Én gang i året

Jeg må innrømme at det er ekstremt sjeldent jeg drar fram bunaden når jeg skal pynte meg. Men 17 mai er såklart en selvskreven anledning! Og jeg sier det samme hvert eneste år: Det er altså så trivelig å få nasjonaldrakta på 🙂

Jeg elsker 17 mai, jeg elsker bunader, jeg elsker flagg og is og pølser og korps og russekort og glade mennesker.


Fru Mysefjes og Herr “Oh no! Christina, jeg glemte at jeg skulle ha på meg dress i dag” (Ja, det skjedde)

Men det er enda en ting jeg pleier å si hvert eneste år på 17 mai: For en glede det er å ta nasjonaldrakta av igjen!


Obligatorisk: Fem minutter i sofakroken med skjorta, underskjørtet og de lekre røde strømpene

 

/ Ett år til neste gang 🙂

21 kommentarer
    1. Men nå som dere er gift skulle du vel ha hatt svarte strømper 😉 eller er det ikke slik på din bunad? Rød=ugift , svart=gift

    2. Hmm – det aner jeg ikke! Men skulle ikke forundre meg, i dag fikk jeg vite at den røde siden ut på kappen = jomfru.. Så da hadde jeg hvertfall én rett, haha 😉

    3. Røde strømper til rød vest, hvite strømper til sort vest😉 Kjempefin var du, og jeg er heeelt enig med deg😅 Du må begynne å spare til skinnbelte med søljer, DET er nemlig nytt når du gifter deg😉👌🏼

    4. Herregud, nå trodde jeg dette var et skjørt du brukte til vanlig.. Godt det bare var underskjørtet 😀

    5. Jeg kjenner til den, jeg fikk såvidt lukket bunaden i går, men jeg hadde ikke turt å sette meg ned noe sted, så ble en kjole i lik farge og et underskjørt som jeg gikk med, men gud hvor deilig det var å få av seg alt på kvelden 🙂

    6. Christina, du skriver så bra! Men vær så snill og sett punktum etter 17 når du snakker om 17. mai. Hvis ikke blir det jo 17 maimåneder, og det er noe voldsomt 😂

    7. En hel dag på beina hadde vel blitt i overkant ja – bra du hadde en kjole i reserve! I vår familie rullerer bunadene etterhvert som vi legger oss ut (les: blir for feite) og det er en strålende ordning, haha 😉

    8. Jeg har bursdag i mai, jeg elsker mai – og skulle gjerne hatt 17 måneder på rappen, altså! Men skal skjerpe meg og huske punktum permanent 😉

    9. Hehe, hadde jeg bare hatt noen i min familie som det hadde gått an med det på, men nei, jeg får nok bare nedfete meg selv litt 😀 det er snakk om 5 kg ned så passer den helt greit 🙂

    10. Så fine dere er 🙂 Haha, jeg er helt enig i det å få den av også altså; det første jeg gjorde da gjestene dro var å vrenge den av meg og slenge meg på sofaen i pyjamas-bukse. Haha!

    11. Åh, det beste jeg vet er å sprade rundt i rød strømpebukse og bunadsskjorte etter en lang dag. Vestfoldbunad <3

    12. Jeg pleier å si at det beste med bunad er å ta den av😂 men i år er jeg gravid i uke 30 og for feit til å få den på🙈 men jaggu meg, gud bedre som jeg savna den

    13. Kjenner meg så godt igjen. I år hadde bunaden krympet ekstra mye i skapet, så gleden over å få den av igjen ble enda større. Og å få av seg de vonde bunadsskoene etter timesvis på beina, DET er himmelsk det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg