Det er så trist når du reiser

I dag fikk jeg en mail fra Pappa. Jeg regnet med det var en link til en sak han ville jeg skulle lese, men så viste det seg å være noe helt annet.

For da jeg var liten, var jeg så heldig å ha en hjemmeværende mamma. Pappa jobbet mye, mens mamma holdt orden i heimen – og jeg husker det hele som en trygg og god oppvekst.

Men i dag ble jeg altså minnet på en ting jeg helt hadde glemt. For en gang i blant måtte Pappa på kurs med jobben, og selv om jeg var vant til at han var lenge på jobb hver dag – så gikk altså hele min lille verden i tusen knas de gangene han måtte reise bort.

Selv om han bare skulle være borte i noen dager, gråt jeg som om han skulle i krigen – og jeg hikset mens tårene rant nedover kinnene mine, der jeg stod i vinduet og vinket til bilen som kjørte avsted.

Det var mange følelser i sving hos meg, men i dag innså jeg at det kan jo ikke ha vært så lett for Pappa heller 🙂

 


Klistremerkene satte prikken over i’en 😛

 

/ Jertli hilsen Christina 😉

13 kommentarer
    1. Åh, jeg dåner! Har du sett noe så nydelig? Den var knallfin, liker best sånne ting som viser kjærligheten uten at det skal være så “flashy” og hjertehjerte elsker overalt osv. Denne må du ta vare på 🙂

    2. Åh, dette hjalp ikke! Har akkurat takket ja til drømmejobben som innebærer mye reising. Det er litt morsatt av andre familier – nå er det jeg som blir hovedforsørger og pappaen mer hjemme. Er veldig glad for at jeg får muligheten, klager overhode ikke – men gruer meg fryktelig til jeg må bære borte fra barna på 4år og 1år… :/ tips og triks fra pappaen din som måtte reise bort tas imot med takk!

    3. Så herlig! Kan nok ikke ha vært bare lett for noen av dere nei.
      Jeg er veldig nysgjerrig på hva som foregår i hagen nede til høyre, er det en som står og fisker? 😛

    4. Anne, jeg er oppvokst med en pappa som har reist så utrolig mye i jobben, og det har gått helt fint. Det er noe vi (barna) blir vant til, jeg husker ikke at det har vært noe annerledes 🙂 pass bare på å vær ekstra tilstede de ettermiddagene du faktisk er hjemme, så skal du se at alt går så fint😊 Ikke bekymre deg, det blir nok verst for deg og ikke for barna😊

    5. Til Anne
      Bruk skype
      Vær tilstede når du er hjemme
      Fortell ungene at du er glad i dem!
      Lykke til i ny jobb!

    6. Nå ser jeg flere har rukket å svare deg – og jeg må vel bare si meg enig med dem 🙂 Det viktigste (og det kommer garantert til å falle seg helt naturlig for deg) vil jo bli å være skikkelig til stede når du er hjemme! Du har fått drømmejobben, ikke glem det oppi all bekymringen. Barna får masse tid med papsen, og det er jo tross alt ikke som da jeg var liten, da vi måtte sende livstegn med brevdue for å holde kontakt 😛 (Nesten, da)
      Selvfølgelig er det pyton å være borte fra ungene sine, men du skal ikke undervurdere effekten av å savne litt heller 🙂 Masse lykke til i NY JOBB!! Grattis!

    7. Hahaha 😀 Akkurat det lurte jeg på også! Men tror det skal være pappa som er på vei inn i bilen, jeg klarte bare ikke tegne en bil, hehehe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg