Kattepasseren

For noen dager siden ringte et vennepar, og lurte på om vi kunne mate katten deres. De egentlige kattepasserne skulle en tur på hytta, og Peter tok på seg oppdraget med glede. Han trodde først vi skulle ha katten hjemme hos oss, og ble litt bekymret for hvordan vi skulle løse det siden vi har hund, haha 🙂

Men etter at han forstod at katten kunne være hjemme hos seg selv, har han matet den og sluppet den inn og ut – og i det hele tatt fremstått som svært ansvarlig og dedikert.

I går trengte jeg noen bilder fra osloturen vår, så jeg spurte om jeg kunne finne dem selv på kamerarullen hans på mobilen. Det var i orden – men ikke bare fant jeg oslobildene, jeg fant også en liten gjeng med bilder av katten.

Det viste seg altså at den dedikerte kattepasseren har knipset bilder for å sende til eierne. Veldig koselig tenkt syns jeg, og det startet bra:

 

 

 

 

Man setter jo bestandig pris på bilder fra livet hjemme når man er på ferie, så jeg er rimelig sikker på at dette var kjærkomment for eierne.

Men så tok bildene en litt uventet vending.. Jeg ble faktisk sittende å gruble, og til slutt måtte jeg spørre hva i all verden det var han hadde foreviget her:

 

 

“Åja”, svarte Peter, “Du mener bildet med øl’en og tortilla chipsene? Nei, det tok jeg på kvelden før natt til 1.mai. Det neste bildet er også fra den samme kvelden.”

Jeg scrollet videre, og fikk se dette:

 

 

Neste gang vennene våre skal på ferie, tipper jeg Peter får ansvaret hele uka 😉

 

/ Good one, Mister 😉

4 kommentarer

Siste innlegg