Bursdagen er avlyst

Onsdag kveld hørte jeg det knirke i babycallen, etterfulgt av en velkjent tasselyd. Jeg satt ved kontorpulten min i TV-stua, og ikke lenge etter stod en liten gutt i døråpningen og kikket på meg.

“Mamma.. Jeg fryser så fælt..”

Jeg kjente på panna hans før jeg tok ham med meg inn på badet, og ga ham litt vann mens jeg fant fram febermåleren. Så bar jeg den slappe gutten inn i senga igjen, konstaterte at måleren viste 39,2 – før jeg tenkte: Here we go again..

Etter en fin høst med mye barnehage og få sykedager, har vi virkelig fått smake virusherjingene på nyåret – og selv om jeg ikke føler vi har lov til å klage riktig enda, så gjør det litt ekstra vondt i mammahjertet akkurat nå.

For på søndag er det en veldig viktig dag, den lille tassen fyller fem år og vi har hatt nedtelling siden 1. januar. Selvfølgelig er det ikke verdens undergang, men akkurat nå er jeg sliten og veldig lei meg på hans vegne – mens jeg sender meldinger til alle foreldrene om at barnebursdagen i morgen er avlyst.

Timingen er med andre ord ganske så ille for en gutt som har gledet seg veldig. Men på søndag satser vi på en liten familiefeiring dersom formen er rimelig bra igjen! Mormor har lovet å bake verdens beste sjokoladekake uansett om det blir selskap eller ikke, og lillesøster har vært tidlig ute og kjøpt tidenes kuleste gave 🙂

 


Hmm.. Hva har hun funnet på i år, tro..? 😉

 

Så bursdag blir det i helgen, uansett! Og Nintendo, såklart. Masse Nintendo 🙂

 

 

/ God fredagskveld fra 3 friske og 1 syk

11 kommentarer
    1. God bedring til plutten.
      Her har det også vært mye sykdom. Men har gått ganske jevnt siden I Høst. Nå er jeg på 7 dagen med influensa og snuppa er forkjølet og har fått øyekatarr. Så klart er jeg jo alene da samboer er på wrc løp I Sverige og filmer. Men heldigvis kom ei venninne å hjelper meg litt så jeg kan slappe av litt innimellom. Er sååå glad for gode venninner.

    2. God bedring! Vi hadde nøyaktig det samme før poden sin 6 års bursdag og jeg måtte sende beskjed til hele klassen. Da var det en syk og lei gutt som gråt sine modige tårer i armene mine den natten. Heldigvis klarte vi å få ombooket det hele til senere, men ikke særlig festlig der og da. Håper han kommer fort på beina igjen!

    3. Masse god bedring til lillemann💙
      Håper formen tar seg opp og at alle holder seg friske og raske! 😍

    4. Her har vi ikke hat en full frisk uke på alle mann siden første uken i Januar!! Jeg er så lei. Influensa, forkjølelse, halsbetennelse , feber, øreverk, noe som minner om omgangssyke (men er ikke helt sikker på om det er det), og øyebetennelse. Kjenner at jeg gjerne tar en natt med søvn snart. For 1 åringen har funnet ut at det er kult med fest om natten 😂 i tillegg til urolig søvn på de tre største 🙂
      Noen ganger føles det som ekstrem sport å ha fire barn 🙂

    5. Huffda..
      Men ein liten trøst te dåkke der østanfor.. Her på vestlandet har me hatt sjuke ungar, Kåna og ein halvslarven Fatter’n, siden jul..
      Når me endelig ser lyset i tunellen, går ein eller aen ner for telling, igjen.. Og man synke ner i hengemyra nok ein gang..
      But… Thats life with Kids.. =D
      God bedring te småtten, og lykke til i helga.. =D

    6. Off, god bedring! Her måtte vi avlyse 4-årsdag forrige helg da ettåringen fikk omgangssyke 15 minutter før feiringen startet. Bursdagsgutten var helt knust stakkar. Flere gjester stod på døren. Tør ikke invitere til ny feiring før alle er overstått med spying. I går spydde fireåringen…

    7. Huff, så trist å høre. Håper han blir fort frisk igjen og at han kan glede seg over feiring på dagen. Kjenner jeg fikk vondt i mammahjertet for at barnebursdagen måtte avlyses ❤

    8. Stakkars Plutten, nå syntes jeg synd på ham! Bursdag er jo ekstremt viktig i den alderen. Håper dere får til å lage fest en annen dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg