glemt at jeg har kommet i en alder hvor komfort faktisk går foran stil.. Derfor er pumpsene i siste liten byttet ut med noe langt mer behagelig, for hvis jeg først skal på fest og være dødsnervøs, skal jeg i alle fall ikke ha på høye hæler! Skjønner ikke hva jeg tenkte på.

Det hjalp faktisk litt på noiaen min da jeg leste en undersøkelse som viste at folk er mer redd for å snakke i store forsamlinger enn å . Haha, huff, det er jo helt tragisk! Men det betyr jo bare at mange må ha det akkurat som meg.

“Årets Sceneskrekk” kupper jeg uansett i morgen, enten jeg må opp på scenen eller ei 🙂

 

/ Enten går det bra, eller så går det over!

37 kommentarer
    1. Masse lykke til! Har lyst til å si at jeg håper du vinner, men når jeg samtidig vet hva du tenker rundt akkurat det, så er det kanskje dumt 😛 Du har uansett en helt fantastisk og underholdende blogg til stor glede for dine lesere.

    2. ÅÅÅÅÅ HERRREGUUUUD!! Jeg sprekker av stolhet!! Så gøy at du ble valgt 🙂 Veldig fornøyd med at de valgte en som er litt annerledes, noe som menes på verdens mest positive måte. Dette var så fortjent!! Fordi du er jo virkelig årets stjerneskudd <3

    3. Jadda! Fytti Helgeroa for en kveld dere har fått! Huset deres får med seg flest priser hjem i dag! Og talen din var fantastisk, dagens beste 😀

    4. Herlig! Jeg jublet og klappet i hendene for deg også! Men syntes litt synd på deg – halvsjuk og greier! Men du holdt kveldens beste takketale, uten tvil! :o) Og så velfortjent atte!

    5. Næmmen grattis! Og det gikk jo kjempefint! Hadde ikke skjønt at du hadde sceneskrekk om du ikke hadde sagt det. 😀

    6. Jeg så livesendingen til Vixen og jeg må helt ærlig si at jeg lo godt da ditt navn ble ropt opp!
      Men altså… Sceneskrekk my ass! 😉 Du leverte jo den morsomste (og kanskje beste) takketalen av alle! Jeg ble nesten litt rørt 🙂 Vel fortjent pris, gratulerer!

    7. Åååå, Christina! Tenk at du vant! Gratulerer så sinnsykt mye og du holdt tidenes søteste og morsomste takketale <3

    8. Gratulerer SÅÅÅÅ mye👏🎉🍾💫💫 Synd jeg ikke fikk med talen din, men jeg er sikker på at det gikk kjempefint😉😉

    9. Fy faen! Du vant! Vel fortjent, virkelig. Mer kleint er det at denne relativt normal 35-åringen nesten brølte “yes” når jeg leste det på Dagbladet. Hahaha

    10. Utrolig moro at du vant. Dette fortjener du. Digger bloggen din! Jeg fikk dessverre ikke sett noen takketale men håper å finne en reprise! 👏🏼

    11. Kjære kjære Christina, gratulerer så mye med velfortjent pris! Når de skulle annonsere årets stjerneskudd, tenkte jeg bare på hvor mye du gruet deg og jeg ble altså supernervøs på dine vegne, haha! Men du klarte deg jo kjempebra, både på scenen og intervjuet etterpå 😃 Du er så herlig og inspirerende og jeg er så glad for at du blogger! Gjennom dine hverdagshistorier har du fått meg til å se det positive i ting som jeg tidligere gikk og irritererte meg over.. Og det er jeg veldig takknemlig for ❤️

    12. HERREGUD jeg var så giret når de skulle annonsere stjerneskuddet, jeg håpte så inderlig det skulle bli deg – både fordi du fortjener det men også for å se hvordan du tok det å måtte opp på scenen😂😅😛 Du viste deg jo å være den fødte stjerne! Like vittig og kjapp i replikken som alltid 👌Gratulerer SÅ mye med seieren, du er bare helt super!

    13. Gratulere så mye med prisen! Den fortjente du!
      Takketalen din var kjempebra 🙂 Til og med bedre enn Peter sin 😉

    14. Gratulerer. Så utrolig vel fortjent. Håper dere har fått god valutta i form av søvn og barnefri.
      Du har en god og ekte blogg. Jeg humrer/gråter og blir tankefull gjennom innleggene dine. De rører meg.
      Kjenner meg igjen i mynteskrekk og andre fobier. Fortsett som du gjør.
      Ha ei god helg med familien din.

    15. Hurraaaa 🤗🤗🤗🤗🤗
      Gratulerer så mye med pris 🤗🤗🤗
      Heiet på deg hele veien!
      Velfortjent!

    16. Gratulerer sååå mye med pris!!!😃 Var så nervøs på dine vegne og holdt pusten da de leste opp navnet ditt som vinner. Men fytti katta for en fin og morsom takketale!! Ble rørt til tårer. Den mestra du bra!! Veldig velfortjent at du vant! Hilsen fast leser😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg