Si hei til Norges dummeste blogger

 

“Hæ..?” mumlet jeg. Vi satt på verandaen i solen, Peter hadde akkurat kommet hjem fra Oslo og ungene sparket ball på plenen.

Det hadde plinget i telefonen min for få sekunder siden, og da jeg sjekket hva det var, oppdaget jeg en mail fra en mann jeg ikke kjente navnet på.

“Øy, Peter..”, fortsatte jeg, “Nå fikk jeg akkurat en mail jeg ikke skjønner noe av..

– “Okei?”, sa Peter nysgjerrig.

– “Ja.. Det er en fyr som skriver at han har lest blogginnlegget mitt om det forsvunnede nøkkelknippet som dukket opp igjen.. Han skriver at han ikke mener å skremme meg, men at jeg kanskje burde vurdere å sladde bildet av nøkkelen? Hva mener han med det? Hvorfor må jeg sladde bildet av en bilnøkkel? Den er jo bare en svart klump med åpne- og lukkeknapp..?”

Peter så like forvirret ut som meg.

– “Og videre skriver han: Slik du har tatt bildet er det veldig enkelt for noen å lage en kopi av nøkkelen selv med overraskende enkle hjelpemidler.”

“Hva mener han?”, fortsatte jeg, “Er det mulig å lage kopier av sånne moderne bilnøkler? Åssen i huleste er det mulig?”

Det ble stille noen sekunder mens vi ble sittende og gruble.

– “Stopp en halv”, mumlet Peter plutselig. “Det er ikke husnøkkelen han sikter til da?!”

Jeg tenkte så det knakte, men husket ikke hvordan bildet så ut. Så jeg trykket meg inn på min egen blogg for å dobbeltsjekke. Og helt riktig, der lyste husnøkkelen mot meg:

 

 

Jeg hadde vært så opptatt av at apeansiktet skulle være i fokus, at jeg ikke hadde ofret selve nøkkelen en tanke. Jeg kjente blodet fryse til is, før jeg spratt opp av stolen og ropte til Peter:

– “Herregud! Jeg har lagt ut bilde av husnøkkelen vår i verst tenkelig vinkel! Og innlegget har blitt lest 15.000 ganger! Tenk om noen har kopiert nøkkelen allerede? Vi må komme oss inn og få på alarmen!”

Det ble rimelig hektisk stemning, og en telefon til låsesmeden bekreftet at dette var ganske idiotisk gjort og at et sånt bilde i de gale hender kan få kjipe konsekvenser.

Og sånn har det seg at vi i dag har byttet ut hele låsen og fått kliss nye nøkler. Ene og alene takket være mors manglende evne til å tenke sjæl.

Men jeg velger å lære av mine feil og heller fokusere på at det finnes godhjertede sjeler der ute som tar seg bryet med å sende dumme bloggere en vennlig mail. Så tusen takk, Kjetil – jeg er deg evig takknemlig!

 

/ Jeg fikk ingen stjerne i boka hos gubben heller, gitt 😉

15 kommentarer
    1. Det der hadde jeg faktisk ikke tenkt over selv heller, haha! Kan jeg spørre om dere kjøpte ny lås og nøkler et sted, eller om dere fikk låsesmed til å ordne det? Må fikse nytt selv, men aner ikke hvordan – eller hvilken prislapp det vil ende på =) /Boraleneforførstegangimittliv91

    2. Herrefred alt dere bloggere må tenke på da! Jeg hadde vært ribba for alle eiendeler på minuttet:P Kjekt at noen oppdaget det. Jeg så også nøkkelen, men tenkte ikke videre over det. Fokuserte på nøkkelringen:D
      Hilsen verdens dummeste bloggleser.

    3. Hihi… jeg la ut bilde av billetter til salgs en gang og var veldig nøye med at bilde var av hele billetten… tenkte ikke på at også QR koden var med slik at det egentlig bare var å skrive ut annonsen min så hadde du billettene…. Så du er ikke alene😊

    4. Og mens jeg leste nedover teksten din, var det eneste jeg klarte å tenke “har hun virkelig lagt ut bildet, igjen???????” Men heldigvis er du ikke så dum blogger 😉 Også så godt at det finnes gode folk som sier i fra når man er ute og sykler litt. Nyt påsken deres i trygt hjem!

    5. Har aldri tenkt over at et bilde av nøklene skulle kunne misbrukes. De skal være over middels ivrige etter å komme inn (i tillegg til at de kan gjøre det, altså både teknikk og utstyr), for når jeg har vært og fått kopiert opp nøkler har det flere ganger vært at de har spurt om jeg ikke har en originalnøkkel, for det er visst vanskeligere å få det riktig for hver gang den er kopiert.
      Men selv om faren er minimal, så var det nok greit å skifte låser – og ikke minst fortelle oss andre at det faktisk kan være en risiko.

    6. Kodelås ftw! IDlock har også mulighet for sånne små nøkkelbrikker om man ikke husker koden (og den fungerer med app så du kan låse opp og igjen fra telefon) 👍🏼

    7. Haha, jeg ler! Jeg tittet akkurat gjennom instagramkontoen din, og ser at det ikke er første gangen bildet av husnøkkelen er ute – sjekk juli 2013! Fint dere har fått ny lås nå da – selv om man jo egentlig burde kunne være godtroende nok til at folk ikke kopierer andres nøkler – men man veit vel aldri. Elsker bloggen din, dagens høydepunkt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg