Gifteringen er av

Da jeg tidligere i uka fortalte om alle detaljene rundt forrige helgs bryllupsfeiring, glemte jeg en veldig vesentlig ting – nemlig når vi satte på gifteringene!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Siden Peter og jeg ønsket bursdagen min som bryllupsdato, ble vi litt skuffet da vi oppdaget at vielser på Tinghuset må gjøres på hverdager. Bursdagen min var på en lørdag – derfor ble vi enige om å ta det formelle på Tinghuset på fredag, og vente med å sette på ringene til dagen etter.

Så teknisk sett ble vi jo gift på fredag, men det spiller ingen rolle for oss. Vi gleder oss heller over at vi kan feire to bryllupsdager for resten av livet, om vi vil 😉

Ringene satte vi altså på dagen etter selve vielsen – som det første vi gjorde da vi våknet. Veldig romantisk og veldig koselig! Jeg hadde jo bekymret meg for om ringene kom til å være for små, men de satt perfekt begge to.

Det var bare ett lite problem..

For da Peter tryllet frem morgengaven rett etterpå, ble jeg nødt til å ta gifteringen av igjen. Han hadde nemlig kjøpt en nydelig diamantring i hvitt gull – og jeg falt pladask. Og det er ikke verst til å være ei jente som virkelig ikke er fan av smykker 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
What a beauty 🙂

Det føles litt i overkant å gå med to ringer samtidig, derfor må jeg jo nesten ha på diamantringen en stund nå. Så får jeg heller bytte tilbake til gifteringen når tiden er inne 😉

/ God fredag

51 kommentarer
    1. Jeg mener du kan ha diamantringen på venstre hånd😀Gifteringen SKAL være på høyre, og skal være der hele tiden❤️❤️

    2. Ja, jeg er enig – men jeg har seriøst sittet i 30 minutter og grublet på hva jeg kunne kalt innlegget isteden – har du et bedre forslag? 🙂 Maks fire ord. “Gifteringen byttet ut med diamantring” (for langt) – Diamantringen (for kjedelig). Fyr løs!

    3. Hvorfor klager folk så på overskriften??? Ikke i ett eneste sekund trodde jeg at overskriften betydde at det allerede var over. Hun har tatt av ringen, og overskriften er jo så bokstavlig som man kan få det… gifteringen er av.. Den er byttet ut med en annen for en liten stund. Syns IKKE det var MTM overskrift og clickbait en plass 🙂
      Nydelig ring! Og gratulerer igjen, dere er altså så nydelige 🙂

    4. Jeg ville nok som flere skriver, hatt en på hver hånd 🙂 Som deg gikk jeg lite med smykker før, og ring føltes litt feil. Men så kom det en forlovelsesring, og valentine året etter fikk jeg enda en ring i gave. Satte en på hver hånd, og etter noen dager føltes det ikke så mye lenger. De må jo brukes! 🙂

    5. Hva med å sveise de sammen slik at de sitter fast i hverandre? 😊 mange som gjør det med forlovelsesringen og gifteringen!

    6. Reagerte ikke på overskriften en gang 😄 Leser jo bloggen uansett overskrift. Less is more by the way 😉

    7. Ho har et bilde av ho og mann hennes som smila til hverandre som hovedbilde for innlegget, når man ser det sammen med overskifta, så e det da ikke nå galt med den. Æ tenkte hvertfall ikke det. Gratulerer som gift!! 🙂

    8. Seriøst folkens, hva var galt med denne overskriften? Den matchet jo innlegget. Hva er dette clickbait styret som noen syter over… Syns innlegget er koselig og jeg ville hatt ringene på samme finger om det ikke blir for mye 🙂 Aldeles nydelig Diamantring <3

    9. Reagerte ikke på overskriften, er bare de som kjeder seg som må kommenter noe sånt 😋 Overskrift Morgengave 💖 Dere er super flinke begge to til og blogge og er veldig søte sammen 💖

    10. Synes ikke det var clickbait siden jeg ikke forbinder det med deg. Tenkte først en av dere hadde mistet gifteringen 😅

    11. Min kjære ga også meg en nydelig alliansering som morgengave, og i starten hadde jeg begge på sammen. Imidlertid så sparer jeg litt på allianseringen, og jeg hverken klarer eller ønsker å ta av gifteringen (altså til fordel for glitrende diamanter) som for meg er selve symbolet på troskap i gode og onde dager. Og det løftet er så hellig for meg (oss)! Setter bare på allianseringen(e) i tillegg når jeg er ute og farter! —- nå vet ikke jeg hvor brede ringene dine er, men det kan jo hende du venner deg til begge samtidig? 💕

    12. Hvilken hånd har du/dere gifteringen på ? Vet at i Norge er det mest vanlig å bruke ring på høyre hånd. Men opprinnelig var gifteringen plassert på venstre, og de fleste land bruker venstre ringfinger til giftering. Hvorfor det ble annerledes i Norge er det mange teorier om, men den mest sannsynlige er at de fleste rekker frem høyre hånd når de skal hilse, og da syns umiddelbart ringen.
      Vi valgte venstre, da det blir nærmest hjertet. (Det sies også at venstre ringefinger har en blodåre som går direkte til hjertet, men det er ikke tilfelle ) 😉 Så jeg syns du skal bruke begge jeg. Om du ikke vil det hjemme, så ta på deg diamantene når du skal ut. Diamanter skal brukes, for da holder de glansen bedre, men gifteringen skal jo også vises frem <3

    13. Mange meninger her. Høres ut som en fin måte å gjøre det på 😊 Du har fått begge ringene av Peter uansett!
      Gratulerer så mye som nygift til dere begge 💖

    14. Hahs synes d var bra overskrift jeg! Tenkte kanskje det var noe med at gifteringen var for trang elns,at dere ikke rakk å gjøre noe med det før bryllupet:p
      Venner deg fort til en ring på hver hånd sjø:)eller ta begge på samme:)

    15. En på hver hånd – du venner deg til det på null komma niks! :o) Selv har jeg tre. Venstre ringfinger – en liten gullring jeg kjøpte for pengene jeg fikk av min mormor til konfirmasjonen. <3 Høyre ringfinger - forlovelsesringen. Venstre langfinger - en ring i hvitt gull med en diamant, sånn alliansering som jeg fikk til 5-årsdagen vår med beskjed om at det går an å sette inn flere diamanter. Den har nå fremdeles, 7 år etter, bare en... ;o)

    16. Gratulerer som mann og kone:) men jeg lurer; var det noen feiring på lørdag også? Hva med familien? Sa de noe på t de ikke var en del av det hele? Vi er et par som har vært forlovet leeenge og også gjerne vil ha et lite, men personlig bryllup og jeg blir liksom ikke helt klok på hvordan og hvem og når og hvor;) hehe.. kjempestas med inspirasjon fra dere!

    17. Med mindre du er født med en arm, eller har amputert en arm eller en ringfinger så har du plass til begge ringene. En på hver hånd.
      Noe annet er kokketteri.

    18. Trude: Koketteri å ikke være glad i å ha så mye pynt på deg? Seriøst? Jeg liker også lite pynt og lite sminke og legger virkelig ikke opp til å bli beundret av det annet kjønn som kokett betyr.

    19. Sånn med ringer er bare en vanesak. Har selv 3: venstre ringfinger har frieriring/forlovelsesring og høyre ringfinger har giftering + morgengave(som er kjøpt for å høre til gifteringen).
      Hadde kanskje prøvd en uke eller noe? Liker man det ikke, får man bare la være å bruke begge på 1 gang😉

    20. Har to ringer, en på hver hånd. En forlovelses, en gifte, vanskelig i starten, går til slutt 🙂 Ikke glad i smykker ellers. Men føler jeg må ha på begge, fordi hjertet sier det, og nå er jeg blitt veldig vant til det og klarer ikke gå uten! 🙂 Lykke til med tilvenningen og god helg!

    21. Ta begge ringene på samme finger, så smelter de sammen til en, blir fort en vanesak, hilsen meg som har tre på giftering-fingeren 🙂

    22. Gratulerer så masse til dere 🙂 jeg fikk samme type ring som morgen gave 😍 Jeg er ikke noe smykke menneske heller, men både giftering og diamant ringen har jeg på samme finger og bruker de nesten hver dag. Ser nesten ut som det er en stor fin ring 👍🏻

    23. For noen kreative, fordomsfrie, beleste, forståelsesfulle, kule mennesker dere er. Måten innleggene formuleres på er så menneskelig og ekte, samtidig som det er snedig og variert. Verdsetter at dere bryter med de tradisjonelle normene når det kommer til kjønnsroller. At det skal være sosialt akseptert for gutter å gråte og kommentarer som “du kaster som ei jente” ikke skal brukes som kritikk. Heier på dere 🙂

    24. Hva med å ha den ene ringen i kjede rundt halsen? Da får du brukt begge samtidig uten å ha to på fingrene:)

    25. Du må gjerne mene det er kokketteri – men det hjelper jo ikke meg som ikke liker å gå med smykker.. Forøvrig litt av en tone du bruker når du kommenterer, men det kan jo hende du bare hadde stått opp med feil bein 🙂

    26. Jeg har også både alliansering og vanlig giftering, og jeg bruker begge på samme finger. En i hvitt gull og en i gult gull, og de er kjempefine sammen. Tok noen dager å venne seg til begge, men nå føler jeg meg naken uten. Er heller ingen smykkedame 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg