Liv Laga med kjøttfri taco

/ Sponset innlegg

Etter at vi kastet oss med på utfordringen om å leve kjøttfritt i oktober, har vi virkelig fått øynene opp for smaksrike måltider som ikke inneholder kjøtt. Ikke bare er det godt for samvittigheten å gjøre noe positivt for jorda vår – men det har vært helt topp å bli mer bevisst på hvor mye god mat man kan lage uten kjøtt!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hva med et skikkelig smakfullt tacomåltid?

 

Forrige helg testet Peter vegetarburgeren “Liv Laga” fra Hoff – og det var en fryd å lese tilbakemeldingene fra leserne hans! For denne nyheten er det tydeligvis flere som har fått med seg allerede, og folk kunne både melde om at de hadde forspist seg, samt at dette må være den beste vegetarburgeren som finnes på markedet.

Denne uka var det endelig min tur til å teste nyheten fra Hoff på kjøkkenet, og siden Peter gikk for den klassiske burgermiddagen, ville jeg prøve noe nytt. Hva med å lage tacowraps med vegetarburgere i strimler? Yum! 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

HOFF Liv Laga vegetarburger kommer i to ulike varianter. “Original” med smaksinspirasjon fra Mexico, som inneholder potet, linser, aspargesbønner og mais. Variant nummer to er “Tomat og Ost”, som er inspirert av det italienske kjøkkenet og inneholder potet, linser, soltørkede tomater og ost.

Burgerne er forøvrig glutenfrie, og inneholder ikke soya. De varmes kjapt og enkelt i stekepanna, i ovnen eller på grillen – mens du gjør klart tilbehør etter ønske.

Verdens enkleste og beste guacamole lager du for eksempel på ett minutt!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

  • 1 avokado
  • 1/2 – 1 hvitløksfedd
  • En dæsj seterrømme/kesam etc.
  • En skvis sitron
  • Salt og pepper

Miks sammen – og voila!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jeg må innrømme at jeg ble litt satt ut av Peters slafselyder underveis i måltidet, for det er lenge siden jeg har sett ham kose seg mye. Men jeg slafset jo like mye selv, for vegetarburger-bitene smaker en hel masse!

Kryddermiksen er virkelig god, og burgerne er akkurat passe spicy og har god konsistens. Det siste syns jeg er et kjempepluss, da jeg ikke er så fan av tørr mat.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Noen liker tortillas..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
..Andre liker skjell/trays..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
..Mens andre bare må tvangsfôres 🙂

 

Liv Laga er allerede i middagsloopen vår, og kan altså brukes til så mangt. Flere fristende oppskrifter og mer info om burgerne finner du her: Real middagsmat uten kjøtt 🙂

 

P.S. HOFF Liv Laga vegetarburgere finner du i frysedisken i de aller fleste dagligvareforretninger.

* Følg HOFF på Facebook *

16 kommentarer
    1. Pico de hva-for-no? Nå følte jeg meg som mormor, hahaha 😀
      Koriander har jeg ikke tenkt på! Er ikke sånn veldig glad i det på generell basis, men skal jaggu teste det i guacamolen, takk takk! 🙂

    2. Hei, fint om du kan endre teksten fra “100 % vegetariske” til “lakto- ovotarian-vennlige”. Den ene inneholder melk = ikke vegetarisk. Begge inneholder egg = ikke vegetarisk. Flott om du oppgir riktig opplysning 🙂

    3. Fint du sa fra om dette, for denne informasjonen står på produsentens nettside 🙂 Jeg skal endre teksten min, og melde fra videre – tusen takk!

    4. Jeg vil anbefale dere å prøve søtpotet-taco!
      Veldig godt:) Kutt søtpotet i terninger, ta de i en bolle med et par skjeer olje og tacokrydder. Bland godt og stek på 220 grader til bitene er møre. Serveres i tacolompe med friske grønnsaker og en chunky, spicy guacamole. Dødsgodt:)

    5. Vi gikk faktisk til innkjøp av disse burgerne etter å ha lest innlegget til pappahjerte (ikke smakt dem enda). Kjempegøy med tips til andre måter å bruke burgerne på!
      Koriander spiser jeg heller ikke frivillig. Har altfor mange ganger blitt offer for snikkorianderisering av asiatiske retter, blæh!
      Til deg over som sier at ting ikke er vegetariske om det er innhold av melk/egg, jo det er det. Men det er ikke vegansk.

    6. Andrea: nei det er det ikke. Inntar du melk er du laktoterianer. Spiser du egg og melk er du laktoovoterianer.

    7. ER så utrolig bra at det satses mer og mer på kjøttfrie alternativ:D Jeg venter likevel i spenning på når det blir vegansk <3 Da er det TAKE ALL MY MONEY:D

    8. Unnskyld, men her må jeg bare rette. Hvis noe verken inneholder meieriprodukter og egg er det vegansk. Inneholder det en eller begge deler er det vegetar. Derimot finnes det vegetarianere som har droppet en av delene og derav den litt mer “kompliserte” inndelingen.
      Lakto-vegetarianer: melk
      Ovo-vegetarianer: egg
      Lakto-ovo-vegetarianer: egg og meieriprodukter
      Alle disse “kategoriene” er det fremdeles korrekt å bare kalle vegetarianere 🙂

    9. Vilde: 🙏🏼
      Det jeg også mener. Laktoterianer f.eks er en undergruppe. Ikke kjøtt = vegetar 🤞🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg