Dager som dette

Jeg elsker bloggen min. Den er mitt lille fristed der jeg selv setter dagsorden. Akkurat det er en befriende følelse, spesielt de dagene man bobler over av ideer og skrivelyst. Det gjør meg glad å skrive om fine, morsomme ting – jeg elsker smilefjes.

Men så kommer dager som dette. Der man startet morgenen med å svare på et par mailer, og skal begynne på dagens blogginnlegg om Snapchat. Så skal man bare kjapt innom en nettavis for å få med seg de siste nyhetene, og på en-to-tre har mammahjertet gått i tusen knas.

Plutselig føler man seg som en dust der man sitter og skal skrive et seriøst innlegg om Snapchat, mens noen der ute har mistet en sønn. En femåring på vei til barnehagen sammen med mamma og lillesøster, på en helt vanlig tirsdag.

Den sorgen.. Det går ikke en gang an å forestille seg. Brått blir Snapchat så uendelig ubetydelig. I dag tror jeg mange pappa- og mammahjerter har grått noen tårer.

For på dager som dette innser man at bare én bokstav skiller lykke fra ulykke. Dager der man ristes ut av sin lille boble, gråter i medfølelse og innser at livet er langt fra bare smilefjes.

 

 

/

13 kommentarer
    1. I dag startet dagen med influensa fra h.. på meg, far skulle på jobb og jeg kjente bare at dette blir en laaang dag. Så titter jeg opp i sprinkelsenga på det lille vidunderet på tre mnd som ligger og smiler til meg, og straks var morgenen bedre. Under frokosten sjekker jeg nettavisen og tårene triller helt ukontrollert, lille ser opp og møter blikket mitt. Vår fantastiske lille gutt, så sårbar og så dyrebar.. Tanken på at noe skulle skje han gjør så ubeskrivelig vondt, og jeg hadde aldri blitt glad igjen.. Så tross influensa, søvløse netter og vond rygg er jeg så uendelig takknemmelig for hver dag. For at jeg får vpkne til verdens største smil fra den fineste gutten i verden, for at jeg får kose, tulle, trøste og susse. At noen andre i dag sitter igjen med et barn for lite er forjævlig.. Mammahjertet gråter i dag, og det er i alle fall en liten skatt som skal få ekstra kos til nattmaten sin i kveld..

    2. Helt enig med deg!! Har kommer noen tårer her i dag også, har så uendelig vondt i mammahjerte mitt ❤️❤️

    3. Det er mange av oss som sitter med den følelsen i dag. Travle kvardagar, sjuke unger og lite søvn- jammen e vi heldige som får ha det sånn. Alternativet e så inderlig vondt å tenke på. Mange tanker til den stakkars familien som mista gutten sin i dag- og en skikkelig tankevekker til alle med små og store kvardagsutfordringer ❤❤❤

    4. Det er så godt at flere setter ord på de følelsene en selv har, her i huset har mor og far hentet de små ekstra tidlig i dag og klemt ekstra mye på de pga dagens hendelse.. kanskje det er fordi vi har barn på samme alder som de involverte, og at det derfor ble ekstra for oss i dag?

    5. Takk for at du setter ord på dette på en så god måte!
      Det som blir formulert i nettaviser blir for overfladisk, “dette er en trist dag, og våre tanker går til familien”… det er bare ikke beskrivende nok!
      Dette er en dag som forandrer deres liv for alltid- og for oss som står på sidelinjen river det i hjertet!

    6. Satt i en lastbil utanför Ålesund när jag hörde detta på radion igår. Kände hur hjärtat frös till is och världen stannade en sekund. Det slog mig hur förbannat orättvist livet är. HUR kan det hända? Vem tillåter att något sådant här får ske. Det finns inga ord!
      Mina tankarr med familjen. Och alla andra som förlorat sina små. Idag är världen lite mörkare!
      Tack för att du tar upp det på ett så fint sätt <3

    7. Leste om ulykka tidlig morgen, og tenkte på det stort sett hele dagen. Så ufattelig vondt! Måtte klemme litt ekstra på min egen femåring. Skriver som andre her at det gjør ufattelig vondt i mammahjerte. Blir fysisk uvel! 😔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg