Skavanken i taket

Noen ganger blir jeg så fascinert av tanken på at andre familier har bodd i huset vårt før oss. At to andre familier har levd sine liv under det samme taket som vi nå lever vårt liv.

Mennesker som har sovet, spist, dusjet, vasket klær, laget hakk i gulvene, låst de samme dørene, irritert seg over knirken i parketten, skrubbet badekaret og vasket doen – i det som nå er vårt hus. Det føles så rart.

Også oppdager jeg ting som dette.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ting man kanskje ikke ser på lang avstand, men som blir veldig synlig når man har kontorpulten sin rett under, for eksempel. Og så blir man sittende å fundere.. Hva i all verden skjedde egentlig her?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Hvem var det som feilberegnet tapetlengden? Hvem fant ut at det bare var å klippe til en helt tilfeldig liten flik og lime helt tilfeldig oppå, litt sånn på måfå? Samme om det er lim under hele fliken, da – ingen som ser det likevel.

Og er jeg den første som har lagt merke til denne lille skavanken? Eller har noen sittet akkurat her jeg sitter nå, og studert den før meg? Vil det bli nye eiere i framtiden som kommer til å oppdage fliken, eller kommer jeg til å male over den slik at den aldri mer vil synes?

Eller kommer fristelsen en vakker dag til å bli for stor..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Det er jaggu ikke bare gamle hus som har sjel 😉

3 kommentarer
    1. Hehe..
      Ein liten betraktning fra Vestlandet her.. Når du ikkje heilt gjerna vett ka du ska finna på å skriva om.. Så blir det ein liten tapetflikk, opp unna taket.. Som du sikkert har oppdaga, når du har vridd topplokket, mens du har satt hendå bak om nakken og bøyd deg bakover i kontorstolen.. Opps, ein tapetflikk og vips .. ett innlegg blei til..
      Eg sitte i sofaen, som forsåvidt e mitt “kontor” .. Fordi alle andre rom e opptatt av Flokken vår..
      Og når eg sitte med total skrive sperra og ikkje har fanaring om ka eg ska skriva om.. Så dukka det opp nåken “Chicks” på tv’en i minimale bikiniar og ein gjeng ungfolar med inflasjon på sixpack..
      Og vips.. Så blei det ett innlegg om Paradise Hotel..
      Og Peter male penisar på veggen..
      Herreguuud.. Det e kvalitet på bloggfronten tidligt i Mars.. Både på Vestlandet og Østlandet..
      =D =D =D .. Hils Kunstnaren, forresten.. =D

    2. Nå lo jeg høyt, så tårene trillet, midt i en overfylt buss… 😂😂😂
      Sånne “løsninger” er det over hele huset vårt, og jeg tar meg alltid i å tenke “Hmm, dette var fiffig.” Som da de la gulvet litt for kort, og limte over en laminat kantlist til laminat benkeplater. Eller da de rett og slett la listen bak sofaen inntil veggen, uten feste. Spiker er oppskrytt. Eller da de pusset opp kjøkkenet, og satte overskap foran vindu…
      Neida så… 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg