Derfor er vi ikke med på Bloggerne

Årets sesong av Bloggerne er i gang på TV, og verken Peter eller jeg har noen interesse av å se på siden vi ikke er med selv i år.

 

TV2, Bloggerne. 2016
Godgjengen fra i fjor 🙂

 

Neeeida – selvfølgelig skal vi se på!

Nå har vi riktignok ikke kommet i gang med første episode enda, men jeg har fått med meg flere av reklamesnuttene for årets sesong. Serien står på opptak, og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med Kristine Ullebø, Komikerfrue og Anne-Brith.

Jeg elsker lettbeint TV-underholdning, og selv om jeg sannsynligvis kommer til å se på med litt andre øyne etter at vi i fjor fikk se hvordan produksjonen faktisk foregår, så må jeg si jeg beundrer årets deltagere som gir alt og byr på seg sjæl. Det er nemlig ikke så lett som man skulle tro!

For under innspillingsperioden i fjor, innså Peter og jeg at vi rett og slett ikke er sånne folk som stopper midt i en krangel og sier: “Bare vent litt, jeg skal bare hente videokameraet”. Vi er langt unna Marna og Ørjan som syns det er ålreit å krangle med et helt film-team i stua.

Vi var med i serien uten å bidra med store tårer, kjærlighetssorg eller dramatikk. Bare helt udramatisk hverdag med to små barn og en logrete hund. Vi skjønte jo fort at det ikke var spesielt interessant for et TV-publikum, og på et eller annet tidspunkt var vi faktisk inne på tanken om vi kanskje burde iscenesatt noen krangler, dratt på uplanlagte utflukter og kokt suppe på en spiker bare for å lage god tv. Men så innså vi ganske kjapt, at sånne folk er vi bare ikke.

Vi har kanskje litt uvanlige jobber, men vi er altfor vanlige til å lage god TV.

Men hele denne opplevelsen har fått meg til å innse en ting:

Jeg er så stolt av at vi er oss sjæl! Vi blogger hver eneste dag uten å spekulere i clickbait-overskrifter. Vi skriver om hverdagslivet, uten de store skandalene. Det er slappe ammepupper, leverpostei på buksa, oppturer og nedturer. Dette er oss – og det gjør meg så stolt!

 

 

Dessuten gjør det meg så glad at hverdagslivet faktisk er nok for at du og dere har lyst til å stikke innom og lese i løpet av dagen. Det gjør meg skikkelig glad at dere er like nedpå som oss, og at det faktisk ikke er mer som skal til! Dere forventer ikke de store skandalene, og det syns jeg er så fint.

Så får det heller være at vi er altfor kjedelige som TV-underholdning. Det er jeg jo helt enig i 🙂

Vel, bortsett fra den dagen vi skulle på Blog Awards, da. Da nervene mine tok overhånd og jeg lå i fosterstilling på hotellrommet. Det hadde blitt bra TV, det 😉

 

/ En får værra som en er

32 kommentarer
    1. Vi (meg og mannen) savner dere, til tross for at det er forståelig at dere ikke ville være med mer. For oss var dere en frisk pust i bakken, og dere virket så utrolig ekte. Vi kjenner oss ofte igjen i dere, og å se hverdagen deres på TV gjorde at vi likte dere enda mer!! For noen flotte og jordnære folk som tydelig er veldig, veldig glad i hverandre, tenkte vi. Flott familie, koselig dynamikk 🙂

    2. Dere er SÅ fine akkurat som dere er! Det er så deilig å lese en blogg man faktisk kjenner seg igjen i – med ammepupper og leverpostei på buksa fremfor silikon og løsnegler. Ikke at det er noe galt med bloggere som har silikon og løsnegler, altså, det er bare så langt i fra det hverdagslivet de fleste av oss lever. Tommel opp for det kjedelige, men fantastiske, hverdagslivet og tommel opp for dere! <3 👌🏻👍🏻🙌🏻❤

    3. Det er faktisk på grunn av manglende drama og skandaler at du og din mann er de eneste jeg leser bloggen til.
      Syns det er så koselig å lese om hverdagen deres. Kjenner meg igjen i så mye, har to barn selv, født samme år som dine to, bare noen måneder senere.

    4. Synes bloggerne var likest når dere var med jeg. For vi er mange småbarnsfamilier her ute, og jeg synes dere så absolutt laget bra tv 😊 Det trenger jo ikke å handle bare om krangling, tårer, snørr og sorg. Jeg mener at en helt vanlig hverdag også er bra tv jeg 😊

    5. Jeg likte dere på tv, jeg. Men jeg tror at grunnen til at bloggen din har blitt min favoritt, er kombinasjonen av utrolig velskrevet tekst, lun humor, lite selvhøytidlighet, og at man kjenner seg mer igjen i et vanlig liv, enn et fylt av drama og botox.

    6. Jeg blir nok å savne dere på tv-skjermen, det var så koselig underholdning. Ikke drama, bare herlig hverdagsliv med småbarn.
      Apropos ammepatter, jeg kom over et blogginnlegg isted som fikk meg til å le til tårene sprutet. Jeg aner ikke hvem bloggeren er, men herlig fred så morsom! Du sliter kanskje med at du har født vekk rumpa di, mens hun stakkars har punkterte rumpeballer som applauderer henne når hun løper hahah!! 😂
      http://m.jannenordvang.blogg.no/1488382069_punkterte_rumpeballer_og_juksetruse.html

    7. Uten store skandaler?😱 Hva med Peters mannesjuke? Og utpakkingsproblemer? Og hele malingsprosjektet som tok Ca et år? + 800000 perler på gulvet, leverpostei i taket og yoghurt på gardinene.. Det er nok skandale til at jeg klikker meg inn på bloggene deres hver kveld! Jeg simpelthen digger dere, gode og skjønne mennesker! 😍
      Jeg må også bare si at jeg enda husker den episoden da dere var på hytten, og dere er nede ved sjøen og fisket etter krabber med Plutten. Så drar lilleplutt opp tang og spør “er dette salat??” Såååå søt og artig type!
      Hilsen en som gleder seg stort til neste malingsprosjekt <3

    8. Og DER mistet serien en seer. For jeg så bare på den for å få med meg dere! Beina på jorda hverdagstv. Verdien av det er undervurdert. Drama har jeg så men nok av ellers!

    9. Det er nettopp dette som er så fantastisk med dere! Bloggverden har mer enn nok med clickbait-bloggere, og det eneste som oppnås med det er at man klikker inn og sitter irritert igjen fordi man innser man gikk på “baiten”.
      Her får man servert ærlighet uten å trenge å tenke på om det er iscenesatt. Dere skriver rett og slett så bra, og er så herlige at dere ikke trenger å lure folk inn på bloggen!
      Fortsett slik dere gjør, det er derfor vi DIGGER dere!

    10. Vi fikk tilbud om å være med i en tvserie om parforhold (eller noe) for et par år siden. Yaay kult tenkte vi først, men jeg ER så glad vi sa nei. Det hadde ikke blitt ekte i det hele tatt, jeg hadde aldri klart å slå meg så løs at det ble naturlig.

    11. Jeg savner dere på bloggerne faktisk. Å ha et jordnært anker oppi all hurramegrundt som foregår hos de andre var utrolig fint. Det gjør at alle oss vanlige folk ser at det er fint med leverpostei på buksen og slappe ammepupper 😉 heia dere!
      Forresten, Christina… Hva jobbet du med før du ble blogger?

    12. Det er synd at dere ikke er med lenger. Dere bidro med deres og for meg så var det helt innenfor. Dere trenger jo ikke gi det helt opp. Start deres egen vlog (youtube) og bare ta det i deres eget tempo. Da har dere selv kontroll på klippingen og kan gjøre ting litt mer “funky” – Alt av statistikk, seere (abonnenter) ligger tilgjengelig. Youtube har nettopp lansert sin egen tv-tjeneste i USA og Europa ligger å venter. Dette er fremtiden 🙂

    13. Kjedelig at du må rakke ned på Marna og Ørjan for å føle deg bedre selv. Alle forhold er ulike og kanskje er turbulente forhold med litt krangling like bra som de som krangler på bakrommet:)

    14. At dere syns dere ikke er spennende nok for TV er for meg veldig spessielt. Der har en så arti humor dere k mellom å som andre har sakt her er det godt å hvile øynene å se på dere som ikke lager så forbanna mye drama. Godt å se at andre familier er sånn som oss. Som vi kan sammenligne oss med. KOM TIL BAKE

    15. Vlog har vi faktisk lurt litt på, for vi lagde en video da vi skulle teste surströmming for første gang – og det var ganske så moro! Så kanskje vi skal vurdere dette? Takk for innspill! 🙂

    16. Nei nettopp, det er faktisk ikke så lett å være naturlig foran kamera som man skulle tro. Det ble jo litt enklere siden vi skulle filme mye selv, men de gangene vi hadde filmteam på besøk ble det veldig merkelig husker jeg 🙂

    17. Hahaha, du har jo rett! Det er jo små skandaler hos oss hver eneste uke 😉
      Åååå, “er det salat?” – det kommer jeg aldri til å glemme! <3

    18. Hei og hopp <3
      Jeg synes dere er topp!! Deilig å slippe de slitsomme lureoerskriftene, jeg leser faktisk ingen av de andre bloggene, men jeg når jeg merker at noen driver med clickbate blir jeg så fort lei!
      Fortsett å være dere! En annen ting jeg setter pris på er at det virker som om dere setter det ekte livet forran blogglivet, og det gjør meg glad. Hvem vil lese om et oppdiktet perfekt liv som på ekte er kjedelig og trist?
      P.S. Vaskemaskinfilteret mitt er nå rent!! Det er mestring det!!
      Fredagsklem <3

    19. Men hvis du er seriøs, så kan jeg jo svare seriøst også 😉 Det var overhode ikke ment som å rakke ned på noen, heller det motsatte – jeg skrev jo “jeg beundrer årets deltagere som gir alt og byr på seg sjæl”. Hvis ikke krangling foran kamera er å by på seg selv, så vet ikke jeg 🙂

    20. Hahaha, nå måtte jeg le – for hver melding jeg får om rent vaskemaskinfilter blir jeg så glad! Skjønner at det var litt uggent å rense for flere enn meg 😉
      Tenkte forresten jeg skulle sende deg en melding, for jeg håper vi ses neste lørdag? Jeg kommer til å huke tak i deg! Jeg gleder meg skikkelig til inspirasjon og faglig påfyll!
      God fredagsklem tilbake – takk for gode ord, håper du får en fin helg <3

    21. Ja, ja. >En tid for alt. Sist uke lå jeg syk hjemme og da hadde jeg Bloggerne som maraton på TV2Sumo. Må innrømme jeg aldri har sett dette før, og i alle fall ALDRI komentert en blogg !!! (ehh før nå da)…. Men det som slo meg er at jeg ble litt hekta, kom liksom inn i andres liv. Men den største følelsen var dette paret her Kona til, og pappa til eller noe sånt. Herlighet for et herlig par. Å se noen som passer så godt sammen, så naturlige og avslappa. Herlig. Er selv pappa til 3 og har ei vakker kone, men kjente likevel på en nesten “forelskelse” til dere. Dere traff meg mitt i hjertet. Så herlig å se at det finnes vanlige menesker der ute. Og du Christina må fortsette å smile og le som du pleier, og Pappa til fortsett å være like lun og spøkefull som du har vist at du er. Kjempepar, digger dere fordi dere er de dere er, og ikke noe rolle eller påtatt jåleri!! Ha en fin helg begge to. Hilsen Pappa til tre, gift med Kona til meg 😉

    22. Viste dere at blogging er grunderskap? Dere skaper egen arbeidsplass gjennom deres egen blogg. Dette er grunderskap på godt norsk. Youtube er også grunderskap. Da man lager videoer for å tjene penger. Dette er god grunderskap. Youtube, video spill Gaming og blogging er den nye oljen i Norge. Politikerne skaper ikke arbeidsplasser. Det er folket som skaper sin egen arbeidsplass.
      Skaper man sin egen arbeidsplass gjennom Youtube, Blogging og gaming. Ja de er man i mine øyne en grunder.

    23. Dere er jo av de jeg helst kunne tenke meg å kikke på! Uansett hvor rart det hørtes ut… 😏 Lag youtubekanal og vlog også da vel ❤

    24. Liker bloggen din nettopp fordi du ikke har clickbait-overskifter (de er så sykt irriterende! Leser ikke bloggere som benytter seg av clickbaitoverskrifter lengre, for å si det sånn), og fordi du er så ekte og hverdagslig. Det går liksom an å identifisere seg med deg, og du er et sunt forbilde for både unge og voksne, fremfor alle de som fokuserer på utseende, kropp, botox, silikon og andre operasjoner (eller som tydelig driver på med dette).
      Du er bare helt super 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg