Puppene er vekk!

I altfor lang tid har jeg skjøvet det foran meg, men i dag tok jeg endelig tak. Jeg åpnet skuffen i kommoden, skuffen som inneholder noen helt spesielle plagg jeg ikke har hatt på siden jeg ble mor i februar 2012.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jeg burde åpnet denne skuffen for lengst, men jeg har altså utsatt det i det lengste. Sannsynligvis fordi jeg har visst hvordan det kom til å gå, men også på grunn av konklusjonen jeg visste kom til å komme.

For skuffen har i flere år rommet noen gamle favoritter, fra den gangen kroppen min ikke hadde gått gjennom to fødsler og store endringer. Jeg snakker om mine gamle yndlings-bh’er.

 

 

De gode gamle favorittene, som jeg puttet i skuffen da jeg ble mor for første gang, og tenkte: “Jaja, bare bli ferdig med denna ammingen først, så ses vi igjen!”

To barn og to ammeperioder senere, var det altså i dag på tide med et meget forsinket gjensyn. Og det gikk jo nøyaktig som forventet…

 


Hva med en litt romslig bikini?

 


Denne var altfor liten(!) i 2012.

 

Hovedgrunnen til at jeg har utsatt denne BH-prøvingen så lenge, er at jeg har støttet meg til flere utsagn jeg har lest – som at: “Det går an å få tilbake det meste av størrelsen”, eller “brystene går hos mange tilbake til utgangspunktet”.

Så jeg har sittet og ventet. Og ventet. Og ventet. Men mye tyder på at puppene har forsvunnet på nøyaktig samme vis som rumpa. De har reist og kommer tydeligvis aldri tilbake.

Det kom vel ikke akkurat som noe sjokk, men jeg må innrømme at det blir litt småtrist å kvitte seg med de gode gamle yndlings-bh’ene som har ligget og ventet på meg i fem år.

Med mindre jeg bruker det samme trikset som da jeg kjøpte min første BH som 12-åring 😉

 


Så god som ny!

 

/ Farvel pupper – hello nye BH-er

57 kommentarer
    1. Du har så fine, bra og morsomme innlegg! Liker innleggene dine. Og har lest bloggen din i ca sånn 4 måneder eller mer. Du og mannen din er såå morsomme

    2. For å si det sånn. Puppene mine var tilbake da frøkna her var 4 år ca. Nå er hun snart seks og lillebror har nettopp ankommet. Så det er vel bye bye pupper for de neste 4-5 årene🤣

    3. Det fine med at du ikke har gigantiske jur, er at du ikke trenger å panikksvette over at de kommer til å sige nedenfor knærne. Mine er så tunge og slappe at jeg regner med det ser ut som jeg har fått baller i en ikke altfor fjern fremtid. “Når kjærringa har større baller en mannen i huset,” kommer hvertfall til å passe bokstavelig talt.

    4. Haha, AKKURAT sånn ser mine pupper ut også, nå på tampen av andre ammeperiode😄 Flate på toppen!
      Synes du har en fantastisk fin blogg, er innom deg hver kveld😊

    5. Synes du er fin uansett jeg 🙂 Mye bedre med små pupper enn store pupper og som man får vondt i rygg og nakke av 🙁

    6. 24 år, ett barn, har ammet nå i to år. Og akkurat sånn, men enda litt verre. Hadde i-cup før fødsel, fyller ikke engang en hel b-cup nå (bare med den ene puppen) 😂 Men de har gjort jobben sin!!

    7. Du kan jo få litt av mine. Hadde ganske greit store før jeg fikk mini. Og har enda ikke gått tilbake. Savner å kunne gå og kjøpe bh hvorsomhelst☺😣 Eller bloggen BTW. Har lest siden første innlegg.☺😍

    8. Sånn blei det her og, bortsett fra at æ hadd små fra før av, så spent på ka så blir igjen om æ får fleir onga🙈

    9. Akkurat sånn jeg har det! Har en skuff med bh’er, men har bare to jeg bruker. Alle er for store. De to jeg bruker er ganske romslige de og, men det er de som passer best. Økonomien tillater ikke bh shopping, så jeg går å drømmer om at puppa skal dukke opp igjen. Syns de var små før, men nå er det ingenting igjen etter en ammeperiode :p

    10. Jeg har det samme problemet, men det satt litt langt inne å innse at jeg ikke lenger bruker 80E. Jeg dro omsider til butikken for å kjøpe nye, det viste seg at jeg nå bruker 80B. Ikke så rart at puppene mine så ut som to rusjebaner da jeg på trass brukte de gamle bhene. Jeg klaget til tanten min om at uansett hvor mye jeg forsøkte å dytte opp puppene så bare falt de sammen. Hun kunne tipse meg om at hvis jeg rullet de sammen nedover (!!) så fikk man så fin kløft så. Jeg kan nå heller tipse om at bh i riktig størrelse gjør samme nytten, men med mindre sammebrulling av slappe ammepatter.. 😂

    11. Motsatt virkning her! Før jeg ble gravid ønsket jeg meg silikon. Fikk første barn, og puppene vokste naturligvis. Ammet bare maks 2 mnd før melken da stopp. Dro fram mine kjære vanlige DD bher… For liten?! Dro til butikken, og fikk beskjed om at må var det F som gjaldt her! Ble gravid igjen. Denne gang funket ammepuppene vare knappe 3 uker. Dro frem F vennene mine klar for å hoppe ut av slappe amme bher. Men hva? For liten? Dro tilbake til change. Damen i butikken målte og fant frem. Nå trives jeg i mine G/H cuper. Og håper de forblir der en stund 😅

    12. Jeg ble så glad da jeg endelig fikk de små puppene jeg alltid har ønsket meg!! Riktignok var det ikke akkurat på denne måten jeg tenkte det skulle skje, alvorlig sykdom, men nå kan jeg endelig gå uten bh uten å få gnagsår, og slipper å få merker helt ned til navlen……… Tung var det også!! 😉
      Nå vet jeg nøyaktig hva hver pupp veier…………. 😉 Og bh husker jeg ikke sist jeg brukte…. 😉 Har to “sports bh’er” fra siste rekonstruksjonsoperasjon og drar de en sjelden gang frem…….. 😉
      Håper du finner noen fine bh’er du kan bruke!! Og jeg er enig med at du skriver gode innlegg!!! <3 <3 <3

    13. Haha. Sorry at jeg ler men har en boks øverst i skapet med mine. Vi sees neppe igjen. Nå er jeg ikke ferdig med å amme nr to, som forøvrig bestemte seg for at det var best å bare ta ene puppen. For å si det sånn at å bare amme med en pupp ser ikke særlig pent ut. Ser ut som høyre og venstre er to vidt forskjellige personer og det som er igjen på den siden jeg ikke ammer er stusselige saker. Samme har skjedd med rompa mi også, den forsvant etter svangerskap nr2. Jaja. Vi har fått vakre barn da😅
      Digger bloggen din👍🏻Alltid like morro å lese😊

    14. Akkurat slik ble det hos meg og, men jeg klarte ikke å kvitte meg med dem 😅 Enden på visa var at de lå der og ventet, bh-ene altså, og nå? Nå har de fått en ny æra. Min datter har fått dem!😅

    15. Det ser akkurat ut som mine pupper. To barn og ca 1 år siden jeg sluttet å amme minstemann. Kan ikke helt se hvordan de skal kunne “poppe” tilbake til slik de var 😉 men jeg har jo fått to fantastiske barn isteden så det er helt i orden 😉

    16. Jeg ser ei over her som har sånne som ser ut som sokker med tennisball nederst… Bytt ut tennisball med små skumballer; der har du meg 😎🤦🏼‍♀️

    17. Herlig lesning!
      Bare vent til overgangsalderen (eller undergangsalderen som det heter her i huset), da kommer de tilbake. Har aldri hatt så bra pupper som nå – hehe.

    18. Åh, nå ble jeg litt missunnelig kjenner jeg. Minsten er 6 mnd og amma i kun 6 uker, men etter to unger så er puppene mine større og må til anskaffelse av større bh 😩 Og er det noe jeg ikke kan fordra å prøve, så må det være bh’er.

    19. Fantastisk innlegg! Flirte godt for meg selv, og kjenner meg så godt igjen!!! Veldig lite igjen av puppene (som i utganspunktet var små) etter to ammeperioder. Er i gang med amming på nr tre nå, veldig spent på om det er noe igjen i det hele tatt når denne omgangen er ferdig!

    20. Pupper er jo bare fett, så kan hende du nå er tynnere enn da du brukte de bh-ene sist, og da er det klart bh-ene blir for store 🙂

    21. Åh jeg ler meg skakk av deg altså! For en herlig dose selvironi. Jeg sitter her 6 mnd på vei med første og føler med som Pamela Anderson. Har irritert meg grønn over at de to nye, fine BHene jeg kjøpte rett før jeg ble gravid viste seg å være altfor små (note to self, husk å prøve, ikke bare rask med størrelsen jeg pleier å bruke!). Ser nå at det tydeligvis ikke gjør noe, da har jeg to favoritter som venter på meg når amminga er unnagjort 🙂

    22. Har alltid hatt små pupper, og ble også mobba for det i min oppvekst. Brydde meg ikke, fordi jeg syntes at selv om de var små, så var de ihvertfall veldig, veldig pene:)
      Den dagen jeg måtte fjerne det ene brystet mitt på grunn av kreft, skal jeg love deg at jeg tenkte tilbake på guttene som mobba meg tilbake på ungdomsskolen, og tenkte at DETTE er flatbrøsta! Hehe, du har nok mer pupp enn du skulle tro ;D

    23. Akkurat sånn ser mine ut også! Jeg fylte så vidt en B før jeg ble gravid. Nå finner jeg ingen som ikke gir glippe øverst, så jeg bruker stort sett sportsbh :/

    24. Hahaha! Kjenner meg igjen. 1 ammebarn, ferdig amma for et år siden men puppene har IKKE kommet tilbake. Sku på Dag Sørås show før jul og skulle ta på en vanlig BH istedenfor treningsbh`en… Ja jeg dro med sokker i bh`en og følte meg flott som bare det 😀 xD

    25. Faaaantastisk morsomt!!
      Ta deg en tur til Change så får du perfekt tilpasset bh og blir mega fornøyd!
      Change er min gud 😉

    26. Jeg er 23 år, ingen barn, og mine pupper er “flate på toppen” av natur :p (de ligna hverfall ganske på dine, utifra det jeg kunne se haha!) så da lurer jeg veldig på hvordan mine blir etter barn, når den tid kommer!

    27. Æ har vurdert å starte støttegruppe….for de som trenger mindre støtte (haha)
      Har hatt 2 ammeperioder selv og er i akkurat samme situasjon :p

    28. Jeg har snart ammet i et år nå og det begynner å bli gradvis mindre, så for meg så føles det ut som jeg har fått nye pupper 😀 Men etter amming med førstemann fikk jeg faktisk dekt silikon :p

    29. Har alltid lurt på hvor dette presset om og måtte ha så store pupper kommer i fra, i min kompisgjeng vil jeg si at 8 av 10 foretrekker damer med pupper i “normal” størrelse, eller som synes at pupper ikke har så stor betydning.
      Kansje dette presset kommer mer fra den kvinnelige siden en fra menn ?
      Du er uansett nydelig slik du er!

    30. Samme problem her!🙋🏻 Ingen, og da mener jeg INGEN, av de gamle bhene passet etter amming nr to.. Jeg vet ikke hvor mange bher som lå i den kurven, men vi snakket sikkert 20-25. Og ja, puppene mine ble også flate på toppen. Hadde skikkelig struttepupper, faste og fine før førstemann. Nå er de helt myyke, og det er blitt større forskjell på de enn det var før også😝

    31. Ingen problem med puppene, de er nesten som før tre runder med ammimg. Men det er verre med rompa den har krympet slik for hvert barn at gubben har brukt det som argument mot at vi skal ha flere barn. At blir jeg gravid en gang til så får jeg innoverrumpe.

    32. 🤣 så herlig… godt at vi er flere!
      Og takk for at du er et ansikt utad for et sunt kroppsfokus!
      Liker bloggen din og spesielt at du skriver så hemoroistisk om ting jeg kjenner meg så altfor godt igjen i. Takk! 😊

    33. Hei!
      Dette har ikke noe med dette innlegget å gjøre, men jeg må bare spørre… Hvordan var det for deg å skulle fortelle Peter at du var gravid første gang? Og hvordan var reaksjonen hans? Med tanke på at han absolutt ikke ville ha barn.. Fant nettopp ut at jeg er gravid og er så usikker på hvordan han kommer til å reagere.. Når vi har snakket om det tidligere, for kun en mnd siden sa vi begge at om det skjer er det ikke aktuelt med abort, men jeg er redd for at han kommer til å frike ut nå når det er et faktum..
      Elsker bloggen forresten 😄

    34. Jeg er bare 21, er langt unna å få barn og har ingen slike puppeproblemer (enda).
      Jeg har heller ikke kommentert et blogginnlegg på flere år, men etter å ha fulgt med på bloggerne og vært innom bloggen din nesten daglig i det siste er jeg faktisk bare nødt til å forteller deg hvor KUL du er. Du setter ord på og ufarliggjør de tingene mange kanskje skammer seg over. Du gjør det normalt! Tusen takk for dine mange bidrag til kampen mot kroppspress! Vi trenger sånne som deg.

    35. Hahaha! Herlig! Her gikk det fra struttepupper til bunadsveske..🤦‍♀️
      Apropos kroppsdeler som forsvinner eller evt bare dukker opp- hvordan går det med skavanken på veggen? 😝

    36. For et fantastisk herlig innlegg, det er derfor jeg og alle mine venner elsker bloggen din👍😘 Er såååå herlig når en sier det som det er, og tar ting med humor😂😍Ha en finfin uke videre, du er toppen💗

    37. Hei. Det er jo desverre sånn at mange mister brystvev ved amming. Jeg er forferdelig spent på hvordan det blir for meg, lille sluttet å amme på det ene brystet da hun var rundt 8 mnd, så det er kun 1 hun fortsatt bruker.. blir det stor forskjell på de da mon tro? (for den hun har sluttet med virker mindre enn utgangspunktet allerede, og den er jo mer eller mindre tilbake i sin normaltilstand da det ikke er mer melk der) :p haha, mye rart denne kvinnekroppen skal gjennom, men hva gjør man ikke for å gi barna sine den beste starten på livet? (Om det er mm eller mme har jo ingenting å si, men for de som ammer er nok gjerne dette et tema som muligens har vært tabu litt for lenge, så det er utrolig flott at du lager en litt humoristisk tvist på den) 🙂
      Kikk gjerne innom
      http://lijesto.com

    38. Kjenne meg så igjen!
      Hadde giga boobs i 2009. Tok slankeoperasjon gikk ned 80 kg puppene ble med på løpet.. brukte 5 år på å få noe lunde normale pupper igjen. Blei gravid amma prinsessa å nå er de borte igjen 😛
      Jaja puppene gikk bort til ei god sak da 😀

    39. TUSEN TAKK ❤️ sitter her og er ganske deprimert for tiden, og at jeg sitter alene med det, alle andre ser jo helt “normale” ut. Ammingen er ferdig, og puppene forsvant. Tusen takk for at du “tar en for laget” og normaliserer det. Man skal ikke trenge å føle at hvis man ikke opererer seg er man verdiløs og ukvinnelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg