Dyrlegebesøk og grønnsåpe-vann

I går morges våknet vi til smattelyder fra hundekurven, og der lå Teo og slikket ivrig på den ene poten sin. Etter en nærmere titt oppdaget jeg et sår, og det hadde allerede begynt å hovne opp.

Da var det bare å få på en sokk og trykke speed-dial til doktor dyregod, og heldigvis hadde de en ledig time til oss.

 


“Men for pokkern, denne parkeringsplassen her kjenner jeg igjen!”

 


Rosa sokken

 


“Ikke rop opp navnet mitt.. Ikke rop opp navnet mitt!”

 

Dyrlegen hadde med seg en ung jente som jeg antar hadde arbeidsuke på skolen, og hun satt nysgjerrig og fulgte med mens dyrlegen barberte bort pelsen rundt såret, inspiserte grundig, fjernet litt puss, og sa at det sannsynligvis var et lite sår som det hadde blitt betennelse i. Tre uker med antbiotika og jevnlig rens av poten burde gjøre susen.

“Hva skal jeg rense med?”, spurte jeg.

“Du kan bruke klorhexidin eller pyrisept for eksempel. Også er det veldig fint hvis du vasker poten i litt grønnsåpevann også. Det kan hjelpe for å trekke ut eventuell verk.”

 – “Grønnsåpe..”, sa jeg, “Da kan jeg vel bruke den samme flaska som jeg..”

Jeg kikket på den unge jenta som satt på stolen og fulgte med, før jeg heldigvis klarte å bite i meg resten av setningen:

“.. har stående i skapet, og som jeg brukte sjæl etter fødselen da jeg måtte dyppe rufsetufsa i grønnsåpevann?”

 


Gamle minner..

 

Så nå er lampeskjermen på, og det blir nok ikke hæla i taket denne helgen..

 


🙁

 

Men vi er optimister og ved godt mot alle mann! 😉

 

/ God fredag, folkens!

12 kommentarer
    1. Stakkars liten.. Minner meg om den gang jeg måtte til dyrlegen med min Golden Retriver. Fikk også skjerm, og da sa jeg “Dette blir det nærmeste jeg noen gang kommer en parabol”. Tok feil der gitt, for utviklinga tok meg igjen. 😉

    2. Godt det ikke var alvorlig skade! ^^ Og den såpa har jeg brukt og. Ikke for noen rufsetufse (fantastisk ord!) men på tatoveringer. Funker så flott!

    3. Åå han er så fin han Teo deres🐶Utrolig skjønn hund🐶Ser ut som verdens snilleste 😉Så litt betutta ut med den skjermen da…”øynene lyser: syns synd på meg da..”😉 Ønsker masse go bedring 😘

    4. Kan anbefale Manuca honning til alt av sår, vi fikk det av vår veterinær. Vet folk bruker det på trykksår på mennesker og. Ikke er det dyrt heller 😉
      Kaller forøvrig ulvehunden min for Rufsetufsa😂 …heter ikke det heldigvis😂

    5. Fine Teo! God bedring til gutten! Katten vår måtte behandles for en infeksjon i høst, og gikk med krage i 10 dager. Tror det var de verste dagene i hans liv.. Han var ordentlig deppa. Fikk så vondt av han, men så ble det jo bra etterpå! 😀 Man blir jo så glad i disse firbeinte vennene våre! Ønsker dere en god helg! Hilsen fast leser.

    6. Masse god bedring til Teo <3
      Rufsetufsa har jeg ikke hørt så mye, men jeg fnisa litt for meg selv her jeg satt... Det mest kleine ordet jeg har hørt for det er glefsa... Da døde jeg litt innvendig 😛 😀

    7. Dra til en dyrebutikk, kjøp sånn oppblåsbar “badering”, så slipper han den lampeskjermen. Kjøpte sånn til vår nyopererte hund. Den er genial👍 god bedring🐶❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg