Magisk helg full av ledetråder

Dagen før vielsen på fredag skulle jeg innom Mamma for å kjøpe en strømpebukse i butikken hun jobber i. Randi, kollegaen til mamma, var supergira over at bryllupet bare var én dag unna.

“Åååå!”, sa hun engasjert, “Dette er så moro! Hva skal du ha på deg i morgen?”

Og akkurat da innså jeg.. Hva skulle jeg egentlig ha på meg? Jeg hadde jo lenge trodd at vi ikke skulle pynte oss i det hele tatt, derfor hadde jeg helt glemt å ta noen stilling til klesspørsmålet!

“Eh, det vet jeg ikke helt enda”, svarte jeg – og da jeg kikket på Randi, så det ut som om hun hadde sett et spøkelse. Så kom det, rimelig småhysterisk:

“VET du ikke hva du skal ha på deg?!”

Haha! Okei – så landet jeg kanskje ikke antrekket før i siste liten, men resten av bryllupshelgen var i alle fall godt planlagt fra ende til annen!

Barnevakt var booket fra fredag til søndag, og forloverne våre hadde satt av hele helgen. Allerede i bilen på vei inn til Oslo fikk de den første ledetråden. Peter hadde nemlig printet ut små lapper med symbolske hint, og den første ledet fram til hotellet vi skulle bo på.

Etter innsjekking og en liten pust i bakken, spratt vi en flaske med bobler – og helgen var offisielt i gang!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men viktig å ikke miste kontakten helt med omverden 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Etter en dusj og et raskt klesskifte, trasket vi avsted for helgens første matopplevelse: “Kullt”. Siden vi var litt tidlig ute, satte vi oss på takterassen og tok en kald øl i sola – og der var det så deilig at vi måtte spørre i restauranten om vi kunne forskyve det bookede bordet vårt en halvtime. Det var helt i orden, og plutselig satt vi der og ønsket at tida bare kunne stoppe opp litt.. Sola varmet, fuglene kvitret, ølen var iskald, og stemningen var på topp 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Søstrene sisters


Gjett hvem som kjøpte seg solbriller like etter..

Etter at vi hadde spist hver vår magiske hamburger fra kullgrillen på Kullt, fikk forloverne en ny ledetråd. Og den sendte oss rett ned på Aker Brygge..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vakkert!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nygift mann i svevet 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Klubbscenen!

Hver gang jeg er på stand-up, tenker jeg at dette må jeg gjøre oftere! Når latteren tar deg så krampa sitter langt inn i sjela, da er det godt å leve, da! Og enda bedre når man er nygift atpåtil 😉

All ære til kveldens fire komikere for store doser humor på løpende bånd – men jeg må rett og slett ta av meg hatten for kveldens konfransier Lars Berrum, som var i storslag. Hvordan det er mulig å produsere humor på sparket ved å snakke med folk i salen, aner jeg rett og slett ikke. Imponerende!

Etter en overdose med humor, rakk vi faktisk en bonustur innom Kullt på vei tilbake til hotellet – for Peter skulle vise oss en “magisk drink som smakte flytende marsipan”. Jeg sto over den, haha.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så var det kvelden, og det er sant det alle sier om bryllupsnatta. Innen jeg rakk å pusse tennene, hadde far sloknet på puta si 😉

Det er for øvrig også sant det alle sier om småbarnsforeldre på hotell; vi sovner kanskje tidlig om kvelden – men vi klarer rett og slett ikke å sove lenge neste morgen! Tidlig på’n som alltid, vi er jo programmert sånn..

Men så ventet heldigvis dette. I fred og ro. Uten avbrytelser. Magisk.


Hotellfrokost!

Lørdagens første ledetråd førte oss til noe skikkelig moro, nemlig til “The Escape Games”! Her ble vi plassert sammen i et “Escape Room”, før døra ble låst bak oss, og vi skulle jobbe sammen som et lag. Deretter hadde vi 60 minutter på oss for å løse et mysterium, og underveis måtte vi samarbeide for å finne svaret på gåter, utforske ledetråder og finne skjulte gjenstander som til slutt skulle føre oss til løsningen.

Det var rett og slett helt fantastisk artig! Anbefales på det varmeste 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vi klarte å finne de 10 millionene til New York Gangsterne – men det var på hengende håret!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ny ledetråd..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Har jeg noen på Snapchat som vet hva dette betyr?”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Aha!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mat..?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mat!

Etter en vanvittig god burrito, stakk vi nesene innom et ølbryggeri i Torggata. Viste seg at ingefær-øl er skikkelig snaskens!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Gutta valgte noe litt mer macho..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Men jentene gikk for ginger ale 😉

Så hadde vi booket shuffleboard på “Tilt” – noe jeg aldri hadde prøvd før. Og det var litt som curling oppå et bord, uten is og uten all kostingen. Vi spilte to mot to, og helt tilfeldig var jeg på det tapende laget alle tre rundene. Jeg fikk liksom ikke helt dreisen på det, da. Men det var veldig artig!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Man må strø bordet..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
.. og konsentrere seg veldig..

Etter rundene på Tilt, var det avslappning som sto for tur. Og på vei tilbake på hotellet stakk vi en kjapp tur innom her..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tilbake på hotellet ble vi veldig overrasket, for det viser seg altså at selv om man velger å gifte seg nærmest i smug, så ønsker folk å gi gaver. Og når de to forloverne i tillegg har samlet inn videohilsener fra alle våre beste venner, da ble det ganske mye grining også.. Utrolig rørende og skikkelig herlig ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Helgens aller siste ting på programmet, var noe vi hadde gledet oss til i mange uker. Vi skulle nemlig spise på Restaurant Kontrast, som fikk sin første Michelin-stjerne i 2016.

Og det viste seg å bli helt M A G I S K! En matopplevelse av de sjeldne. Vi fikk servert rett etter rett, og som Peter så fint sa det; “Alt har jo tre smaker! Først smaker det noe, så smaker det noe helt annet, også smaker det noe annet helt til slutt..” 


Honning fra egen bikube på taket, sa du..?

Etter å ha spist og koset oss i nesten fem (!) timer på Kontrast, var vi superklare for senga alle mann. Vi var så stappmette at vi nesten ikke klarte å gå hjem, men det var helt nydelig da hodet endelig traff hotellputa.

For en helg. Og for en bryllupsfeiring! Vi lever lenge på denne – alle fire 🙂

 

/

16 kommentarer
    1. Hei! Så herlig, elsker måten dere gjorde det på!! Gratulerer så mye til dere begge❤️ Når ble ringene tilslutt satt på?

    2. Det glemte jeg å ta med i teksten! Haha, er det mulig.. Det gikk forresten ikke helt etter planen såklart, så jeg skal skrive om det i et eget innlegg 😉

    3. For en herlig helg dere må ha hatt!👌🏻😁 Men det var jo deres dag som ble feiret, så det skulle vel egentlig bare mangle at dere kunne slå litt på stortromma i anledningen😉 Spesielt når dere ikke betalte i dyre dommer for et stort bryllup med flere titalls gjester..😘 Gratulerer som nygifte!❤️

    4. Ser ut som dere hadde en fantastisk helg! 😀 Ble stappmett bare av å lese om det. 😂 Også må jeg flire litt da, bare fordi jeg kjenner igjen den gule muren på ett av bildene 🙈 Det må jo være min gamle arbeidsplass 😄

    5. Gratulerer ❤️ D hørtes ut som den magiske helgen d tydeligvis var 😊Men skjønner ikke helt når vielsen var! D sier ikke dette innlegget noen ting om, hehe.

    6. Hvordan sa dere ifra til venner og familiie om bryllupet? Jeg vil gjerne gjøre noe typ dette, men er så redd for å såre noen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg