Det sa Poff!

I helgen skjedde det noe mystisk her hjemme. Vi skulle steke pizza lørdag ettermiddag, og jeg hadde skrudd på stekeovnen ti minutter før. Plutselig sa det “Poff!” inni ovnen, før den begynte å fylle seg med røyk.

Jeg fikk skrudd den av i en fei, men det fortsatte å gløde i varmeelementet på den ene siden. Det så rett og slett ut som at det hadde vært en liten eksplosjon, og jeg fikk helt skjelven av tanken på om det faktisk kunne tatt fyr dersom vi ikke hadde vært på kjøkkenet..

Litt senere på kvelden skulle vi sette på Barne-tv, og da oppdaget vi at vi verken hadde tv-signaler eller internett-forbindelse. Det første vi tenkte var at dette kunne ha noe med stekeovnen å gjøre, men etter å ha snakket med en elektriker var visst det lite sannsynlig.

 


Not Online..

 

Så var det bare å ringe kundeservice for å se om de kunne finne ut om det var noe feil på linja, og denne gangen husket vi faktisk først å sjekke at ikke ungene hadde nappet ut en ledning. Forrige gang vi hadde en tekniker på besøk, følte jeg meg rimelig teit da han fant ut at feilen skyldtes en ledning som ikke sto ordentlig i.. Aldri vært så flau noen gang 🙂

Tv- og internettleverandøren lovet å sende en tekniker så fort som mulig, men det viser seg at “så fort som mulig” er ganske relativt. Hvilket er sabla slitsomt når man er to personer med hjemmekontor. Jeg ringte kundservice nå nettopp for å høre om tekniker er på vei, men den hyggelige damen kunne fortelle at han ikke kommer før på ONSDAG.

Akkurat da angret jeg litt på at jeg hadde tastet “1” på spørsmålet: “Hvis du godkjenner at samtalen kan tas opp og brukes i lærling-øyemed, tast 1”.

Men man trenger da ikke stekeovn eller tv- eller internettsignaler for å få en feianes flott start på uka! Peter er i Oslo for å være med på innspilling av noe artige greier, og jeg har startet mandagen med et rosa smell:

 


Denne fargen.. Kaboom!

 

Også må jeg tipse om at Peter og jeg endelig har fått spilt inn en ny episode av podcasten vår, “Gjesterommet”! Det er moro å være tilbake etter fem måneders pause. og nå gleder vi oss allerede til neste innspilling. Den episoden kommer da om fem måneder, altså i august. Neida 😉

Podcast er perfekt å høre på til og fra jobb, mens man lager mat, går tur, sorterer tøy, etc. Jeg syns podcast gjør husarbeid lettere, og for tiden tråler jeg meg gjennom “Harm og Hegseth” med et smil om munnen.

For jeg hører ikke på Gjesterommet, der går grensa.. 😉

 

 

/ God ny uke – med eller uten podcast, tv, internett eller stekeovn 😉

7 kommentarer
    1. Hei! Hvor hører du på podcast? Gjesterommet var den første podcasten jeg noensinne har hørt – digger den! Nå leter jeg etter andre spennende podcast? Kanskje du kan kjøre innlegg om det? 😀 Stor klem!

    2. Synes Gjesterommet er for det første et kjempekoselig navn på podcasten men også at selve ‘radiosendingen’ er knallkoselig:D Jeg hadde ikke hørt siden den første, så dere var fredagskvelden min og jeg stooorkoste meg:D Tusen takk, gleder meg masse til neste!

    3. Nei så morsomt! Jeg bruker Podkicker på mobilen, den syns jeg er veldig bra. På iTunes kan du velge “podkaster”, og der får du opp en lang liste over norske pod’er 🙂 Mye bra å velge blant! Godt mulig jeg skriver et podcast-innlegg snart, takk for tips!

    4. Oi, det var fredagskvelden sin, det! Haha, så trivelig å høre 🙂 Hvis alt går som planlagt kommer neste episode etter vinterferien! Vi gleder oss også 😉

    5. Endelig leste jeg podkast innlegget på rett tidspunkt, jeg hadde nemlig tid til å endelig teste det ut! Takk for en super start på uka:-D Og, så måtte jeg jo høre tre til da, hehe. Håper ikke det blir like lEnge til neste podkast!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg