Hjertesmelt og uteplanter

 

I formiddag skulle Peter og barna vaske bilen mens jeg blogget, og siden våren plutselig var på plass utenfor vinduet, spurte jeg om de kunne stikke innom hagesenteret på veien og kjøpe noen nye uteplanter til å ha på trappa.

Det skulle de ordne, og en time senere var de tilbake med både påskeliljer, lyng og stemorsblomster. Barna var superstolte og dro selvfølgelig hele sulamitten med seg inn i gangen for en høytidelig overrekkelse.

Vi hadde mye på programmet i dag, så da kvelden kom hadde jeg fortsatt ikke rukket å røre plantene. Jeg tenkte dette var noe jeg kunne styre med mens ungene koset seg med lørdagsgodteri og barne-tv, men det kom ikke på tale. Det var klart de skulle være med, det var jo de som hadde kjøpt inn blomstene og alt!

Jeg skulle bare på do, og da jeg kom tilbake spurte jeg om de var klare til å bli med ut og ordne med blomstene på trappa. Da kom det kjapt fra toåringen, mens hun smilte stolt:

– “Har gjort det, Mamma”

Først skjønte jeg ikke hva hun mente, men så oppdaget jeg trappa opp til 2. etasje..

 


Og vips hadde mamma fått seg “nye uteplanter til å ha på trappa”..

 

/ Smelt

14 kommentarer
    1. Så utrolig søtt at de ville hjelpe deg, og lillesnupp gjorde jo halve jobben på en måte 😉 Heldige dere som har vår! Her er det skikkelig grisevær i kveld, med regn og vind… Her i Tromsø planter vi ikke uteblomstene før rundt 12. juni.

    2. Åååå fantastisk hjertemelt ja. Nydelig når et barn virkelig legger ned en innsats og bruker det de har av viten og kunnskap.
      Deilig tid vi går imøte nå. Eneste gruffen nå ,er den inni hampen irriterende klokkestillingen…hvaerklokkaegentlignå?.Husker du skrev om det,og jeg er enig. Kommer til å gruble over det kommende uke,samtidig som jeg bekymrer meg over hvilke klokker som er stilt…og hvem er ikke stilt (på kjøkkenet, armbåndsur,bilene, alle klokker på jobb…osv)

    3. Ååh minner meg om da jeg var liten og skulle spise ute med mamma og pappa. Vi gikk på torget i Tønsberg da jeg brått satt meg ned midt på torget. Mamma og pappa skjønte ikke helt greia og spurte hvorfor; vi skulle jo spise ute? Sa jeg.
      De sa jo vi skulle spise ute, så jeg satte meg ned midt på torget jeg, og skjønte ikke hvorfor de var så vanskelige.. :’)

    4. Jeg sjekker bloggen din flere ganger om dagen. Men nå har jeg tydeligvis ikke rukket det, for det hadde kommet TRE nye innlegg siden sist! Og, joy!! 😀👍👏❤

    5. Så søtt gjort av snuppa 🙂 Morsomt at de ofte vil hjelpe til med alt mulig til tross for at de fortsatt er små <3

    6. Hei 🙂 siden du og Peter ganske tidlig fikk barn så tenkte jeg at du må være den rette å spørre. Jeg er gravid, og har vært sammen med samboeren min i 4 år så egentlig er det ikke noen krise, men jeg er bare 23 år og jeg kjenner jeg får helt angst og blir så sinnsykt redd bare jeg tenker på det. Hvordan reagerte du når du fant ut at dere ventet barn? Følte du deg klar med en gang? Jeg føler meg ikke klar og jeg kan ingen verdens ting om barn, kjenner jeg blir helt på gråten bare av å skrive om det. Har du noen tips?

    7. Jøss, en fin blanding av at jeg har vært litt ekstra ivrig på poster’n i det siste – og at du har vært litt ekstra busy? 😉 Bra du har tid til å komme ajour igjen da <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg